Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 1.8T BEX+LPG


donalex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy mógłby ktoś mi przeanalizować logi czy z turbo jest wszystko ok,czy nie ma jakiejś nieszczelności, czy prawidłowo wstaje ? Chcę zrobić chip, ale najpierw muszę doprowadzić silnik do idealnego stanu. Na kompie wyskoczyły mi check i takie błędy :

16804 - System katalizatora poniżej progu wydajności ( mam zgniecioną 2 sonde i wydaje mi się, że to może być z tego tytułu)
16683 - Nie znany kod błędu (To jest chyba problem dotyczący turbo)
17536 - Mieszanka za uboga strona 1 regulacja długoterminowa (wiem, że gaz do wyregulowania)
16684 - Losowe wypadanie zapłonu - zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
16685 - Brak zapłonu cylinder 1 - zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY ( chyba 1 cewka do wymiany)

http://vaglog.pl/log_262295.html ( LOGI : 002, 033, 032)

http://vaglog.pl/log_262296.html (LOGI : 003, 020, 032)

http://vaglog.pl/log_262297.html (LOGI : 115, 118, 002)

Mam jeszcze logi te same na gazie :

http://vaglog.pl/log_262387.html

http://vaglog.pl/log_262388.html

Prosiłbym o diagnozę.

Wiem, że turbo nie trzyma boosta i skład mieszanki jest ubogi, co może być przyczyną i co należy zrobić?

Wczoraj pokasowałem błędy i dzisiaj jak podpiąłem kompa wyszło to : 246m4g8.jpg

Edytowane przez donalex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu już jest program i to on może powodować problemy. Ten błąd niezdefiniowany 16683 najprawdopodobniej bierze się z niedoładowania przez długi zakres obrotów. Nie jest to wina turbiny a programu. Twoje turbo nie jest w stanie utrzymać tak wysokiego ciśnienia przy tych obrotach.

Szczelność jak najbardziej można sprawdzić, co jakiś czas powinno się to robić, jak masz stare węże mogą się poddać w każdej chwili, ale jeżeli chcesz wyeliminować nieszczelność bez jej sprawdzania wystarczy że usuniesz błędy i zrobisz 30 km na samej benzynie w cyklu mieszanym i sprawdzisz kanał 032, potem znowu usuniesz i zrobisz kolejne 30 km tym razem na lpg i sprawdzisz w/w kanał. Jeżeli będą duże różnice, np. większe korekty na + na lpg niż na PB, będzie to oznaczało że brakuje gazu, instalacja nie wyrabia.

Bądź co bądź, wiesz lub nie ale auto było już chipowane i to jakoś hu.....

http://vaglog.pl/log_249954.html - tu przykład programu w którym ciśnienie doładowania jest ułożone dobrze. Fakt brakuje paliwa :)

Edytowane przez ganjaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu już jest program i to on może powodować problemy. Ten błąd niezdefiniowany 16683 najprawdopodobniej bierze się z niedoładowania przez długi zakres obrotów. Nie jest to wina turbiny a programu. Twoje turbo nie jest w stanie utrzymać tak wysokiego ciśnienia przy tych obrotach.

Szczelność jak najbardziej można sprawdzić, co jakiś czas powinno się to robić, jak masz stare węże mogą się poddać w każdej chwili, ale jeżeli chcesz wyeliminować nieszczelność bez jej sprawdzania wystarczy że usuniesz błędy i zrobisz 30 km na samej benzynie w cyklu mieszanym i sprawdzisz kanał 032, potem znowu usuniesz i zrobisz kolejne 30 km tym razem na lpg i sprawdzisz w/w kanał. Jeżeli będą duże różnice, np. większe korekty na + na lpg niż na PB, będzie to oznaczało że brakuje gazu, instalacja nie wyrabia.

Bądź co bądź, wiesz lub nie ale auto było już chipowane i to jakoś hu.....

http://vaglog.pl/log_249954.html - tu przykład programu w którym ciśnienie doładowania jest ułożone dobrze. Fakt brakuje paliwa :)

Okej sprawdzę szczelność, ale co powinienem zrobić z tą ubogą mieszanką ? Mieszanka jest rozjechana ale tylko na LPG czy na benzynie również ? Po czym sądzisz, że jest chip jak byłem zapewniany że nic nie było dłubane, więc jak teraz powrócić do fabrycznych ustawień by turbo było wydolne i utrzymywało ciśnienie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie ma fabryki w tym sterowniku.

A poprzednik sądzi to chociażby po tym, że fabrycznie BEX ma doładowanie na poziomie 0,65 Bara. A u ciebie jest praktycznie 1 Bar.

Do fabrycznych ustawień wrócisz wgrywając fabryczny program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli według was nie ma w ogóle problemu z turbo? Tylko winą jest źle wgrany soft? Wystarczy tylko wgrać fabryczny program, albo poprawić ten wgrany tutaj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemów jest kilka, turbo bardzo późno wstaje, zacznij od tego żeby zdjąć katalizator i sprawdzić czy nie jest zatkany i najlepiej od razu wybić wkład bo sądząc po błędzie nie spełnia swojej funkcji, przy okazji obejrzysz strone gorącą w turbinie bo prawdopodobnie może być popękana, dlatego turbo tak słabo wstaje, a mogło się stać dlatego że program nie jest pod to auto tylko jakiś gotowiec patrząc na zadane ciśnienie doładowania, plus słabo wystrojona lub za słaba instalacja lpg.

JAk to zrobisz sprawdz dolot kompresorem pod katem nieszczelności, no i na koniec zostaje CI poprawa programu i wystrojenie ewentualnie wymiana za słabych komponentów od lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej serdeczne dzięki za pomoc, zrobię tak jak polecasz i dam znać co wynikło.


Witam,

wznawiam temat.

Problemów jest kilka, turbo bardzo późno wstaje, zacznij od tego żeby zdjąć katalizator i sprawdzić czy nie jest zatkany i najlepiej od razu wybić wkład bo sądząc po błędzie nie spełnia swojej funkcji, przy okazji obejrzysz strone gorącą w turbinie bo prawdopodobnie może być popękana, dlatego turbo tak słabo wstaje, a mogło się stać dlatego że program nie jest pod to auto tylko jakiś gotowiec patrząc na zadane ciśnienie doładowania, plus słabo wystrojona lub za słaba instalacja lpg.

JAk to zrobisz sprawdz dolot kompresorem pod katem nieszczelności, no i na koniec zostaje CI poprawa programu i wystrojenie ewentualnie wymiana za słabych komponentów od lpg

Zrobiłem co zaleciłeś, katalizator zdjęty, faktycznie był mega zapchany i wkład został wybity. Turbo obejrzane i przedmuchane, nie ma żadnych nieszczelności - jest wszystko ok. Ponoć LPG też wystrojone.

To co napisałeś zrobiłem i pomogło, jest zdecydowanie lepiej, moc na plus. Lecz wciąż check pokazuje takie błędy :

16683 - Nie znany kod błędu (To jest chyba problem dotyczący turbo)
17536 - Mieszanka za uboga strona 1 regulacja długoterminowa
16684 - Losowe wypadanie zapłonu - zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
16685 - Brak zapłonu cylinder 1 - zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY ( chyba 1 cewka do wymiany)

oraz błędy dotyczące drugiej sondy(która jest zmiażdżona, więc nie biorę ich mocno pod uwagę)

Czy mógłbyś powiedzieć czemu te błędy wciąż są ? Z turbo jest wszystko ok,więc skąd ten błąd 16883 ? Czy może to być błąd z winy złego programu ?

Mieszanka za uboga, ale dlaczego ? Gaz wyregulowany, gazownik mówił, że mam dziwną instalacje pod wtryski dragona i nie mógł programu dobrać, bo mam reduktor KME silver FZ8, wtryski dragona.

Co mógłbym teraz zrobić?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podejrzewasz cewkę to podmień ją na inny cylinder i zobacz czy błąd się przeniesie, co do turbo to oglądana była strona gorąca czy nie ma pęknieć przy klapce? Co do błędu 16683 pewnie będzie się cały czas pojawiał bo zadane ciśnienie jest za duże na tą turbine, błąd ubogiej mieszanki pojawia się na lpg i pb? Zacznij od zrobienia znowu kompletu logów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewkę zmienię i wszystkie święcę też na dniach.

Nie ma żadnych pęknięć przy klapce.

Nie wiem co z błędem ubogiej mieszanki bo było jeżdżone tylko na LPG bo benzyna służy tylko do odpalania i gdy się nagrzeje to przełącza na LPG.

Mógłbyś powiedzieć na których logach konkretnie się skupić ? Też grupami, dynamiczne ?

002,033,032

003, 020, 032

115, 118, 002

lpg i benzyna? czy sama benzyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób 002+033 i 115+118+020 dynamicznie na pb, wczesniej skasuj błędy, potem zrób 002+033 na lpg.

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dziękuję


Witam ponownie, wymieniłem świece na NGK PFR7Q i zniknął problem dot. wypadających zapłonów, dotyczący turbo i błąd wtrysku dodatkowego powietrza nieprawidłowy przepływ i zostały tylko 3 błędy tj.

1)regulacja lambda strona 2 - podgrzewanie za wysokie zwarcie do innego wyjścia

2)sonda lambda brak zmian napięcia strona 1 czujnik 2

3)mieszanka za uboga strona 1

No i chciałem naprawić obie sondy(już kupiłem) i wyregulować LPG i myślałem, że będzie po problemie z checkiem, ale niestety pojeździłem tydzień bez błędów i wymieniłem olej na 10w60 motula i płyn chłodniczy cały i następnego dnia około 12 w upał odpalam samochód i mi po 10 sekundach przełączyło na LPG i trzęsie cały czas, włączam benzyne to przestało, ale potem znowu dałem na LPG i nie miał mocy i trząsł samochód. No i gdy już nagrzał się samochód do 90C to wszystko wróciło do normy, ale sczytałem błędy i wyszło mi coś takiego :

16684 - losowe wypadanie zapłonu - zbyt mała oporność

16685 - brak zapłonu cylinder 1 - zbyt mała oporność

17522 - regulacja lambda strona 2 - podgrzewanie za wysokie zwarcie do innego wyjścia

16524 - sonda lambda brak zmian napięcia strona 1 czujnik 2

17536 - mieszanka za uboga strona 1

I dlaczego znowu jest wypadanie zapłonu ? Teraz mam tak, że gdy odpalam samochód to od razu praktycznie po kilku sekundach przełącza na LPG na zimnym silniku i drży ale po jakimś czasie wszystko wraca do normy.

weu7edbxemrz.png

Teraz nie bardzo wiem co zrobić bo mam już te sondy to chcę je naprawić i wyregulować od razu LPG. Bardzo proszę o pomoc.

Edytowane przez donalex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Olej 10W to nie do tego silnika. Powinno być 5W.

2) Wyzeruj błędy i pojeździj tydzień na benzynie. Upewnij się, że silnik jest sprawny i dopiero potem zabierz się za diagnostykę instalacji LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Olej 10W to nie do tego silnika. Powinno być 5W.

2) Wyzeruj błędy i pojeździj tydzień na benzynie. Upewnij się, że silnik jest sprawny i dopiero potem zabierz się za diagnostykę instalacji LPG.

Olej jest przecież 100% syntetyczny i specjalnie zaprojektowany do samochodów z silnikami turbodoładowanymi. No, ale czy objawy to nie jest oznaka problemów z LPG, np. niewyregulowany odpowiednio gaz? Na benzynie nie ma problemów z drżeniem. Tylko niepokojący jest ten błąd z wypadaniem zapłonu, ale on się pojawił podczas przyspieszania na LPG na zimnym i wtedy check migał, a zaraz już jak osiągnął samochód odpowiednią temperaturę to się normowało.

Edytowane przez donalex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Olej 10W to nie do tego silnika. Powinno być 5W.

2) Wyzeruj błędy i pojeździj tydzień na benzynie. Upewnij się, że silnik jest sprawny i dopiero potem zabierz się za diagnostykę instalacji LPG.

Olej jest przecież 100% syntetyczny i specjalnie zaprojektowany do samochodów z silnikami turbodoładowanymi. No, ale czy objawy to nie jest oznaka problemów z LPG, np. niewyregulowany odpowiednio gaz? Na benzynie nie ma problemów z drżeniem. Tylko niepokojący jest ten błąd z wypadaniem zapłonu, ale on się pojawił podczas przyspieszania na LPG na zimnym i wtedy check migał, a zaraz już jak osiągnął samochód odpowiednią temperaturę to się normowało.

Producent wyraźnie zaznaczył, żeby używać oleju 5w30/5w40. Oleje 10W są zbyt gęste i będą miały problem z dostaniem się do ciasnych szczelin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odlaczylem akumulator i po podlaczeniu zniowu i na zimnym było ok ale jak już się nagrzal to na LPG zaczął drzec i nie było mocy a na benzynie żadnych zlych objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie masz typowo problem z lpg, a z tego co opisałeś gazownik nie ma pojęcia o strojeniu lpg, możliwe też z któryś wtrysk od lpg jest uszkodzony ale to już powinien sprawdzić gazownik. Pierwsza sonda pewnie jest ok, raczej wymiana nie potrzebna, druga sonda jak jest uszkodzona to pewnie wymiana pomoże na te błędy, ale jak nie masz kata to pewnie będzie potem wywalać błąd niskiej sprawnosci kata i check.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz,

W tym momencie masz typowo problem z lpg, a z tego co opisałeś gazownik nie ma pojęcia o strojeniu lpg, możliwe też z któryś wtrysk od lpg jest uszkodzony ale to już powinien sprawdzić gazownik. Pierwsza sonda pewnie jest ok, raczej wymiana nie potrzebna, druga sonda jak jest uszkodzona to pewnie wymiana pomoże na te błędy, ale jak nie masz kata to pewnie będzie potem wywalać błąd niskiej sprawnosci kata i check.

Mam katalizator, nawet wybiłem w nim wkład jak kazałeś bo nie spełniał swojej roli. Wykluczyłem cewki i świece bo świece są nowe, a cewki podmieniłem miejscami i błąd po usunięciu znowu wyskoczył na tym samym cylindrze. Czy wtryski są uszkodzone ? Dziwne bo LPG ma 50tys. dopiero, ale nie wykluczam tego, bo już mi nic nie przychodzi do głowy, najpierw wymienię te sondy i jeśli znikną błędy to pojadę do dobrego gazownika, mimo iż w mojej okolicy takich nie ma. Jak dla mnie LPG jest źle wystrojone i może jak poradzę sobie z sondami w następnym tygodniu to może uda się to wyregulować, a ewentualnie zmienić wtryski.

Dziękuje za pomoc, Twoje rady zawsze są celne i będę pisał po wymianie sond i ustawieniu LPG co się wydarzyło.


Witam ponownie, wymieniłem sondy 1 i 2 i zniknęły błędy związane z sondami i zostały 3 błędy :

1. Za uboga mieszanka

2. Wypadanie 1

3. Wypadanie 2 cylindra

Wymieniłem wtryski i wyregulowałem LPG i błędy powyższe zniknęły, ale po tym pojawił się kolejny BŁĄD i check znowu co 40km się zapala :

16804 system katalizatora poniżej progu wydajności. Co mam zrobić, został mi już ten ostatni błąd? Proszę o pomoc. Wkład w katalizatorze był wybity, są 2 sondy sprawne, gazownik mówi że to może przez to, że 2 sonde trzeba oszukać(wcześniej była założona taka tulejka ale przez to były 3 błędy związane z sondą, ale gazownik mówi że może trzeba wyczyścić), ja osobiście nie mam przekonania. Co mam teraz zrobić ? Już tak blisko finału, a wciąż daleko bo w każdej chwili może wypaść nowy błąd :(

Edytowane przez donalex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16804 spowodowany jest przez brak katalizatora, rozwiązania są różne, możesz zastosować tulejkę ale będą się pojawiać błędy od drugiej sondy, korzyść taka że nie będzie świecił check, lub będzie pojawiał się rzadziej, drugie rozwiązanie założyć sprawny katalizator, trzecie usunąć drugą sondę z softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc, zastanawiam się nad 2 i 3 opcją, a czy jest 4 opcja, że zamiast kata wstawiam downpipe czy wtedy błąd bez wyłączenia programowo 2 sondy nie zniknie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...