Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Centralny zamek - jaki na pilota ?


tomasonpol24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam audi A4 1.9 TDI 96 rok mam w niej centralny zamek ale tylko na kluczyk i chciałbym mieć na pilota ale nie wiem jaki wybrać na allegro jest tego masa oto jedna z nich : http://www.allegro.pl/item489970182_sterownik_zamka_klapa_migacze_sklep_promocja.html teraz jest pytanie czy taki będzie dobry a jezeli tak to gdzie go wpiąc. Może ktos posiada schemat jego podłączenia . Z góry dziekuje :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja założyłem taki

http://www.allegro.pl/item491382465_sterownik_kazdego_c_zamka_twoje_logo_nowosc.html

i sprawuje się bardzo dobrze szybki jest montaż jest taki nowoczesny fajny wygląd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja na twoim miejscu zainwestowałbym w jakis alarm który zregóły zawsze ma mozliwosc podłączenia pod centralny. jak poszukasz na forum to znajdziesz gdzie trzeba sie wpinac zeby centralny działał, a dodatkowo z alarmu mozesz jeszcze podpiąć domykanie szyb z pilota. koszty samego kompletnego alarmu to jakies 120zł i w zupełnosci wystarcza ja mam taki, sam zakładałem i działa perfekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODŁĄCZENIE STEROWNIKA CENTRALNEGO ZAMKA NA PILOTA

Nie będę się powtarzał bo część materiału i zdjęć jest tu -> http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_domykanie_szyb_z_pilota-t18219.0.html

Są tam pokazane konektory oraz miejsce gdzie należy to robić oraz narzędzia.

Zacznę od AUDI A4 rok 1995/1996 ( zg. ze schematem "sterowanie zamkiem pneumatycznym" )

Podłączenie zasilania, sterowania centralnym zamkiem oraz kierunkowskazów.

1) Zasilanie.

Zasilanie +12V należy podłączyć do grubego przewodu czerwonego z niebieskim

paskiem lub innego czerwonego, na którym jest stale +12V. Przewód taki znajduje się

poniżej wtyczki ze sterowaniem centralnym zamkiem.

Masę można dołączyć do grubego brązowego przewodu lub przykręcić do śrubki na

karoserii (taka śrubka znajduje się nieco powyżej zespołu złącz).

Próbówka powinna się zaświecić po podłączeniu do czerwonego i do śrubki na

karoserii.

2) Sterowanie centralnym zamkiem.

UWAGA! Przed sprawdzeniem przewodu sterującego, należy zamknąć drzwi kierowcy lub zablokować mechanizm śrubokrętem, tak aby możliwe było blokowanie i rozlokowywanie zamka.

Sterowanie centralnym zamkiem i domykaniem zależy podłączyć do pierwszej, górnej wtyczki (pierwsza od lewej, na samej górze zespołu złącz). Aby upewnić się, czy jest to właściwa wtyczka, należy ją wypiąć a następnie spróbować zamknąć samochód kluczykiem z zewnątrz. Jeśli centralny zamek nie będzie się zamykał ani otwierał, oznaczać to będzie znalezienie właściwego przewodu. W przeciwnym razie należy wypinać następne wtyczki i sprawdzać, czy centralny zamek nadal jest sterowany z drzwi kierowcy.

Przewód sterujący ma przeważnie kolor żółty z niebieskim paskiem. Aby upewnić się, co do tego przewodu należy żabkę próbówki podłączyć do masy zaś szpicem dotykać do sprawdzanego przewodu. Zapalanie i gaśnięcie próbówki podczas zamykania i otwierania centralnego zamka, oznaczać będzie znalezienie właściwego przewodu.

Szczegóły dotyczące podłączenia:

1. Przewód sterujący (żółty z niebieskim paskiem) należy rozciąć.

2. W tym momencie został on rozdzielony na dwa odcinki:

- pierwszy: idący od miejsca rozcięcia do siłownika w drzwiach kierowcy (wchodzi do przelotki drzwiowej)

- drugi: idący od miejsca rozcięcia w wiązkę na tył auta do pompki powietrznej.

3. Do przewodu idącego do pompki należy podłączyć przewód sterownika ( zg. ze schematem sterownika ).

Do przewodu idącego do siłownika w drzwiach kierowcy należy podłączyć przewód sterownika ( zg. ze schematem sterownika ).

4. Resztę przewodów sterownika należy podłączyć odpowiednio.

clipimage002kr5.th.jpgthpix.gif

3) Domykanie szyb

Przewód odpowiedzialny za domykanie szyb znajduje się w tej samej wtyczce co sterowanie centralnym zamkiem. Przeważnie jest to przewód koloru czerwonego z brązowym paskiem. Aby się upewnić należy odsunąć szyby, żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem dotknąć do tego przewodu. Domykanie się szyb będzie oznaczało znalezienie właściwego przewodu.

4) Podłączenie kierunkowskazów.

Kierunkowskazy można je znaleźć w zespole złącz lekko poniżej wtyczki ze sterowaniem centralnym zamkiem.

Aby upewnić się co do tych przewodów należy włączyć światła awaryjne, żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem sprawdzać te przewody. Mruganie próbówki (równo ze światłami) będzie oznaczało znalezienie właściwych przewodów.

Przewód sterownika należy podłączyć do anod diod prostowniczych, zaś katody (oznaczone jasnym paskiem) podłączyć do przewodów od

kierunkowskazów. ( A więc kupić diody prostownicze 3A lub 4A )

clipimage002so6.th.jpgthpix.gif

AUDI A4 rok II połowa 1997/1998 ( zg. ze schematem "sterowanie "-" ) - ( 2x masa)

Tu będzie wszystko tak samo lecz zmieni się tylko sterowanie oraz kolorystyka przewodów.

A więc :

Sterowanie centralnym zamkiem i domykanie szyb.

Należy odnaleźć przewody: brązowy z białym paskiem (zamykanie) i szary z białym paskiem(otwieranie). Aby upewnić się co do tego czy są to właściwe przewody należy żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem wkłuwać w badane kable. Otwieranie się i zamykanie centralnego zamka oznaczać będzie znalezienie przewodów sterujących. (Ważne aby przy sprawdzaniu zablokować mechanizm zamka w drzwiach kierowcy -tak, jakby drzwi były zamknięte).

Uwaga. Może zdarzyć się że w aucie na przewodzie zamykania - brązowy z białym paskiem (-) będzie też domykanie szyb (-), w takim przypadku przewód zamykania idący od sterownika można pominąć bo przewód domykania impuls 30 sek. masy (-) zamknie zamek i domknie szyby. W przypadku gdy nasze auto nie posiada domykania szyb należy podłączyć przewód zg. ze schematem ( czyli nie pomijać przewodu zamykania wychodzącego ze sterownika ).

Kolorystyka przewodów może sie różnić !!! Więc jest wszystko napisane jak znaleźć przewody ręcznie .

Więcej mogę pomóc na maila lub priv. I polecam sterowniki MAXICAR 286-3901 oraz Maxicar 286-3409. Te właśnie zakładam w AUDI i bardzo polecam z uwagi na ich nie zawodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK , wielkie dzieki a wie ktos moze gdzie znajduje sie pompka centralnego zamka w Audi A4 96 rok 1,9 TDI bo mysle sterownik podłaczyc pod przewody od zamka w klapie bagaznika :)

w bagażniku :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp: [ALL B5] Centralny zamek - jaki na pilota ?

« Odpowiedz #1 : 03 Grudzień 2008, 09:36 » Cytuj

--------------------------------------------------------------------------------

ja założyłem taki

http://www.allegro.pl/item491382465_sterownik_kazdego_c_zamka_twoje_logo_nowosc.html

A co z imobilaizerem czy da się przełożyć tom pestkę ???

kiedyś chciałem kupić to gościu powiedział ze nie da rady ze względu na imob :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp: [ALL B5] Centralny zamek - jaki na pilota ?

« Odpowiedz #1 : 03 Grudzień 2008, 09:36 » Cytuj

--------------------------------------------------------------------------------

ja założyłem taki

http://www.allegro.pl/item491382465_sterownik_kazdego_c_zamka_twoje_logo_nowosc.html

A co z imobilaizerem czy da się przełożyć tom pestkę ???

kiedyś chciałem kupić to gościu powiedział ze nie da rady ze względu na imob :(

Ciekawe bardzo ciekawe, kupowałem od tego gostka i u mnie jakoś chodzi jest w pilocie miejsce na umieszczenie czipu bo mi gostek tam włożył transponder i ładnie śmiga , więc sam chyba nie wie co on sprzedaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...