Oskar Łajs Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 Witam, jestem nowy forumowicze, od 2 tygodni mam a4 b8 multitronic 260kkm 2,0 tdi 143 km. Na początku tego nie zauważyłem możliwe ze sie nie przyglądałem ale od tygodnia auto zaczęło mieć problem z ruszaniem pod górę. Ogólnie skrzynia pracuje dobrze, jak już jezdzie nie ma żadnych zastrzeżeń, czasami jednak stanie sie tak że zaczyna być słyszalny dziwny odgłos jakby wyjące łożysko, to nie koniec problemu Jak stanę na dużym wzniesieniu, puszcze hamulec i dodam gazu auto szarpie bardzo mocno, czasami potrafi zgasnąć. Problem pojawia się tylko przy ruszaniu do przodu jak puszcze hamulec i auto sie nie toczy. Jak się toczy rusza bez problemu. Do tyłu nie toczy się pod górę ale rusza bez szarpania. Nie wymieniałem jeszcze oleju w skrzyni ale z książki wynika ze trzeba to zrobić. Wstrzymałem sie na czas diagnozy. Jak wróce po dłużej trasie to auto rusza pod góre bez problemu, po kilku ruszeniach problem wraca jakby auto sie zmęczyło. Dodam jeszcze że czasami odczuwam jakby ślizg. Wyjazd z podwórka mam pod górę po szutrowej drodze. ruszam i obroty rosną a auto nie przyśpiesza, w pewnym momencie następuje jakby kickdown i opony przeskakują kilka razy ( poślizg na szutrze, na asfalcie nie łapie poślizgu więc szarpie). Podłączalismy kompa pod vaga i nic ! zero błędów , kompletnie nic a co dziwniejsze mechanik powiedział że wszystko w normie wszelkie parametry. Sprawdzaliśmy wszystko od silnika po nawet abs. Proszę o sugestie. Czy próbować dalej kompem szukać problemu, czy to już sygnał do rozbierania skrzyni ? Może adaptacja ? Skoro do tyłu rusza to dlaczego do przodu nie ? Dodam jeszcze że w aucie do wymiany jest dwumas bo lusterko widocznie drga jak jade na niskich obrotach. Tylko czy to ma wpływ na ostre szarpnięcia i tylko pod góre ?
archan Opublikowano 9 Lipca 2016 Opublikowano 9 Lipca 2016 W pierwszej kolejności moim zdaniem należy wymienić olej i będzie zrobić adaptacje skrzyni. Koszt u zwykłego mechanika to około 800 zł tyle samo co w serwisie Audi z więc wybór chyba prosty. Najważniejsze aby przeprowadzić poprawną adaptacje po wymianie. PS. Przy wymianie dwumasa pamiętaj aby sprawdzić i najlepiej wymienić uszczelniacz w skrzyni, bo często lubi wyskakiwać, co przy szybkiej utracie oleju w skrzyni oznacza bezwzględna śmierć multitronic'a Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się