mascom Opublikowano 20 Maja 2016 Opublikowano 20 Maja 2016 Dzień dobry Od prawie 2 lat posiadam audi a4 b5 1.6 ADP z 95r z sekwencyjnym gazem. Przez cały ten czas mam problemy z odpalaniem samochodu na zimnym silniku. Przy uruchamianiu trzeba długo kręcić rozrusznikiem, po kilka razy. Po którymś razie samochód zapala, ale nie na wszystkie cylindry. Dopiero po kolejnym razie pali na wszystkie. Po dodaniu gazu silnik słabnie i słychać strzały w wydechu. Ostatnio wymieniałem świece i filtr powietrza, lecz praktycznie nic to nie dało. Problem nie występuje, gdy jest zimno, poniżej 5-10C. Po zagrzaniu samochód chodzi normalnie na Pb oraz na LPG, ma bardzo dobre przyspieszenie. Średnie spalanie oscyluje w granicach 10,5l LPG/100km. Również normalnie zapala na ciepłym silniku. Dzisiaj podpiąłem się komputerem do sterownika i odczytałem wszystkie informacje jakie tylko dałem radę odczytać dla silnika. Poniżej wrzucam link do zrzutów z odczytów błędów i odczytów wartości z poszczególnych bloków silnika. Odczyty zrobione na wolnych obrotach, błędy odczytane przed odpaleniem silnika. Napięcie sondy lambda oscyluje w granicach 0.150-0.9V. http://imgur.com/a/qAZWl Przy błędach bardzo szybko wraca błąd mieszanki 00561 - wystarczy jedynie uruchomić silnik. Przy włączonym silniku słychać syczenie z wlewu paliwa. Widać też, że pomysłowy poprzedni właściciel zrobił niewielką dziurkę w korku od paliwa. Zastanawiam się nad uszkodzonym zaworem odpowietrzania oparów z baku, czy czasem nie pozostaje on cały czas otwarty i czy przez to silnik nie zasysa lewego powietrza. Kolejnym tropem jest regulator ciśnienia Pb listwy wtryskowej. Być może on powoduje zalewanie się silnika przy uruchamianiu. W tamtym roku wymieniłem czujnik temperatury lecz nie poczułem żadnej poprawy. Instalacja sekwencyjna LPG założona po zakupie samochodu, złożona na dobrych komponentach: wtryski barracudy, przełączanie PB/LPG przy 30 stopniach, płynne, bez żadnych szarpnięć. Bardzo prosiłbym o przeanalizowanie odczytów, nie znam się aż tak dobrze na poszczególnych wartościach, być może komuś coś wpadnie w oko. Samochód przez te prawie 2 lata używania jak na swoją wartość pochłonął bardzo dużo finansów. Zrobiłem przy nim już całe hamulce, zawieszenie tył, część zawieszenia przedniego, nowe ogumienie letnie/ zimowe, całą masę drobnych usterek. Chciałbym raz na zawsze zażegnać problem z porannym rozruchem który bardzo obniża komfort jazdy samochodem. Nie widziałem opcji edycji swojego postu dlatego pisze poniżej. W/w logi robiłem niestety na włączonym gazie. Poniżej wrzucam logi z benzyny. Samochód na wolnych obrotach, rozgrzany na benzynie. Pomimo tempertury ponad 90C przy dodawaniu gazu czuć delikatne szarpanie silnika. Link: http://imgur.com/a/Jr60d Odnośnie swojego silnika znalazłem temat na forum passata z zakresami odczytów dla silnika ADP http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-10985.html Niektóre wartości niestety nie pokrywają się, np dla kanału 001 wartość 4: powinno być 12, u mnie po przygazowaniu jest 12 a pozniej spada bardziej w kierunku 8-7.5. W przypadku wczesniejszych logów na gazie widać wartość 6. Powtarza mi się na samej benzynie błąd zbyt bogatej i ubogiej mikstury 00561 (po wykasowaniu błędów nie przełączałem na gaz). Po wykasowaniu błędów, wystudzeniu silnika i ponownym zapaleniu wyskoczył mi też błąd 16514 - Sonda lambda podgrzewana 1 bank 1 - obwód uszkodzony. Czy uszkodzona jest grzałka sondy? Czy powodowałby ten błąd zalewanie zimnego silnika? Przecież przez pierwsze chwile po odpaleniu sonda nie działa do czasu rozgrzania się?
Robertk86 Opublikowano 21 Maja 2016 Opublikowano 21 Maja 2016 Wymieniles filtry od instalacji gazowej? Przewody od świec też? Sprawdź czy masz dobrze ustawioną instalacje LPG. Wymieniles filtry od instalacji gazowej? Przewody od świec też? Sprawdź czy masz dobrze ustawioną instalacje LPG. Sprawdź czy cewka dalej iskre na każdym cylindrze
lukasz2107 Opublikowano 21 Maja 2016 Opublikowano 21 Maja 2016 (edytowane) Czujnik temperatury wymieniał?tego vag ci nie pokaże.Czujnik daje automatyczne ssanie na zimnym jeżeli jest sprawny.Uszkodzona Sonda powoduje falowanie obrotów szarpanie tzn w czasie jazdy przyspiesza i zwalnia.Sprawdzić sonde można odłanczając ja wtedy komputer przechodzi w tryb awaryjny i cieżko bedzie odpalić go ale sie da.Ale odłanczyć przejechać sie o zobaczyć.Powodem złej emulacji możę być też być zły przełacznik gazu. Edytowane 21 Maja 2016 przez lukasz2107
veebrys Opublikowano 22 Maja 2016 Opublikowano 22 Maja 2016 (edytowane) Też miałem problemy z odpalaniem zaraz po zakupie.. okazalo sie że odme miałem w strzępach i padł również przepływomierz. Po wymianie tych 2 części jak ręka odjal:) Edytowane 23 Maja 2016 przez veebrys
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się