bajcy Opublikowano 27 Maja 2016 Opublikowano 27 Maja 2016 Hej. Nie wiedziałem, gdzie opisać swój problem, dlatego jeśli uznacie, że w złym dziale, to proszę o przeniesienie. A tym czasem piszę, o co się rozchodzi. Otóż, nie dawno postanowiłem wymienić DPF, tak wymienić, bo u mnie wycinka nie wchodziła w grę. Po jeździłem troszkę i wszystko było ok, jedyna dziwna rzecz była taka, że po mimo wymiany na nowy(zamiennik polecany tutaj na forum) i tak wypalał się co 400KM. Pewnego pięknego dnia jechałem rano do pracy, autko odpaliło normalnie i nic nie wskazywało, że coś się wydarzy. No i właśnie, dojechałem do świateł, włączył się DPF i w pewnym momencie biała chmura za mną, taka że nie widziałem auta za sobą. Dzień wcześniej myłem auto, myślałem że może woda została, przejechałem kilka km, niby jadąc jakby mniej, ale wystarczyło stanąć chwilę i znów to samo, chmura białego, gęstego dymu. Po pracy do mechanika i znów to samo, do momentu aż DPF się nie załączył, to spokój, jakby nigdy nic. U mechanika pierwsza diagnoza, uszczelka bądź turbo, bo dziwnie chodzi. Z racji, że łatwiej dostać się do turbo- to robimy, po 4 dniach, turbo wraca z regeneracji, niestety to nie to. No to czarny scenariusz, głowica bądź uszczelka, niestety głowica dobra, uszczelniacze wymienione, uszczelka wymienione i to też nie to- pozostaje chłodnica oleju, właściwie od tego powinniśmy zacząć, no ale trudno. No dobrze, a teraz moje pytanie, co jeszcze może być przyczyną? wtryski też są dobre, nie leją. I cały czas objaw jest ten sam, do momentu załączenia się DPFa wszystko jest, ok, tak jakby coś dostawało się do dawki do wypalania wraz z paliwem. Będę wdzięczny za pomoc
kuebk Opublikowano 27 Maja 2016 Opublikowano 27 Maja 2016 Z jakiej firmy masz ten zamiennik? Wrzuc jakis film jak Ci to kopci, np na postoju.
bajcy Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Opublikowano 27 Maja 2016 Niestety, nie mam jak filmiku zrobić, bo auto stoi u mechanika Jest duże prawdopodobieństwo że to chłodnica recyklingu spalin, bo po zaslepieniu jej, auto chodziło prze ponad godzinę nie puszczając dymka. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, czy przez ta chłodnice mógłby pojawić się jakiś nalot w zbiorniczku wyrównawczych od chłodnicy wody? Bo taki właśnie miałem. I jeszcze jedno pytanie, czy jeśli bym ja zaslepil zostawiając egr-a, to można tak przez jakiś czas jeździć? Bo niestety na razie nigdzie jej nie mogę dostać (chłodnicy spalin )
kuebk Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 Czarny nalot w zbiorniku nie jest czyms normalny, zbiornik od srodka powinien byc czysty, a plyn klarowny. Mozliwe ze to chlodnica, mozliwe ze cos w silniku. EGR jak najbardziej mozesz zaslepic ale bez poprawienia softu w sterowniku to nie jest dobry pomysl.
bajcy Opublikowano 7 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2016 (edytowane) No i problem dalej nie rozwiązany. głowica z uszczelką sprawdzona, turbina sprawdzona, chłodnica recyklingu spalin wymieniona, a problem z dymieniem dalej zostaje. Może coś więcej przybliżę. Kopcenie objawia się w momencie wypalania DPF, jest ostro gryzący biały dym. Filtr wypala się wtedy dłużej, wczoraj np. potrzebowałem jakieś 50km, żeby się dopalił. Najlepsze jest to, że po wypalaniu wszystko ustaje jakby ręką odjął. Nie dymi, auto normalnie pracuje, nic nie szarpie, nie ma spadków mocy, normalnie zapala- dosłownie, auto ideał. Po wypalaniu rury na wydechu są mocno okopcone na czarna(A dym jest biały) więc to też jest dziwne dla mnie. Nie może to być nic z płynem chłodniczym związane, bo specialnie został na chwilę zalany wodą, więc nie było by smrodu. Auto jest po chipie, już jakieś 10 miesięcy, i nic nie wskazywało żeby coś z tym było związane. Już mi ręce opadają, bo jak tak dalej pójdzie, to wymienię pół auta, a problem nie zostanie na prawiony. Dodam jeszcze, że komputer nie pokazuje żadnego błędu, nawet w trakcie wypalania, jak ostro dymi, gdy podepnę komputer to nic nie pokazuje. Bardzo będę wdzięczny za jakieś rady, pomysły- cokolwiek Pozdrawiam Janusz Edytowane 7 Czerwca 2016 przez bajcy
kuebk Opublikowano 7 Czerwca 2016 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Kiedy wymieniales DPF? Razem z softem czy pozniej? Masz tak od od wymiany filtra? Jakiej firmy masz ten zamiennik? Nie zauwazyles jakiejś korelacji miedzy kopceniem a obrotami czy też obciazeniem silnika?
bajcy Opublikowano 7 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2016 (edytowane) Kiedy wymieniales DPF? Razem z softem czy pozniej? Masz tak od od wymiany filtra? Jakiej firmy masz ten zamiennik? Nie zauwazyles jakiejś korelacji miedzy kopceniem a obrotami czy też obciazeniem silnika? DPF wymieniony jakieś 2 miesiące temu, przez miesiąc nie było żadnych problemów(chyba, że po prostu nie miałem okazji tego zauważyć w co wątpię) soft robiony jakieś 10 miesięcy temu. Nie widzę żeby coś się działo z samochodem. Oczywiście, przy wypalaniu DPF na biegu jałowym lekko szarpie, ale tak było zawsze przy wypalaniu Dpf firmy JMJ, ten polecany tutaj na forum. Edytowane 7 Czerwca 2016 przez bajcy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się