stanlej203 Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 Witam. Mam problem, a mianowicie chodzi oto, że wyskakuje mi błąd 00515 (czujnik halla). Wymieniłem czujnik w aparacie zapłonowym, a błąd nadal wyskakuje. Badałem na włączonym zapłonie jak i również na zapalonym silniku. Znajduje się może jeszcze jakiś czujnik położenia wału bądź wałka? Jak to gdzie się znajduje(ą) i czy koniecznie trzeba wymieniać? Jak samochód odpali to chodzi prawidłowo. Nie zauważyłem zwiększonego spalania, spadku mocy, falowania na obrotach czy szarpania. Jedyny problem jaki mam z samochodem jest taki, że jak go odpalam to od razu gaśnie, a jak załapie to już chodzi prawidłowo. Tylko tutaj to raczej immobilizer nie odczytuje sygnału z kluczyka i dlatego występuje taki problem. Myślę, że wystarczy, że go po prostu odłączę.
djsinger997 Opublikowano 29 Maja 2016 Opublikowano 29 Maja 2016 Witam. Mam problem, a mianowicie chodzi oto, że wyskakuje mi błąd 00515 (czujnik halla). Wymieniłem czujnik w aparacie zapłonowym, a błąd nadal wyskakuje. Badałem na włączonym zapłonie jak i również na zapalonym silniku. Znajduje się może jeszcze jakiś czujnik położenia wału bądź wałka? Jak to gdzie się znajduje(ą) i czy koniecznie trzeba wymieniać? Jak samochód odpali to chodzi prawidłowo. Nie zauważyłem zwiększonego spalania, spadku mocy, falowania na obrotach czy szarpania. Jedyny problem jaki mam z samochodem jest taki, że jak go odpalam to od razu gaśnie, a jak załapie to już chodzi prawidłowo. Tylko tutaj to raczej immobilizer nie odczytuje sygnału z kluczyka i dlatego występuje taki problem. Myślę, że wystarczy, że go po prostu odłączę. Mam ten sam problem i strasznie mnie wkurza. Elektryk mówił, że muszę cewkę wymienić i będzie latać. Więc może za jakiś czas wymienie
abx85 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Sprawdź czujnik spalania stukowego pod filtrem oleju, czy przypadkiem zwarcia nie ma. Czasami przy wymianie filtra można go poruszyć czy zalać. Innych pomysłów jak zwarcie nie mam.
AudBlackbird Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 Podobny problem występuje w a4 1.6 1995r, z gazem, mojego taty. Potrafi czasami nie odpalić i wtedy trzeba czekać też nieokreślony czas aż mu się "zachce". Jest założony emulator immo i od tego momentu jest lepiej. Wyświetlił się raz kod 00515. W momencie jak silnik nie odpala świece mają iskrę i są mokre, pompa paliwa również pracuje w tym samym czasie. Strasznie to wkurza ale w sumie to Audi więc chyba nie ma co się dziwić - mechanik ostrzegał przed kupnem takich wynalazków z tej firmy. Jakieś wskazówki?
Arkom Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 (edytowane) Czujniki halla są dwa, jeden w aparacie, a mówiąc ściślej w rozdzielaczu zapłonu, drugi to czujnik hala położenia wału korbowego. Ten drugi wkręcony jest w blok silnika od strony koła zamachowego. U mnie w ADP, jest on na samym dole bloku, od strony kolektora ssącego, po stronie koła zamachowego. O ile jazda z pierwszym uszkodzonym czujnikiem jest możliwa tak z drugim już nie, bynajmniej z mojego niewielkiego doświadczenia. Czujnik położenia wału korbowego da się sprawdzić, jest o tym filmik na youtube.com, co do czujnika w rozdzielaczu tez da się go sprawdzić, opisane jest to w książce sam naprawiam Audi. Z przyczyn mi znanych wywalania 00515 to oprócz w/w można dodać zużyty rozdzielacz zapłonu. Jeżeli wałek rozdzielacza ma luz to może pojawiać się ten błąd. Warto sprawdzić, też w grupie 17 na VAG-u jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach, powinien być +/- 3 stopnie, najlepiej 0. Co do tego, że auto odpala i zaraz gaśnie to ewidentnie błąd immo, spr kod na VAG-u w zakładce Instruments jeżeli mnie pamięć nie myli. Też mam ten problem, przerabiałem już wiele opcji ale chyba najlepszą jest pozbycie się immo ze sterownika. Edytowane 20 Listopada 2016 przez Arkom
k232 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Ja w 1.8 miałem problem z immo, mechanik mi to zrobił, wyciągnął styki, przeczyścił, popsikal jakimś preparatem do styków i działa do dziś a miałem mega problem z tym paleniem i gaśnięciem. Czujnik położenia walu korbowego to problem raczej jak trzeba długo kręcić, zeby zapalić silnik.
Arkom Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 "Czujnik położenia walu korbowego to problem raczej jak trzeba długo kręcić, zeby zapalić silnik" Prawda, choć nie zawsze często czujnik nie działa po nagrzaniu auta.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się