Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak odnowic te felgi?


muunv

Rekomendowane odpowiedzi

Bry :)

Posiadam w swoim Avanciorze ponizsze felgi. Wzor mi sie bardzo podoba, zawsze chcialem miec takie w B6 :kox: Jak widac, sa bardzo poobdzierane, maja ubytki lakieru, sa porysowane. Jednym slowem, potrzebuje tchniecia nowego zycia. Nie chce kupowac nowych, tych sprzedawac i bawic sie w to wszystko. Nie pojde na latwizne :wink:

Sporo osob pewnie powie - "oddaj je do regeneracji". Moglbym je oddac. Ale chce sie dowiedziec czy sa jakies "domowe" sposoby na to? Nie ukrywam, ze chodzi tez o koszta zwiazane z oddaniem w fachowe rece, wiec szukam alternatywy.

a5a8ef4101678024879b94e3240c123d.jpg

9ee922f040d1ad9df4f709504ce53466.jpg

2524e506461c21a9f64b5f96d2c8bbce.jpg

621dc6ea427e21e5ed7440cdcda78bf2.jpg

b307589ac59dac5e96cb4309c0a2c8f1.jpg

dfb836ee1ac0371e07730fda64fb2cc0.jpg

9fd54a0269654c2acd0e5003ae3765bf.jpg

Z gory dzieki za pomoc! :P

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://tqmm.pl/2015/11/09/winterproject-1-know-your-enemy/

Polecam lekturę. Jego Winterproject ma 6 części i dokładnie opisuje jak regenrowal felgi.

Nawet sam o tym myślałem ale nie mam drugiego kompletu felg na czas operacji ;/

via Nexus6@Tapatalk

Edytowane przez marcinwhite
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlifierką oscylacyjną powinieneś najpierw wyprowadzić te ranty na tyle, żeby nie było widać ubytków...najpierw grubszy papier potem drobniejszy żeby rysy po poprzednim poznikały..całe felgi zmatowić papierem wodnym 600-800...po tym radziłbym dać na felgi podkład a na pewno na miejsca po uscylacji, a to dlatego że na styku gołego aluminium ( gdzie pojeździsz oscylacją ) a oryginalną farbą baza może się zważyć...matujesz lekko podkład i na to baza i klar....trochę pracy jest, ogólnie kiedyś zajmowałem się regeneracją felg ( lakierniczo ) i powiem ci, że jeżeli nie masz czasu, zdrowej skóry na palcach i kompresora z pistoletem....oddaj komuś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlifierką oscylacyjną powinieneś najpierw wyprowadzić te ranty na tyle, żeby nie było widać ubytków...najpierw grubszy papier potem drobniejszy żeby rysy po poprzednim poznikały..całe felgi zmatowić papierem wodnym 600-800...po tym radziłbym dać na felgi podkład a na pewno na miejsca po uscylacji, a to dlatego że na styku gołego aluminium ( gdzie pojeździsz oscylacją ) a oryginalną farbą baza może się zważyć...matujesz lekko podkład i na to baza i klar....trochę pracy jest, ogólnie kiedyś zajmowałem się regeneracją felg ( lakierniczo ) i powiem ci, że jeżeli nie masz czasu, zdrowej skóry na palcach i kompresora z pistoletem....oddaj komuś :)

Co do czasu to i mam i nie. Bardziej chodzi o to, ze nie wiem czy sobie z tym poradze. Nie chce och jeszcze bardziej skrzywdzic.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W ten weekend odswierzalem swoje alu,wlasnie lopaty RS6,takie jak Ty masz!Lekko nie bylo,dwie noce zarwane,efekt... moglbybyc lepszy,choc i tak jestem zadowolony![emoji1] Wygladalo to tak:

-felgi mialem gole,bez opon i wentyli,bo zakladalem pozniej nowki sztuki na nie.

-alu najpierw umylem na myjni pod cisnieniem,nastepnie wrocilem do garazu,woda z Ludwikiem i porzadne,dokladne szorowanie gabka od srodka i z zewnatrz;

-mialem taka koncowke montowana pod wiertarke z listkami papieru sciernego,ktora wygladzalem ranty felg;

-nastepnie padem sciernym moczonym w wodzie scieralem ramiona felg z zewnatrz(RSy maja te specyficzne zalamania na nich,wiedz pad wg mnie byl najbardziej odpowiedni do tego);

-nastepnie felgi(z zewnatrz,wewnatrz),ranty,wszelkie zalamania potraktowalem papierkami sciernym o gradacji 120->340->600,

rece odpadaly,ale taka robota.[emoji12]

-felgi ponownie umylem z pylu i brudu(woda z Ludwikiem),wysuszylem,po czym porzadnie je odtluscilem benzyna ekstrakcyjna.

-felgi ulozylem na plaskich styropianach przykrytych folia malarska,zewnetrzna strona w dol,i zapodkladowalem 3x srodki felg w odstepach 15min.Uzylem do tego szarego podkladu szybkoschnacego z Motipa do aluminium.

-po wyschnieciu odwrocilem felgi lopatami do gory,ponownie odtluscilem i powtorzylem podkladowanie jak wyzej.

Miejsc po owalu felg,tam gdzie zaklada sie opone,nie malowalem,ale tez specjalnie nie oslanialem.Na tym skonczylem pierwszy etap,zostawilem na cala noc,zeby podklad dobrze zlapal.

Nastepny dzien pracy juz byl krotszy i przyjemniejszy:

-zaczalem od gladzenia podkladu papierkami sciernym o gradacji 1000->1500->2000,oczywiscie wszystko na mokro;

-porzadnie wysuszylem felgi i odtluscilem;

-ulozylem je lopatami do gory,gdyz lakierem malowalem tylko zewnetrzna czesc felg,srodki zostaly tylko zapodkladowane

-poszly 3 warstwy srebrnego lakieru,rowniez z Motipu,w odstepach 20-30 minutowych

-po ostatniej warstwie odczekalem 1h i calosc polecialem klarem bezbarwnych 3x

-zostawilem wszystko do wyschniecia na cala noc.

Efekt super,felgi juz daleka wygladaja na czyste i odswierzone;z bliska... widac troche slady po scieraniu papierkiem,szczegolnie w okolicach srodka felg-przy otworach pod dekielki i sruby.Jak z trwaloscia?Zobaczymy, raptem od soboty na nich jezdze!

Moje rady: jesli masz ubytki,to zaprawki porob sobie na samym poczatki,zeby je pozniej dobrze zeszlifowac;

wogole przyloz sie do szlifowania papierkami sciernymi,zrob to porzadnie,bo nalozenie lakieru w kolorze wyciagnie wszystkie niedoskonalosci i zaniedbania z Twojej strony,ktore sobie odpusciles w pracach przed podkladowaniem.

Koszty: niecale 100zl; gdy bylem pytac w profesjonalnej firmie-piaskowanie,wyciagniecie rantow+malowanie proszkowe-650zl/4szt,rozmiar 18".Efekt na pewno bylby o niebo lepszy,moje metody i zdolnosci nie sa przeciez na mistrzowskim poziomie,ale rowniez,z racji ciecia kosztow,postanowilem sprobowac zrobic to sam![emoji1]

Mam nadzieje,ze choc troche pomoglem-zycze Ci powodzenia i duzo wytrwalosci w trakcie pracy![emoji2] ...i pamietaj:nie spiesz sie i dobrze przyloz do pracy,bo lrzy malowaniu,,diabel tkwi w szczegolach"![emoji6]

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W ten weekend odswierzalem swoje alu,wlasnie lopaty RS6,takie jak Ty masz!Lekko nie bylo,dwie noce zarwane,efekt... moglbybyc lepszy,choc i tak jestem zadowolony![emoji1] Wygladalo to tak:

-felgi mialem gole,bez opon i wentyli,bo zakladalem pozniej nowki sztuki na nie.

-alu najpierw umylem na myjni pod cisnieniem,nastepnie wrocilem do garazu,woda z Ludwikiem i porzadne,dokladne szorowanie gabka od srodka i z zewnatrz;

-mialem taka koncowke montowana pod wiertarke z listkami papieru sciernego,ktora wygladzalem ranty felg;

-nastepnie padem sciernym moczonym w wodzie scieralem ramiona felg z zewnatrz(RSy maja te specyficzne zalamania na nich,wiedz pad wg mnie byl najbardziej odpowiedni do tego);

-nastepnie felgi(z zewnatrz,wewnatrz),ranty,wszelkie zalamania potraktowalem papierkami sciernym o gradacji 120->340->600,

rece odpadaly,ale taka robota.[emoji12]

-felgi ponownie umylem z pylu i brudu(woda z Ludwikiem),wysuszylem,po czym porzadnie je odtluscilem benzyna ekstrakcyjna.

-felgi ulozylem na plaskich styropianach przykrytych folia malarska,zewnetrzna strona w dol,i zapodkladowalem 3x srodki felg w odstepach 15min.Uzylem do tego szarego podkladu szybkoschnacego z Motipa do aluminium.

-po wyschnieciu odwrocilem felgi lopatami do gory,ponownie odtluscilem i powtorzylem podkladowanie jak wyzej.

Miejsc po owalu felg,tam gdzie zaklada sie opone,nie malowalem,ale tez specjalnie nie oslanialem.Na tym skonczylem pierwszy etap,zostawilem na cala noc,zeby podklad dobrze zlapal.

Nastepny dzien pracy juz byl krotszy i przyjemniejszy:

-zaczalem od gladzenia podkladu papierkami sciernym o gradacji 1000->1500->2000,oczywiscie wszystko na mokro;

-porzadnie wysuszylem felgi i odtluscilem;

-ulozylem je lopatami do gory,gdyz lakierem malowalem tylko zewnetrzna czesc felg,srodki zostaly tylko zapodkladowane

-poszly 3 warstwy srebrnego lakieru,rowniez z Motipu,w odstepach 20-30 minutowych

-po ostatniej warstwie odczekalem 1h i calosc polecialem klarem bezbarwnych 3x

-zostawilem wszystko do wyschniecia na cala noc.

Efekt super,felgi juz daleka wygladaja na czyste i odswierzone;z bliska... widac troche slady po scieraniu papierkiem,szczegolnie w okolicach srodka felg-przy otworach pod dekielki i sruby.Jak z trwaloscia?Zobaczymy, raptem od soboty na nich jezdze!

Moje rady: jesli masz ubytki,to zaprawki porob sobie na samym poczatki,zeby je pozniej dobrze zeszlifowac;

wogole przyloz sie do szlifowania papierkami sciernymi,zrob to porzadnie,bo nalozenie lakieru w kolorze wyciagnie wszystkie niedoskonalosci i zaniedbania z Twojej strony,ktore sobie odpusciles w pracach przed podkladowaniem.

Koszty: niecale 100zl; gdy bylem pytac w profesjonalnej firmie-piaskowanie,wyciagniecie rantow+malowanie proszkowe-650zl/4szt,rozmiar 18".Efekt na pewno bylby o niebo lepszy,moje metody i zdolnosci nie sa przeciez na mistrzowskim poziomie,ale rowniez,z racji ciecia kosztow,postanowilem sprobowac zrobic to sam![emoji1]

Mam nadzieje,ze choc troche pomoglem-zycze Ci powodzenia i duzo wytrwalosci w trakcie pracy![emoji2] ...i pamietaj:nie spiesz sie i dobrze przyloz do pracy,bo lrzy malowaniu,,diabel tkwi w szczegolach"![emoji6]

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Masz jakies foto, jak to wyszlo?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczegolowych,z bliska nie robilem,ale na moim profilu sa zdjecia auta na odswierzonych juz alu.Jezdze na tym zestawie od soboty.

Powiem Ci tak:gorzej raczej nie bedzie,samo odmalowwanie felg juz bedzie dawalo super efekt,zjechane ranty nie beda sie tak rzucac w oczy,felgi beda wygladaly na zdrowsze.Ja sie pobawilem,bo akurat pozbylem sie starych opon i kupilem nowe,wiec chcialem skorzystac z tej okazji,i troszke bardziej do nich przysiadlem.Gdybys mial gdzie je chociaz wypiaskowac,to najtrudniejsza i najbardziej czasochlonna robote mialbys z glowy,ale to juz podnosi koszty operacji.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

...BTW,zanim sie wzialem za malowanie felg,poczytalem troche na necie.Najbardziej przypadl mi do gustu ten artykul:

http://prentki-blog.pl/back-to-gold-czyli-fotoporadnik-jak-pomalowac-felgi/

Czesciowo na nim bazowalem,gdyz byl prosto opisany i,,najbardziej domowy",jesli chodzi o warunki regeneracji felg.[emoji1]

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez RobsonSNC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczegolowych,z bliska nie robilem,ale na moim profilu sa zdjecia auta na odswierzonych juz alu.Jezdze na tym zestawie od soboty.

Powiem Ci tak:gorzej raczej nie bedzie,samo odmalowwanie felg juz bedzie dawalo super efekt,zjechane ranty nie beda sie tak rzucac w oczy,felgi beda wygladaly na zdrowsze.Ja sie pobawilem,bo akurat pozbylem sie starych opon i kupilem nowe,wiec chcialem skorzystac z tej okazji,i troszke bardziej do nich przysiadlem.Gdybys mial gdzie je chociaz wypiaskowac,to najtrudniejsza i najbardziej czasochlonna robote mialbys z glowy,ale to juz podnosi koszty operacji.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

...BTW,zanim sie wzialem za malowanie felg,poczytalem troche na necie.Najbardziej przypadl mi do gustu ten artykul:

http://prentki-blog.pl/back-to-gold-czyli-fotoporadnik-jak-pomalowac-felgi/

Czesciowo na nim bazowalem,gdyz byl prosto opisany i,,najbardziej domowy",jesli chodzi o warunki regeneracji felg.[emoji1]

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Poczytalem, pogrzebalem. Dzwonilem z ciekawosci do firm zajmujacych sie takimi sprawami. Kwoty od 900-1700zl. Mysle sobie... Nowe opony bym za to mial albo okazyjnie jakies 18 :D

Napatoczyl sie znajomy ktory powiedzial mi 400zl, w tym piaskowanie i pelne odnowienie felg. I teraz sie waham czy samemu aie za to zabierac. 400zl niby nie majatek :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1700 za renowacje ? matko z córką...heheheheh

za 400 można oddać jeżeli efekt będzie OK :)Z tym, że to piaskowanie to czasem niech śrutem nie robi bo potem będzie piękna struktura :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1700 za renowacje ? matko z córką...heheheheh

za 400 można oddać jeżeli efekt będzie OK :)Z tym, że to piaskowanie to czasem niech śrutem nie robi bo potem będzie piękna struktura :)

Zapytam sie czym bedzie piaskowac. No tak jak pisze, niektore ceny sa z kosmosu. :/

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...900-1700?!?![emoji43]

Zlotym pistoletem natryskowym maluja te felgi,ze taka cena?!...

Ponizej masz link do watku zaczetego na forum(dolnoslaskie),tam zobaczysz/poczytasz,jak ksztaltuja sie ceny:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/359581-Lakiernia-Proszkowa

A jesli widziales juz gotowe,,prace"kolegi i jestes go pewien,to smialo mozesz oddac,400zl za piaskowanie i malowanie 18"to dobra cena,srednio biora ok.600zl.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ma tu nic o ubytkach :) A ja mam och mnostwo na rantach.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oddałem do lakierowania, miałem trochę mniej zjechane niż Ty w 1 poście.

płaciłem 100zł za sztukę.

Wyszło super - jak nowe.

Od razu więcej ludzi się kręci przy aucie co chcą je kupować :D

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oddałem do lakierowania, miałem trochę mniej zjechane niż Ty w 1 poście.

płaciłem 100zł za sztukę.

Wyszło super - jak nowe.

Od razu więcej ludzi się kręci przy aucie co chcą je kupować :D

Ladna felga to pol sukcesu ;)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 zł za sztukę można zainwestować tym bardziej że efekt jest Ok, samemu trzeba mieć materiały, sprzęt i sporo wprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko lakierowanie proszkowe.

Lakierowanie felg pistoletem to strata czasu (duzej ilosci) i pieniedzy.

Lakier proszkowy jest duzo twardszy - odpornijszy na uszkodzenia i warunki panujace na jezdni.

Felgi wpierw sa piaskowane - usuwa sie caly stary lakier, nastepnie uzupelniaja ubytki lub szlifuja felge w niektorych przypadkach.

Ceny sa rozne, ja po znajomosci place 320zl za komplet, normalnie 400 ale to tez zalezy od wielkosci felgi i jak ktos sie ceni.

To co podano 900 w gore to chyba jakas pomylka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle trzeba zaplacic w Wawie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tyle trzeba zaplacic w Wawie.

Jednak nie.

Zanojomy z Waw placil 440zl za 16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle trzeba zaplacic w Wawie.

Jednak nie.

Zanojomy z Waw placil 440zl za 16.

Mowie o 18.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...