diabelek69 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Witajcie koledzy. Jeśli mogę prosić was o pomoc byłbym bardzo wdzięczny. Mam problem z moim a4 b6 avf dokładnie chodzi o hamulce. Od pewnego czasu grzeje się przedni lewy zacisk.Rozebrałem go wymieniłem tłoczek i gumy odpowietrzyłem ale nic to nie dało. Mało tego zauważyłem że zaczyna grzać się prawe tylne koło. Rano gdy ruszam wszystko jest ok po przejechaniu kilku kilometrów zaczynają trzymać czuć to gdy samochód się zatrzymuje np. przy światłach. A gdy jadę autostradą i przez kilka km nie używam hamulca zaczyna w aucie huczec. Pedał jest tak wysoko że lekkie naciśnięcie i samochód hamuje przednim lewym kołem. Gdy zatrzymam auto wcisne 3x pedał do oporu to wszystko jest ok ale po kilku km znowu to samo. Przednia lewa i tylna prawa felga jest o wiele bardziej zapylona klockami i grzeją się mocniej. Szukałem podobnych tematów ale znalazłem tylko jeden gdzie kolega zmienił pompę wraz z serwo i ponoć ustało ale czy w moim przypadku też tak będzie? Z góry dziękuję za pomoc Pozdrawiam
Gregorski3 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Opublikowano 6 Czerwca 2016 Ja miałem tak samo w poprzednim aucie A3.Winna była pompa hamulcowa.Czyszczenie zacisków,wymiana przewodów gumowych,odpowietrzanie,odpowietrzanie pompy abs nie dało efektu.A po wymianie pompy hamulcowej natychmiastowa poprawa.Objawy miałem takie same jak u Ciebie.Po czasie doszło jeszcze lewe tylne koło (też się blokowało).
diabelek69 Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2016 Ok dzięki za podpowiedź. Podmienie pompę jak się poprawi to napisze. Pozdrawiam
Marcin_K Opublikowano 26 Czerwca 2016 Opublikowano 26 Czerwca 2016 Ok dzięki za podpowiedź. Podmienie pompę jak się poprawi to napisze. Pozdrawiam Witam mam podobny problem grzeje się lewe przednie koło, czy wymiana pompy pomogła? Czyściłem zacisk, prowadnice, sprawdzałem całość u mechanika i nic (też mi sugerował że może to być pompa). Prawdopodobnie to będzie ten sam problem tylko czy wymiana pompy przyniosła efekt? Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
martin0485 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 Opublikowano 23 Sierpnia 2016 U mnie jest to samo Z tym, że wszystkie koła trzymają. W b5 miałem tą samą sytuacje , trzymało tak, że nie dało się jechać. Wtedy to była pompa. Wymienie serwo i pompę i zobacze co będzie.
Marcin_K Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 (edytowane) U mnie jest to samo Z tym, że wszystkie koła trzymają. W b5 miałem tą samą sytuacje , trzymało tak, że nie dało się jechać. Wtedy to była pompa. Wymienie serwo i pompę i zobacze co będzie. Daj znać jaki efekt po wymianie Edytowane 24 Sierpnia 2016 przez Marcin_K
Tiger84 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) Jak ci koła trzymają to kolega sprawdzi tłoczki czy się nie zapiekły np. od soli po zimie tak mogło być. Kuzyn miał to samo w a6 c5 uszczelki na tloczkach czy nie są popękane też sprawdzić... Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez Tiger84
martin0485 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Opublikowano 25 Sierpnia 2016 (edytowane) Problem dziś rozwiązany. Powiem od początku jak było. Problem z hamulcami tzn. lekkie trzymanie i grzanie się pojawił się u mnie już jakieś 4 lata temu, ale to było tak, że to się pojawiało raz na jakiś czas i znikało. Zaciski wykluczyłem bo mam zmienione hamulce na większe i na tych które mam obecnie i na starych było identycznie. Nie było to jakieś bardzo kłopotliwe więc nie bardzo chciało mi się z tym walczyć, ale ostatnio miarka się przebrała kiedy ostro zahamowałem a pedał został w podłodze i nie chciał odbić. Musiałem wyciągnąć go ręką do góry, żebym w ogóle mógł ruszyć, ale hamulce i tak dość mocno trzymały choć dało się jechać. Siłą rzeczy trzeba było coś z tym zrobić. Kupiłem na allegro używane serwo z pompą z b7 2.0tdi końcówka AG (pasuje bez problemu) i przystąpiłem do wymiany. Na początku okazało się, że mam zatkane odpływy w grodzi , tam gdzie jest serwo i akumulator no i było tam sporo wody, na tyle dużo, że serwo było w niewielkiej części zanurzone. Kiedyś już czyściłem te odpływy, ale tak tylko, żeby woda odpłynęła bo dostęp do nich jest utrudniony jak jest zamontowane serwo i akumulator. Ale do sedna. Wyciągnąłem serwo a z niego wylałem z dwie setki wody, więc musiała być nieszczelność i gdy w grodzi stała woda to dostała się do środka serwa i to musiało powodować problemy bo w środku serwo było po korodowane i brudne. Zamontowałem zakupione serwo wraz z pompą, odpowietrzyłem i jest bajecznie, nic nie trzyma, nic się nie grzeje a hamulce brzytwa. Ciężko mi jednak stwierdzić czy moja pompa była sprawna bo założyłem serwo razem z pompą. Wiem tylko na 100%, że moje serwo było rozwalone. A jak dziś tak poważniej zacząłem o tym myśleć to problem pojawiał się głównie jesienią, zimą, ogólnie gdy przez dłuższy czas było mokro. Więc odpływy muszą być drożne, bo to woda w grodzi może być przyczyną problemów. Może komuś się to przyda. Pozdrawiam Teraz muszę zrobić ceś ze stukaniem z prawej strony które się nasila. I niestety to nic w zawieszeniu bo przecież było by za łatwo... Edytowane 25 Sierpnia 2016 przez martin0485
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się