Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6, 1.8T, BFB + Q => Po remoncie ;-)


ExeQtoR

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

pacjent: A4 B6, 1.8T BFB Avant Quattro, 2003

Zrobiłem remont auta...

rozrząd komplety (BOSCH)

paski/rolki do osprzętu BOSCH

łańcuch i napinacz - ASO

termostat - ASO

Filtr paliwa - ASO

Uszczelki(napinacz/pokrywa) - ASO

Sonda Lambda - BOSCH

Turbina: K03 029 - po regeneracji w InterTurbo

Wcześniej było robione: ~20tyś km mają:

pompa paliwa - ASO (akcja serwisowa)

cewki - ASO (akcja serwisowa)

Dołożyłem drugiego Coolera (z BEX'a) + wszystkie wężyki... ;-)

Pompa SAI - zmieniła lokalizacje - wyrzuciłem "kondensator/bufor" powietrza

Przy okazji, musiałem wymienić króciec plastikowy od spływu odmy (ten przy uchwycie filtra oleju... - popękał i ciągnął lewe powietrze.

kolejna okazja to wymiana lejka bagnetu - stał bo stał, ale w 3 częściach...

DV - ASO - ma ok 50tyś km

Przepływka - BOSCH - 50tyś km ma

Świece - NGK - ok 30tyś km mają

KAT wycięty - Downpipe od Gregora ;-)

-----------------

Co udało się osiągnąć:

- turbina według mnie ładnie wstaje...

- temperatura (na logach ok 30st, a na zewnątrz ok 20-22 - więc jest bardzo dobrze? )

W czym problem:

- cofa zapłony(widać w logach) - ale nie wypadają jak przed remontem.

- mało na przepływce - chyba ???

- mam wrażenie, że program bezpiecznie dawkuje turbine... tzn. widzę że prawie nigdzie nie przeładowuje a jak zadane ciśnienie ma 1900, to uzyskuje 1840/1850 - Czy to jest prawidłowo ?

DYNAMICZNE:
Grupa 002, 115, 118: http://vaglog.pl/log_265688.html

Tak wiem, że wtryski się zapętlają i wypada kupić większe i przestroić auto od nowa... ale żeby tego dokonać to trzeba je doprowadzić do odpowiedniego stanu aby można to zrobić.

Logi na PB95, po skasowaniu błędów.

Po remoncie zrobił jakieś 400km, potem wymieniłem ten badziwiarski króciec od odmy... masakrycznie ... wyszedł w parunastu kawałkach... Logi po wymianie króćca ;-)

Add///

Pytanie do Was, ile z tej turbiny można wyciągnąć doładowania? zakładając że zostają 2 x coolery ?

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, po programie z przed 2 właściciela (2010r) - poza wykresem z hamowni nie mam żadnych informacji...

dlatego szukam wszystkiego co trzeba naprawić i potem spróbujemy dostroić auto - może na grupowe strojenie się załapę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby to była seria to powiedziałbym, że przepływ wysoki. Tak to chgw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To inaczej:

Czy różnica między ciśnieniem zadanym a osiągniętym >3tyś obr, powinna być -40/-60 czy nie jest to za dużo ?

//// Add///

Coś jest nie tak... odgrzebałem starego loga po kupnie auta:

http://vaglog.pl/log_194930.html

tam przy 6tyś obr, program wskazywał na ok 1,6bara, a teraz program ustala 1,5bara...

Program, za moich czasów, nie był zmieniany, więc muszę szukać dalej...

Edytowane przez ExeQtoR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk chcesz dowiedzieć się więcej trzeba by serie wrzucić bo nie wiadomo co w programie namieszane, korekta zapłonu może być własnie przez soft, co do doładowanie to nie 1,6 bar tylko 0,6, i to zmienia sie w zależności od temp. w dolocie, mniejsza temp. to mniejsze zadane ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak... ale ciśnienie w kolektorze będzie 1,6, ale ciśnienie doładowania wynosi 0,6 - moje niedopatrzenie ;-)

Jednak coś nowego mi powiedziałeś... myślałem że ECU nie zmienia wartości ciśnienia zadanego względem temperatury... Czyli bez zmiany programu ni jak nie da się podnieść wartości przepływki(mocy), bo ECU i tak wysteruje turbiną (ciśnieniem) do takiego stanu jak ma zapisane w sterowniku ?

Mogę teraz tylko wrzucić serię i sprawdzić szczelność dolotu - potem większe wtryski i indywidualne strojenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...