Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napis SAFE zamiast stanu km w liczniku


gumis44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie wiem gdzie mam poprawnie założyć temat więc robię to tutaj. Mój kolega posiada tak jak ja Audi A4 B7 2.0 benzynę z silnikiem ALT. Jakiś czas temu pojawił się problem z odpalaniem auta, otóż zakręcę rozrusznikiem, silnik się uruchomi i gaśnie. Czynność powtarzam wielokrotnie i czasem za którymś razem załapie. Później chodzi wszystko ok, wkręca w obroty, nie muli. Możesz zgasić i zapalić bez problemu ale po nocy ( nie zawsze) problem pojawia się na nowo. Postawił więc kolega do serwisu Opla, gdzie skasowano jakieś 2 "błahe" błędu. Auto przez kilka dni tam stało i codziennie rzekomo paliło bez problemu więc usterki nie stwierdzono. Dziś natomiast zapaliło się w liczniku napis SAFE w miejscu wskazania całkowitych km auta i znów auta nie można było zapalić. Czy może ktoś miał lub słyszał o podobnej sytuacji bo my rozkładamy ręce i nie wiemy gdzie szukać usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tylko jeden kluczyk do tego auta??
Safe to brak aktywnego klucza, możne być wina samego licznika ,pilota. Nie grzebał tam nikt??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tylko jeden kluczyk do tego auta??

Safe to brak aktywnego klucza, możne być wina samego licznika ,pilota. Nie grzebał tam nikt??

Auto sprowadzone rok temu i do tej pory wszystko było ok. Tu w Polsce nikt nic z nim nie robił. Piloty są dwa i na obu jest tak samo.

Edytowane przez gumis44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź VAG, czy masz na pewno kluczyki przypisane.

Czy może być tak, że raz widzi kluczyk raz nie? Powiedziano mi by też sprawdzić kostkę przy stacyjce od imo, może ktoś wcześniej wsadzał tam ręce i może nie łączy.

Sprawdź VAG, czy masz na pewno kluczyki przypisane.

Czy może być tak, że raz widzi kluczyk raz nie? Powiedziano mi by też sprawdzić kostkę przy stacyjce od imo, może ktoś wcześniej wsadzał tam ręce i może nie łączy.

Usterka usunięta. Okazało się, że jakimś cudem rozkodował się imobilaizer. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.

Niestety usterka powróciła. Auto na lawecie trafiło do serwisu Audi gdzie wymienili jakąś cewkę i tysiączek poszedł. Defekt powtórzył się jeszcze kilku krotnie i ostateczna decyzja to wymiana licznika (koszt około 3tys.) Ma to niby ostatecznie wyeliminować błąd SAFE, którego co ciekawe kasuje się poprzez odłączenie na chwilę klemy od akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ładnie dałeś się porobić. Po co w salonie kupowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było sprawdzane w kilku warsztatach i nikt nie pomógł a kasował kasę za usługę. Postawienie samochodu w serwisie Audi jest chyba formą desperacji. Znikła przyjemność z jazdy bo za każdym razem gdy wkładało się kluczyk był strach czy zapali czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale licznik kupuje się na Allegro, a nie w serwisie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym myślałem ale powiedziano mi, że ten nowy co idzie z Niemiec trzeba jeszcze zakodować a magicy z mojej miejscowości może by poradzili albo i nie. Mam nadzieję tylko, że będzie to ostatni wydatek związany z tą usterką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Safe mi wyskoczył jak bezpiecznik był nie tak od IMO.

Hmm fakt, że nie sprawdzałem bezpieczników. Trochę podniosłeś mi ciśnienie tym wpisem (lepiej niż kawa, którą właśnie piję). Przejdę się i sprawdzę ale sam nie wiem bo czemu odłączenie klemy kasuje ten błąd a usterka pojawia się po kilku odpaleniach auta.

Safe mi wyskoczył jak bezpiecznik był nie tak od IMO.

Hmm fakt, że nie sprawdzałem bezpieczników. Trochę podniosłeś mi ciśnienie tym wpisem (lepiej niż kawa, którą właśnie piję). Przejdę się i sprawdzę ale sam nie wiem bo czemu odłączenie klemy kasuje ten błąd a usterka pojawia się po kilku odpaleniach auta.

Który to będzie bezpiecznik i czy w tej głównej skrzynce po stronie kierowcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz vaga i zczytaj błędy z zegarów i z ecu silnika po tym jak nie chce odpalić. No i oczywiście podaj tutaj.

Edytowane przez koloboro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz vaga i zczytaj błędy z zegarów i z ecu silnika po tym jak nie chce odpalić. No i oczywiście podaj tutaj.

Niestety nie mam jak tego zrobić bo tak jak napisałem na początku pomagam koledze z jego problemem. Obaj nie mamy wiedzy i możliwości z podłączeniem VAGa samemu. VAGiem bawili się już w dwóch warsztatach kodując na nowo IMMO w kluczykach( bo podobno były rozkodowane) ale to pomagało tylko na kilka dni. Przepraszam z góry za ewentualne przekręcanie określeń ale tak nam tłumaczyli "fachowcy-magicy", którzy to robili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez vaga to wróżenie z fusów. Ja na czas poszukiwania usterki wyłączył bym immo w ecu i przynajmniej spokojnie jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem spory kawałek czasu temu że był ktoś na forum kto miał podobne problemy.

Były one skutkiem tego że samochód przejeżdżając przez granice trafił na miejsce gdzie ubyło mu z licznika koło 100 k km :facepalm:

Zrobione to było tak nie udolnie że przez jakiś czas do momentu kiedy aku był w porządku nie było problemu ale jak aku padł i trzeba było wymienić to usterka się objawiła.

Możliwe że i Twój licznik był grzebany człowiek wymienił licznik na taki sam zakodował i wszystko chodziło mu jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...