Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B6] Multitronic - czułość i elastyczność


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie do wszystkich właścicieli Multi, jakie macie odczucia podczas jazdy? chodzi mi głównie o czas reakcji, czułość po dodaniu gazu. Nigdy nie jezdziłem innym Multi niż mój, za to jeździłem wieloma zwykłymi automatami. Różnica jest taka ze kazda skrzynka automatyczna szybko reaguje i odrazu po dodaniu gazu jest odczuwalny efekt, a w moim multi mam pewne opoznienie. Moge to porównać do słabego cyf. aparatu fotograficznego, który po naciśnięciu spustu robi fotke na tyle wolno że niekiedy obiekt zdąży wyjść z kadru, za to np. lustrzanki walą od razu zdjęcie.

Wracając do tematu - moje opoznienie odczuwalne jest najbardziej przy ruszaniu od 0. Pozniej jakos mniej. Dosc czesto jezdze Nissanem Maximą 3.0 i tam automat reaguje dosłownie w ułamku sek. Wystarczy tylko lekko dotknąć gazu, u mnie żeby była podobna reakcja musze depnąć zdecydowanie i poczekać z 2sek. Czy w Multi takie zachowanie jest noramlne czy coś jest nie tak? Moze ciśnienie oleju zbyt niskie?

Opublikowano

witam

jestem w posiadaniu A4 z multi i mam taki sam objaw czyli reaguje z opóżnieniem, wcześniej jeżdziłem bmw 330d na automacie to startowała jak samolot, wychodzi na to że uzależnione jest to od skrzyni biegów, tak ma być chyba

Opublikowano

To nie jest normalne.Po zwolnieniu pedalu hamulca auto odrazu powinno delkatnie ciagnac do przodu bez gazu.Inna sprawa ze jak odpalasz zimny silnik to olej w skrzyni tez jest zimny i zwloka bedzie troszke wieksza a ruszanie wolniejsze.Ale po przejechaniu kilku km ruszanie jest juz takie jak powinno.

Opublikowano

1. Nie powinno być żadnego opóźnienia. Po zwolnieniu hamulca samochód powinien się zacząć zdecydowanie toczyć do przodu, nawet pod wzniesienie.

2. Jeśli silnik i skrzynia nie maja temperatury roboczej multi stara się tak dobierać przełożenia aby nie przekraczać 2K obrotów -> było o tym na forum już.

Opublikowano

1. Nie powinno być żadnego opóźnienia. Po zwolnieniu hamulca samochód powinien się zacząć zdecydowanie toczyć do przodu, nawet pod wzniesienie.

2. Jeśli silnik i skrzynia nie maja temperatury roboczej multi stara się tak dobierać przełożenia aby nie przekraczać 2K obrotów -> było o tym na forum już.

Samochod sie powinien toczyc ale przy duzym przebiegu to toczenie bedzie troche mniej zdecydowane po puszczeniu hamulca.Jesli wzniesienie jest duze samochod bez gazu nie ruszy tylko bedziemy czuc ze silnik pracuje z obciazeniem.A co do pkt 2 to troche nie rozumiem bo nawet jak silnik jest goracy to i tak moje multi przy spokojnej jezdzie do 120 km/h nie przekracza 2 tys obr.

Jadac po miescie silnik nie przekracza 1.5 tys obr na moje oko.Inna sprawa jest ze po odpaleniu zimnego silnika powinno sie delikatnie operowac pedalem gazu ze wzgledu na oszczednosc i silnika i skrzyni.

Opublikowano
Inna sprawa jest ze po odpaleniu zimnego silnika powinno sie delikatnie operowac pedalem gazu ze wzgledu na oszczednosc i silnika i skrzyni.

No właśnie o tym pisze :decayed: (ale tam zabrakło słowa-klucza: zimny silnik :blink: ) Moja dopóki jest nienagrzana dobiera przełożenie tak aby silnik nie dawał więcej niż 2000 rpm. Na początku myślałem, ze coś jest uszkodzone dopiero potem p. Sopa (sserwis)mnie uświadomił, ze tak ma być. Oczywiście jak mocniej docisnę gaz silnik wychodzi poza te 2000.

ps. spokojnie to się skodą jeździ :kox::decayed:

Opublikowano

ale nie wiem czy autorowi nie chodziło bardziej o wciśnięcie dość ostro gazu przy starcie i że wtedy jest jakieś opóźnienie :mysli:

Opublikowano

ale nie wiem czy autorowi nie chodziło bardziej o wciśnięcie dość ostro gazu przy starcie i że wtedy jest jakieś opóźnienie :mysli:

male opoznienie przy starcie bedzie bo silnik musi wejsc na obroty zeby potem mogl dynamicznie ruszyc te poltora tony.To tak samo jak w manuala jak chcesz ostro ruszyc to wkrecasz silnik na wieksze obroty.W automacie kiedy juz samochod stoi na pozycji D z wcisnietym hamulcem skrzynia z silnikiem jest praktycznie rozlaczona i stawia silnikowi bardzo maly opor,po zwolnieniu opor szybko wzrasta i samochod rusza-stad ta mala zwloka przy rusznia od 0

Opublikowano

wiem, bo jeździłem dwa lata 2.5tdi z multi :cool1: tylko po prostu z treści posta tak wywnioskowałem :hi:

Opublikowano

ale nie wiem czy autorowi nie chodziło bardziej o wciśnięcie dość ostro gazu przy starcie i że wtedy jest jakieś opóźnienie :mysli:

Chodziło mi o to, że taka sama reakcja samochodu u mnie następuje przy 50% gazu w deche a gdzie indziej przy 5%.

ps.

To gdzie indziej to inne marki nie Audi.

Opublikowano

no to u mnie raczej tak nie było...

Opublikowano

Ja mogę Ci tylko doradzić popytać Paw1972 i poczytać poniższy link

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=75914

dowiesz się tutaj wiele interesujących rzeczy np. jak zrobić adaptacje

osobiście mam multi po modernizacji i chodzi elegancko a o bajerze zmiany biegów na kierownicy już nie wspomnę :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...