Romeck 0 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Cześć. Od dłuższego czasu podczas przyspieszania na skręconych kołach(przy większych prędkościach) odczuwam drgania na karoseri tak jakbym jechal po jakiejś tarce. Kierownica nie telepie, lewarek zmiany biegów stoi nieruchomo, luzów w zawieszeniu nie ma, poduszki ok. Nie ma żadnej róznicy pomiedzy oponami/felgami lato zima. Ostatnio podczas zmiany oleju zauważyłem luz wzdłużny na prawej półosi tak na oko może coś z 3cm. Chyba tak nie powinno być? Co obstawiać przegub czy półoś? Jakieś zabezpieczenie? Czy te drgania moga być w ogóle przez to spowodowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OLIVER 29 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Cześć ...3 cm luzu to szok na pewno zadłuży masz .. Proponuje demontaż przegubu zewnętrznego - zobaczyć w jakim stanie jest pierścień osadczy rozprężny na pół osi ,,czy w ogule tam jest Zobaczyć w jakim stanie jestpierścień oporowy i sprężyna tależowa no i wtedy dokładniej zobaczysz w jakim stanie jest przegub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azure 7 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 (edytowane) Sprawdz czy masz zabezpieczenie półosi w przegubie zewnętrznym... Mi mechanik zmieniając osłony przegubów zewnętrznych tak to poskładał, że półoś wyskoczyła. Dopiero jak sam zabrałem się za temat zauważyłem, że zabezpieczeń nie było. Fakt, jak ktoś nie myśli to nie wie jak je założyć, a walenie młotem nic tu nie daje. Edytowane 20 Czerwca 2016 przez azure Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romeck 0 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Tak wlasnie myslałem o tym zabezpieczeniu... a moglo samo wyskoczyć czy coś? Bo za mojej kadencji nie były wymieniane zadne przeguby a wczesniej bylo wszystko ok... przynajmniej nic nie drżało a czy wczesniej był ten luz to nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karaluch8 4 Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Gdyby nie było zabezpieczenia, już dawno by ci się przegub wypiął. I najwyżej palcem po mapie byś pojechał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romeck 0 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 No to nie wiem bo jednak kilka tysięcy km tak zrobiłem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azure 7 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Gdyby nie było zabezpieczenia, już dawno by ci się przegub wypiął. I najwyżej palcem po mapie byś pojechał. 10kkm przejechałem, w tym zimowe latania bokiem, gdzie często skręty były maksymalne - nie wypadło przez ten czas, aż w końcu na jednym skrzyżowaniu jeb i stoję w miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romeck 0 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Cholera nie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karaluch8 4 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 No to skręć kołami na maxa i próbuj wyjac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek95 59 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 to że jeszcze nie wypadł to nie znaczy że nie wypadnie ojciec też jeździł pół roku na za krótkiej półośce a ja tylko wsiadłem i na środku skrzyżowania wypadła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sułek123 0 Opublikowano 2 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2016 Kolego i co z tą półosią? Mam od bardzo dawna takie same objawy ;/ czasem trzęsie czasem nie. Najczęściej objaw występuje po dłuższej jeździe jak juz wszystko dobrze jest rozgrzane, wchodzę w zakręt 90 stopni prostuję kierownicę i zaczyna telepać. Luz wzdłużny prawej półosi dokładnie taki sam jak u Ciebie 3 cm. Tylko problem polega na tym, że jak wymienialem przegub to na półosi nie ma możliwości założyć tej metalowej podkładki i plastikowego pierscienia bo nie ma tam zadnego kolnierza na którym mogłyby te elementy się oprzeć, zgrubienie polosi zaczyna się dopiero 15cm od tego wieloklinu. Nie wiem o co tu chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romeck 0 Opublikowano 3 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2016 Ja jeszcze problemu nie rozwiazalem. Jestem aktualnie w delegacji i nie mam mozliwosci. Bede zagladal tam dopiero w urlopie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sułek123 0 Opublikowano 3 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2016 (edytowane) A ja zmieniłem przegub zewnetrzny na prawej połosi i narazie problem ustał. Tylko wczesniej rownież zmienilem przegub i niecałe 2 tyg było dobrze i problem powrócił. Moze poprzedni był wadliwy, czas pokaże... Tzn ustał problem efektu tarki podczas przyśpieszenia, półoś nadal ma bardzo duży luz wzdłóżny Edytowane 3 Lipca 2016 przez sułek123 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się