Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy ruszaniu (BKE)


BloodOmen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu po odpaleniu zimnego silnika moja Audi szarpie przy ruszaniu oraz jakby sie nie czysto wysprzeglala. Problem znika gdy sie zagrzeje. Problem jest głónie gdy jest wilgotno na dworze(najgorzej deszczowe dni rano) POMPOWTRYSK???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR byl wymieniany w tamtym roku. Musze o tym poczytac bo nie bardzo kumam o co chodzi z tym zaslepieniem

ok juz ogarnalem to zaslepianie i moze warto sprobowac, co uwazacie??

Chcialem jeszcze dodac ze po ziemie dranstwo zaczelo spalac wiecej ON okolo 0,5-1l na 100km

Edytowane przez BloodOmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez logó możecie coś jeszcze powiedzieć???


Witam

Po dłuższym czasie znalazłem chwile by zakupic i uporac sie z interfejsem do VAG COM oraz zrobić LOGI. Prosiłbym o ich sprawdzenie gdyż kłopoty z samochodem jak w tym temacie nie ustąpiły a wręcz bym powiedzial się nasilyly. Oto logi:

https://zapodaj.net/474a5abb4aa3e.jpg.html- LOGI 001,004,003,007 stat.

https://zapodaj.net/87b893ea8622f.jpg.html- LOGI 013,014,018,023 stat

https://zapodaj.net/10be853415e59.jpg.html- LOGI 001 dyn

https://zapodaj.net/8847d9098da84.jpg.html- LOGI 003 dyn. i BS

https://zapodaj.net/bea906bf0d697.jpg.html- LOGI 004 dyn

https://zapodaj.net/c686c4448646b.jpg.html- LOGI 008 dyn

https://zapodaj.net/62af6362ceb78.jpg.html- LOGI 010 dyn

https://zapodaj.net/65751d6e84378.jpg.html- LOGI 011 BS i dyn

Logi są niekompletne gdyż nie chce mi wejść grupa 000 (wyskakuje jakiś błąd o zakresie wyboru od 000-2xx) oraz grupa 014 nic nie pokazuje jeżeli są to ważne i bardzo potrzebne grupy jutro postaram sie jakos to uzupełnić. Co do wstawionych logow jesli cos jest nie tak poprawie jak najszybciej jeśli mi napiszecie co do poprawy.

Mam jeszcze pytanie. W grupie 018 mam same 0 wiec jest ok lecz po naciśnięciu pedału gazu i zwolnieniu go wyskakuje 128 na wszystkich okienkach czasem miga gdzieś 4. PD do wymiany czy może byc listwa z wiązką już na wykończeniu??

Dziś poczyściłem i podoginałem konektory przy PD, zobaczymy czy coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te logi 13 23 to po dogięciu konektorów? Te wqrtości 128 w 18 mogą być od konektorów, a 4 to chyba odcięcie po przegazówce( jak myle to naprostuje niech kto)

Filtr paliwa kiedy zmieniany? Tandem pompa nie cieknie?

Jakiś problem jest na cylindrach 3 i 4, zmieniane były uszczelnienia pd? Jeśli nie, to zastanowiłbym sie nad ich wymianą (koszt około 400pln)

I te bipy na minusie nieduźym ale wszystkie na minus może to być jakiś problem z zaopatrzeniem w paliwo.

Zrób loga 023 dynamicznie tak do 3krpm na biegu powiedzmy 3.

Filtr powietrZa w jakim stanie? Nie zabrudzony znaczniE?

Zrób loga dynamicznego grupy 11 003 008 na biegu 3 ( od 1500 do 4krpm z gazem w podłodze)

Zaślepiałeś egr na próbe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet filtrow zmieniany wraz z olejem okolo 3-5 miesiecy temu (wszystko z firmy FILTRON. Logi robione przed dogięciem konektorów. Co do 4 nie kumam o co chodzi z tym odcieciem. Uszczelniacze nie ruszane(auto posiadam dopiero troche ponad rok). EGR tez nie zaslepiany a tak dla wlasnej informacji gdyz jestem troche zielony, co da zaslepienie go na probe? Jutro obczaje reszte zagadnien zwiazanych stricto z samochodem gdyz trzeba sie do roboty wyspać ;P Chodzi o nowe logi dynamiczne grupy 11,3,8? Pytam gdyż są zrobione i znajdują się na tych zdjęciach.

Zatrybiłem o co chodziło z tym odcięciem i tą czwórką. Czytalem ze normalnie maja byc zera a po przegazówce ma byc wartość 4 a u mnie jest normalnie 0 wszedzie wiec ok a po przegazowce 128.

Edytowane przez BloodOmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odcięcie znaczy ze cewka zamknięta brak impulsu otwarcia iglicy ze paliwo niejest wpuszcaane do pd po przegazówce by spadł z obrotów motor. Na próbe zaślepić by sprawdzić czy to nie od egr. W bke niema chyba gruszki tylko elektrycznie sterowany egr? Niepamiętam niema nikt w pobliźu same asz awx avf z pd. A logi wrzucaj na vaglog.pl

Racja jest 11 dynamicZny strasznie źle sie na tym hostingu na te logi patrzy. Wklej je na tego vaglog.pl bedą czytelniejsze.

Edytowane przez nik23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego popraw sobie kąt synchronizacji na 0, a potem z resztą się pobaw. PD nie są w złym stanie, korekcje 0.7 nie są jakieś straszne, ludzie tak jeżdżą i nawet nie wiedzą :)

Ustaw dobrze kąt synchronizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając wszystko co koledzy napisali, sprawdź elektryke skoro mówisz że po deszczu jest najgorzej to ewidentny problem z elektryką. kiedyś koleżka też tak miał w passacie 1.9Pd, winnym sie okazala nieszczelna puszka w podszybiu gdzie siedzi komputer silnika, po otwarciu puszki wszystko bylo zawilgocone, po wysuszeniu suszarką jak ręką odjął, wszystkie objawy ustąpily. trzeba to dobrze uszczelnić, a jest to efektem sadzenia pazurków tam gdzie nie trzeba różnych osób.

zacznij od tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za zainteresowanie. Logi przerzuce pozniej na tamta stronke by były czytelniejsze. A co do reszty porad pewnie muszą poczekac do weekendu lub chociaz poprawy pogody. Elektryke napewno sprawdze. michcio1985 jakies porady jeszcze dotyczące elektryki (co sprawdzic itd)? Dziś zobacze jeszcze czy po dogięciu konektorów te wartości 128 zniknęły czy nie. korekcje +/- 7 sa spowodowane zuzywanymi PD czy moze być to objaw np uszczelniaczy lub czegoś innego? Myślałem jeszcze wyczyscic porzadnie konektory z oleju i psiknać kontaktem czy jest jakis sens sie bawic z tym?? Co do korekcji kata synchronizacji muszę obczaić temat i tez cos z tym zrobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porządnie wysuszyć to puche i zbadać skąd bierze sie tam wilgoć o ile wogle tam jest.

-psikanie konektorów nic nie da bo one i tak w oleju pracują, rozbierzesz zobaczysz

-kąt synchronizacji -1,7 nie ma wpływu na tego typu objawy, sam miałem przez jakiś czas -1,5(celowo), teraz mam 0 i tak juz zostanie, polecam i Tobie ustawic na zero, i nie sluchać opinii że coś tam na minusie to lepiej. 20min roboty.

ujemne Bipy świadczą o lekkim niedoborze paliwa, sprawdź filtr i dalej tandem pompe czy daje właściwe ciśnienie,

zacznij od rzeczy najprostszych bez wydawania kasy, najczęściej to wystarcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dziś już nic nie uda mi się zrobić, ponieważ dopiero wróciłem do domu. Lecz na bieżąco będę pisał co i jak. Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie. HM dziś jak jechałem samochodem postanowiłem dokładnie się "przyjrzeć" i opisać co najbardziej daje sie we znaki, a mianowicie: pada od kilku dni a samochód stał na utwardzonym parkingu co daje większą wilgoć od dołu. Po odpaleniu na zimnym silniku niemożliwe ruszenie na biegu 1 bez wstrząsów silnika. Gdy samochód się zagrzał, wstrząsów w trakcie ruszania nie była ale. I tu pojawia sie ale zauważłem że wtrakcie puszczania sprzęgłą, silnik bardzo się męczy jakbyscie chcieli ruszyć na delikatnie zaciągniętym ręcznym. Dodam że niedawno wymieniałem klocki tył i przód oraz płyn hamulcowy i nie zauważyłem jakichs nieprawidłowości działania układu. Jedynie delikatna rdza za gumką tłoczka w przednich zaciskach ale koło kręciło się w miare luźno na podnośniku.

Nie jestem pewny ale mam wrażenie że moje audi zrobiło się żwawsze po dogięciu tych konektorów lecz może to byc tylko złudzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda na problem ze sprzęgłem.. było coś w tym kierunku robione? Może się ślizga i szarpie, dlatego Ci się wydaje że telepie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprzęgła nie wykluczam ale czy chodziło by wtedy na innych biegach dobrze? Wyższe biegi wskakują bardzo miękko bez szarpnięcia jedynie jak auto zimne to delikatnie czuc przy zmianie biegu ale naprawde minimalnie tylko to ruszanie. A wiąże to z innymi usterkami gdyż wzrosło spalanie i miewałem też czasem problemy z odpalaniem w postaci wstrząsów silnika z kopceniem w trakcie rozruchu lecz one juz ustąpiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz po wymianie hamulców wszystko musi się ułożyć także nie panikuj, ale teraz jak już przejechałeś parę km po wymianie weź podnieś auto i zobacz czy koła się luźno kręcą. Po przejechaniu kilku km złap za felgę czy nie jest gorąca. Jak miałeś zdjęte hamulce to sprawdzałeś czy te bolce w jarzmach nie są zapieczone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bolce były ok a hamulce zmieniane dość dawno. Felgi nie są gorące a koła sie kręcą w miare luźno. Autko chyba poczeka do piątku bo kiepsko z czasem narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a spróbuj przypalic delikatnie sprzęglo, kilkanaście sekund na półsprzegle, mi to kiedyś w AVF pomagało na "kangura" przy ruszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypalenie sprzęgła pomogło. Czyli co sprzęgło do roboty?? Jak zdjąć tą pokrywe puszki komputera. Odkręcam 4 sruby i co dalej bo mocno trzyma a nie moge znalezc na necie. Oraz jak sprawdzic filtr paliwa i cisnienie tandem pompy. Tandem pompa to przez vaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę tandem to bardziej organoleptycznie, czy nie rusza sie kruciec od strony filtra powietrza itd. Jest o tym temat na forum - pompa vacum. Na upartego można też też sprawdzic wakumetrem ciśnienie, jakie generuje i czy poprawnie tłoczy paliwo.

Co do filtra paliwa - sprawdzasz poprzez wymianę na nowy. Koszt to jakies 40zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...