Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Nowy napinacz rozrzadu znowu hałasuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam audi a4 b5 z silnikiem 1.8 ADR. Wymieniłem napinacz rozrzadu i łańcuszek na nowy powodem było klekotanie. Przez rok było wszystko okej ale ostatnio po dłuższej trasie gdy zszedłem z obrotów migała mi kontrolka oleju. Poziom oleju byl okej. I od tamtej pory po przejechaniu 20-30 km znowu zaczyna klekotac. Na zimnym silniku wszystko jest normalnie. Otworzyłem pokrywę i napinacz jest w porządku. Na głowicy jest taki mały odlew 1cmx1cm i widac ze łancuszek sie o niego trze. Sprawdziłem ciśnienie oleju i ku zdziwieniu ciśnienie wynosi 3,5. Olej castrol magnatec 10w40. Olej był wymieniony około tydzień przed tą trasą.
Jak myślicie co może to powodować ?

Opublikowano

Oryginał czy zamiennik jak ten drugi to już możesz się domyślać.

Opublikowano

Sprawdzałeś ciśnienie oleju na wyższych obrotach? Może tu kuleje pompa oleju. Smok czyściłeś w misce?

Opublikowano

U mnie przy kazdym odpaleniu silnika stukały zawory nie raz to aż głowa bolała tak bylo je słychać..pojechałem zmierzyć ciśnienie oleju, okazało się, że ciśnienie na rozgryzanym silniku spada do 0,3 bar, kontrolka się zaświecała więc wymieniłem pompę oleju i spokój jak ręką odjął :)

Opublikowano (edytowane)

Ciśnienie przy 3000obr 6 bar. Smoka jeszcze nie czyściłem. ale skoro cisnienie jest tak wysokie to raczej dobrze bierze olej tak to cisnienie było by znacznie inne.

Edytowane przez Dawid Malinowski
Opublikowano

Ja na zimnym silniku mialem tez 5 bar, przy 3000 tysiacach obrotow mialem tak jal Ty, ale jak sie do polowy zagrzal bylo 1.5bar a pozniej jak byl goracy to cisnienie 0.3 warto sprawdzic cisnienie po calej nocy do całkowitego zagrzania auta :)

Opublikowano

Moze pompa cos szfankowac i raz moze pompowac wiecej a raz mniej.

Opublikowano

Pany u mnie tak hałasuje :facepalm: a jest taka opcja że to też może klepać sprzęgło wiskotyczne czy raczej to mało prawdopodobne? bo mam uszkodzone i kręci się razem z obrotami silnika, albo pompa oleju jest już na wymarciu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...