Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Posypały się błędy po rozładowaniu akumulatora


Lechotek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zostawiłem samochód na włączonych światłach, rano już nie było do czego podchodzić :embarrassed: Odpaliłem na kable i po tym wysypało błędami oraz zapaliła się lampka Check Engine. Po przeskanowaniu wywaliło następujące błędy:

16486 - P0102

16523 - P1115

17923 - P2515

17524 - P1116

17525 - P1117

17829 - P1421

17843

Z tego co udało mi się wyszukać to ten pierwszy błąd dotyczy przepływomierza a raczej jego awarii ? Reszta błędów może być spowodowana błędem przepływomierza... (nie wiem ile w tym prawdy). Po skasowaniu błędów CE gaśnie i po około minucie (po ponownym odpaleniu/przekręceniu zapłonu) znowu się zapala. Silnik to ALZ. Jakieś sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naladuj aku pozniej skasuj bledy i wtedy szukac jak cos wywali vag

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Naładowałem aku na maxa, podłączyłem czytnik, zeskanowałem i usunąłem błędy - dioda Check Engine zgasła... Wyłączyłem zapłon, i ponownie odpaliłem samochód - sukces, nie zapaliła się. Pojechałem do sklepu, zgasiłem silnik, zrobiłem zakupy, wróciłem i po odpaleniu znowu się zapaliła ta sama lampka. Zeskanowałem ponownie i nadal występują błędy:

* 16486 (P0102 Przepływomierz powietrza - G70 zbyt niski sygnał)

* 17923 (P1515 Zawór przełączeniowy w kolektorze dolotowym-N156 Zwarcie do masy)

* 17523 (P1115 Bank 1 - Sonda 1, Obwód elementu ogrzewania Zwarcie do masy)

* 17829 (P1421 Zawór wlotowy wtórnego powietrza - N112 Zwarcie do masy)

* 17843

* 17833 (P1425 Zawór odpowietrzający zbiornik - N80 Zwarcie do masy)

* 17525 (P1117 Bank 1 - Sona 2, Obwód elementu ogrzewania Zwarcie do masy)

PS.: po rozładowaniu akumulatora okazało się, że alternator jest walnięty - napięcie przy wyłączonych światłach ~ 11.5 Alternator został zregenerowany (wymiana łożysk + regulator napięcia) i po tym zabiegu zapaliło się CE

Edytowane przez Lechotek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zrobila sie gdzies spawara na instalacji

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można sprawdzić to w jakiś sposób miernikiem napięcia? Czy przy zwarze nie powinny spalić się bezpieczniki ? Przejrzałem dzisiaj wszystkie, spalony miałem tylko w gnieździe pierwszym (podobno od podgrzewania spryskiwaczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna ale sprawdz najpierw kostki i piny w nich one pierwsze dostaja.u mnie bezpiecznik od pompy paliwa zamiast sie spalic to stopil sie i nie musze mowic co bylo dalej.odpowiem odrazu ze amperaz bezpiecznika dobrany do ori .i sprawdz czy nic nie zasniedzialo .masy sa dobre i nie masz wody w ecu

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa jeszcze nie wiem czy może mieć to jakiś związek ale wymieniłem przekaźnik pompy paliwa na nowy (tuż przed rozładowaniem aku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie szukał po numerze starego to raczej tak.

Edytowane przez Lechotek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj masy zmierz jakie jest napięcie między plusem aku i minusem nadwozia (nie na samym aku) tak samo zrób po uruchomieniu silnika zmierz napięcie miedzy plusem a nadwoziem

Jeśli za małe to przewody do masy są skorodowane gdzieś

Posprawdzaj je..

Sprawdź też aku jakie daje napięcie pod obciązeniem w każdym lepszym sklepie z aku mają testery akumulatorów pod obciązeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mnie dzisiaj podkusiło i wyciągnąłem przekaźnik, który wcześniej kupiłem i wstawiłem ten stary. Pompa działa (akumulator przy wymianie już musiał być chyba bardzo słaby, że nie dawał rady załączyć pompy paliwa - przekaźnik okazał się być dobry) i odziwo wszystkie poprzednie błędy poginęły... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytalem czy taki sam kupiles

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...