Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z elektryką


damian1442

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem rano gdy jest zimno jak odpalam moje a4 zaczynają wariować zegary-spadają,radio gasnie, zaswieca się abs, nawet światła świecą gozej. Po chwili wszystko wraca słychać takie "pyknięcie" i wszystko wraca do normy. trwa to jakieś 10 razy i puzniej juz jest wszystko ok.

Proszę was o pomoc bo kazdy elektryk mnie zbywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź napięcia akumulatora i ładowanie aku możliwe ze Ci się odrazu alternator nie wzbudza do pracy. Posprawdzaj także klemy na aku. Tp pyknięcie to prawdopodobnie wyłączający się przekaźnik grzania świec żarowych i wtedy jest trochę więcej prądu dla reszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie jest tak ze jak dostaje prąd to olej się zaświeca ale to trwa chwile i puzniej spowrotem spadają zegary zaczyna świecić abs wiatrak od ogrzewania słabiej chodzi ogulnie wszystko przygasa jak by mu właśnie brakowało prądu. jedno co mi powiedział elektryk to to ze moze to być wina zegarów ze styki jak jest zimno się kurczą i dlatego tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedział elektryk to to ze moze to być wina zegarów ze styki jak jest zimno się kurczą i dlatego tak jest

powiedz mu, że jak jest zimno to mu się ciu..lik kurczy a nie styki - co za pierdoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ABS-u w niektórych autach kontrolka zapala się jak układ ma za niskie napięcie, podłącz w końcu miernik do aku i odpalaj auto ....sprawdź napięcie. A co do zegarów to kolega Sztomel ma całkowitą rację .... dlaczego wentylator wolniej chodzi..... :disgust: .... bo ma za niskie napięcie ...???? POMIAR napięcia aku w czasie rozruchu i raport na forum..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj kolegów, przerabiałem to samo. Dosłownie napiećie było za niskie i resztą zajął się elektryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie mam dzisiaj miernika. Jutro będe miał to napisze. A jak by to wytłumaczyc to ze jak jest ciepło to normalnie wszystko chodzi a gdy tylko przyjdzie temp około zera to zaczyna wariować ? I jeszcze jak to wszystko znaczy się dobre napięcie wraca co jakiś czas. Gdy auto się rozgrzeje to wszystko jest tak jak powinno być. Dziwne to jest dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytlumaczyc mozna bardzo prosto,

jest zimno, gdy przekrecasz kluczyk zalaczone zostaja swiece zarowe - przez to spada napiecie w instalcji.

gdy osiagna temperature robocza, spada pobor pradu (wynika to z prawa Ohma).

gdy spada pobor pradu wzrasta napiecie w instalacji... na tyle zeby wystartowaly zegary.

podlacza pod vag prawdopodobnie wyjdzie blad zbyt niskiego napiecia zasilajacego

masz albo zasniedziale klemy, albo aku konczy zywot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm sprawdzłlem ładowanie rano było 10,6 na aku, ale niby ładownie jest ok bo puzniej sprawdzałem i było prawie 14. byłem sprawdzić aku i to prwadopodonie jego wina chociaz ma rok to elektrolit jest woda tak mi powiedział Pan który go sprawdzał. W poniedziałek kupuje nowy i zdaje relacje jak się zachowuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm sprawdzłlem ładowanie rano było 10,6 na aku, ale niby ładownie jest ok bo puzniej sprawdzałem i było prawie 14. byłem sprawdzić aku i to prwadopodonie jego wina chociaz ma rok to elektrolit jest woda tak mi powiedział Pan który go sprawdzał. W poniedziałek kupuje nowy i zdaje relacje jak się zachowuje :)

i jak sie zachowuje?? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do prawa ohma to tak trochę naciągnięte te wnioski ;) jeżeli chodzi o temperaturę to opór tym większy im większa temperatura ale tu chodzi tylko o przewody. Natomiast wprost przeciwnie sytuacja wygląda z akumulatorem-im mniejsza temp. tym jego rezystancja wew. większa co ma wpływ na jego wydajność - im zimniej tym gorzej ale to już chyba wie każdy.

Co do tego problemu to sprawidziłbym najpierw ładowanie alternatora przy różnych obciążeniach bo ja miałem podobną sytuację, czyli przy wszystkim powyłączanym a później włącz lampy i sprawdź włącz do tego wentylatory i znowu sprawdź czy masz napięcie na odp. poziomie (coś w okolicach 13,9-14,5V). Jeżeli będziesz za każdym razem miał inne napięcie nie mieszczące sie w tych granicach to prawdopodobnie regulator napięcia do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...