soulmaster3m Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Temat był, ale w niewyjaśnionych okolicznościach, ktoś usunął bez podania powodu ani informacji, więc wrzucam jeszcze raz. Prace uważam za LEVEL: EASY, ale roboty w czasie jest sporo. Szukałem i szukałem, ale zostało na tym, że montaż alarmu nieoryginalnego to zbyt dużo problemów. Głównie z brakiem kompatybilności z centralnym zamkiem, ale i z ilością czujników ruchu ponieważ większość ma tylko dwa a ori ma po dwa na przód i dwa na tył. Nie wiem czy ma czujnik wstrząsów, ale z tym to głównie są problemy zwłaszcza jak jest źle wyregulowany i przejedzie obok coś ostro z wydechu dudniącego. Inna sprawa taka, że zakup alarmu to koszt od 100zł a takiego z większą ilością czujników już powyżej 150zł. Ori komplet elementów można kupić już za 50zł max. Zaczynami od sprawdzenia elementów w ETCE, ale i tak czasem nie jest dokładna. W praniu wyszło, że nie wszystko jest dokładnie tak jak w etce. 1) Schemat instalacji Sterownik alarmu współpracuje ze sterownikiem pompki centralnego zamka, więc trzeba było poszukać odpowiedniej instalacji gdzie jest pompka (ZV) 8L0 862 257. Na schemacie na zielono jest zaznaczona pompka centralnego zamka a na czerwono przewody i elementy, którze należało założyć. 2) Narzędzia Ten punkt wyjdzie szczegółowo w poszczególnych krokach, ale w skrócie to przydatne będzie to co każdy facet powinien mieć w skrzynce z narzędziami ( ją też powinien mieć ) + narzędzia do lutowania i przewody. Przekroje przewodów zgodnie ze schematem, ale jako, że mam 100m szpulę 0,5mm^ czarnego to już nie szukałem poszczególnych kolorów 0,35mm^ i wykorzystałem ją + kilka metrów 1,5mm^. 3) Elementy alarmu 3.01) Sygnał dźwiękowy 8D5 951 113 lub elektroniczny 8L0 951 605 Sygnał dźwiękowy - 8D5 951 113 to syrena z wyjściem na dwa przewody. Mi trafił się sygnał dźwiękowy elektroniczny 8L0 951 605, czyli taki z wyjściem na trzy przewody. Ten dodatkowy zasila ładowanie baterii w syrenie ponieważ ta działa nawet po odłaczeniu akumulatora przez pewien czas. 3.02) Styk maski 8D0 947 559 Jeśli okaże się, że w zamku maski jest wtyczka jak na zdjęciu poniżej to takiego styku zakładać nie trzeba. Jeśli nie ma to można wykorzystać taki z krańcówki drzwi. 3.03) Sterownik poruszenia 4B0 951 173 z wtyczką 443 971 883 a Sterownik najlepiej dorwać z wtyczką ponieważ ma ona 19 pinów i tylko kilka z nich nie będzie wykorzystanych a dorobienie takiej nie byłoby zbyt łatwe. 3.04) Czujnik lewy 8D0 951 177 A i prawy 8D0 951 178 A Czujniki mają wejście 4 pinowe, ale przewód zgodnie ze schematem jest ekranowany. Wtyczek nie dostałem, ale można je dorobić z 4 pinowej wtyczki Goldpin i same piny też dorabiamy z Goldpinów żeńskich. Kabel zgodnie ze schematem powiniem być ekranowany, nie miałem 0,35mm^, więc użyłem 0,5mm^ w ekranie, sam ekran powinno połączyć się z przewodem czarnym. Obu przewodów powinno być tyle aby starczyło ich do sterownika alarmu, więc ich dlugości nie podam bo każdy centralkę można zamotnować gdzie sobie życzy. 3.05) Przycisk dezaktywacji czujników ruchu 4B0 962 109 A z wtyczką 191 972 722 Opis działania tego przycisku będzie podany na końcu opisu. Przewody powinny być na tyle długie aby dwa z nich połączyć ze sterownikiem alarmu a dwa kolejne z pompką centralnego zamka. 3.06) Diody w drzwi 8N0 919 238 Można kupić, można wyrezać samemu, ale ładniej wyglądają ori. 4) Przygotowanie - demontaż 4.01) Po pierwsze należy zdemontować kanapę. 4.02) Po wtóre należy ściągnąć zaślepki "słupka A" czyli dwie pokrywy w nogach kierowcy i pasażera. Zamontowane są one na dwie śruby - krzyżak. 4.03) Następnie ściągamy oba plastikowe progi wewnątrz. Trzymają je zatrzaski a z tyłu przy kanapie po jednej śrubie - krzyżak. 5) Na tym etapie można zamontować diody w drzwi. Demontaż boczków drzwi był już na forum podawany, więc pominę to. Po zamontowaniu diod trzeba przeciągnąć przewód. Ciągniemy je przez gumowe harmonijki a następnie przez piankowe zaślepki przy kratce z wtyczkami. Przewód dodatni czyli ten z opornikiem (na schemacie jest RO/BL, ja miałem SW) idzie do pinu B/8 pompki, ten drugi idzie do sterownika alarmu do PINu 10. 6) Montaż czujników ruchu - ściąganie plastików słupka. Ten etap jest raczej trudny ponieważ plastiki łatwo pękają lub nawet się kruszą. Tutaj należy uzbroić się w cierpliwość, delikatność i długi płaski śrubokręt aby odczepiać metalowe zatrzaski. Demontaż zaczynami od górnego plastiku. NIE CIĄGNIEMY ZA DÓŁ !!!! Dół tej zaślepki jest wsuwany w dolną od góry i w bok nie wyjdzie!!! Lekko odciągamy górną część górnego plastiku i zobaczymy dwa zatrzaski, które można ciągnąć, ale istnieje obawa pęknięcia, ja wolę podważyć je śrubokrętem, najpierw ten bliżej, później ten dalej. Zawsze ładnie puszczają. Lepiej to robić z tylnych siedzeń. Ukaże się nam goły słupek Dolny plastik wychodzi wyciągając go w górę. Czujniki ruchu montuje się w górny plastik. Oczywiście LEWY / PRAWY ma znaczenie. Po obu stronach są otwory na śrubki. Oczywiście lepiej je wkręcić aby nic się nie przemieszczało. Oba czujniki mają miejsce na przymontowanie ZIP paskiem przewodu. Którędy w tym plastiku czy słupku idą przewody nie jestem w stanie powiedzieć ponieważ w słupku u góry jest okrągły otwór, ale nie chciał przejść w dół w miejscu zwężenia a szczególnie mój bo miałem większe przekroje żył, więc i całość jest większa jak ori. Powtykałem przewód w plastik, ale patrząc aby nie wtykać go w miejsce gdzie plastik styka się z uszczelką drzwi. Jak przewód minął mechanizm pionowej regulacji pasów to już można przełożyć go w otwór w słupku i wyjść na dole plastikowym czarnym wyjściem ze słupka gdzie idą pozostałe przewody. 7) Rezanie otworu na przycisk w dolnym plastiku słupka. Zabieramy plastik na warsztat i planujemy gdzie go umiejscowić. Dokładnej wysokości nie pamiętam, ale to można zmierzyć w samochodzie. Powinien być on z 2-3cm nad mechanizmem pasów bezpieczeństwa. Ważne jest aby wysokość odmierzać nie wzdłóż linii na wewnętrznej części plastiku a od dolnej jego krawędzi ponieważ przycisk ma być równolegle do poziomu a nie słupka, który idzie nieco skośnie. Rezamy otwór. Kto czy ma. Dremela pod ręką nie miałem, więc zrobiłem to starą, sprawdzoną metodą. Wykończenie robiłem pilnikiem aż kształt otworu będzie zadowalający a przycisk bez problemu wejdzie weń. 8) Montaż plastików. Zaczynamy od wsunięcia dolnych a górne montuje się wsuwając pierw lekko w dolny a dopiero później wtykając zatrzaski uważając aby nie połamać ich o podsufitkę. 9) Rezanie przewodów Przewody z LEDów, czujników ciągniemy i przycisku ciągniemy do pompki i sterownika alarmu. Ja sterownik alarmu zamontowałem pod kanapą bo jest tak idealne na to miejsce, ale i świetlne dojście do przewodów. No i nie wiem gdzie był on montowany ori. Na tym etapie ciągniemy przewody z zamontowanych elementów do sterownika alarmu i od alarmu do pompki centralnego zamka. Przewody można kłaść jak leci, ale jako, że miałem parcianą taśmę izolującą to jej użyłem, myślę, że chyba nawet za dużo ;P ale z uwagi na większy przekrój przewodów wiązki wyszły nieco grube, jednak bez problemu wszystko się zmieściło. Wtyczka sterownika alarmu. Ostatecznie jak się wszystko ładnie poukłada i pozapina to zaczyna to wyglądać jak należy. Na tym etapie to już koniec części trudnej i pracochłonnej. Zostało przeciągnięcie odpowiednich przewodów do pompki centralnego zamka i wlutowanie gdzie należy. Ktoś mi jest w stanie powiedzieć co to za maź? Jeszcze nie montowałem syreny, ale widzę, że można wykorzystać te otwory. Przechodzimy do lutowania. Wiązki idące do pompki lepiej odizolować ile się da i wyciąganąć na zewnątrz. Dzięku temu zamiast ciąnąć przewody aż do kostek wlutować można się w nie nieco wyżej co będzie estetyczniejsze. Niektóre przewody jakie ciągnie się do pompki muszą być wpięte w puste miejsca, więc lepiej nieciąć od razu przewodów a pierw sprawdzić ile ich potrzeba. Na szczęście puste PINy już tam są. Przewody idące w puste PINy wlutowałem w nie. Przewody, które łączą się z istniejącymi wlutowałem u góry. PIN B/1 w pompce, sterujący syreną. Ten pin jest pusty, więc trzeba o sobie dorobić. Jak już całość polutujemy to należy przewody ładnie zaizolować i poukładać jak były. W prawym dolnym rogu widać wtyczkę dla syreny. 10) Aktywacja alarmu Po zrobieniu całej instalacji pozostało aktywować alarm. Oczywiście robi się to w VAG-COM lub VCDS przy użyciu kabla zwykłego do diagnostyki np. KKL. Przed wykonaniem aktywacji diody nie zaczną działać. 10.01. Wchodzimy na auta. 10.02. Zamykamy drzwi. 10.03. Wyjmujemy zaślepke z popielniczka za tylnym slupkiem. 10.04. Wpinamy kabel do gniazda. 10.05. Podpinamy kabel do kompa. 10.06. Uruchamiamy VAGa. 10.07. Wchodzimy w moduł centralnego zamka. 10.08. Przekręcamy kluczyk na zapłon. 10.09. Program zczytuje ID pompki centralnego zamka i kilka innych wartości. 10.10. W najniższym polu mamy jakaś wartość. Ja miałem do tej pory 12900. 10.11. Wchodzimy w zakładke RECODE. 10.12. Wpisujemy nową wartość zgodnie z tym jakie opcje chcemy aby działały. Do posiadanego kodu pierw dodajemy: +00008 aktywacja alarmu (jeśli jest zamontowany) Bo inaczej nie dawało się nic innego z alarmu dodać. Następnie dodajemy np.: +00002 DWA Potwierdzenie migaczami (DWA - to fabryczny alarm) +01024 zamykanie centrala potwierdzone wyciem syrenki (jeśli mamy firmowy alarm) Można, więc od razu wpisać: 13934 Sam sterownik alarmu można jeszcze dodatkowo kodować: Innenraumüberwachung / Int. Monitor / Monitorowanie wnętrza samochodu Steuergerät Codierung STG 45 (Innenraumüberwachung) auswählen STG Codierung -> Funktion 07 Codierzahl (Bsp.): 00001 Die Basiscodierung ist 00001. ??xxx: 00 = Füllstellen ohne Bedeutung xx?xx: Typ (1 = Audi A4) xxx?x: Schärfemodus (0 = statisch) xxxx?: Karosserie (1 = Limousine; 2 = Avant) Steuergerät Anpassung STG 45 (Innenraumüberwachung) auswählen STG Anpassung -> Funktion 10 -> Kanal 01 (Empfindlichkeit) Die Empfindlichkeitseinstellung der Ultraschallsensoren für die Innenraumüberwachung kann so eingestellt werden, dass die Sensoren weniger empflindlich reagieren. Der Basiswert ist 100 (=100%), der Wert kann jeweils in in 1%-Schritten bis minimal 50 (=50%) herabgesetzt werden.[/size] Monitorowanie wnętrza auta Kodowanie sterownika Wybierz moduł 45 - Int. Monitor Kodowanie sterownika - Funkcja 07 Wartość kodu (przykład) : 00001 Kodowanie podstawowe to 00001 ??xxx: 00 = Wartość bez znaczenia xx?xx: Typ (1 = Audi A4) xxx?x: Schärfemodus (0 = statisch) xxxx?: Typ karoserii (1 = sedan; 2 = avant) 11) Przycisk. Zasada działania przycisku dezaktywacji czujników ruchu jest opisana w instrukcji obsługi. 12) Syrena Jako, że baterie były wylane i nie trzymały napięcia to zamienię je na akumulatorki AA, ale ten etap dopiszę jak już przyjdą koszyk i akumulatorki.
adamesik Opublikowano 29 Lipca 2016 Opublikowano 29 Lipca 2016 Nobel dla tego Pana uzbieranie tylu części zajmie chyba miesiąc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się