Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ALARM - Założenie ori alarmu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Temat był, ale w niewyjaśnionych okolicznościach, ktoś usunął bez podania powodu ani informacji, więc wrzucam jeszcze raz.



Prace uważam za LEVEL: EASY, ale roboty w czasie jest sporo.


Szukałem i szukałem, ale zostało na tym, że montaż alarmu nieoryginalnego to zbyt dużo problemów. Głównie z brakiem kompatybilności z centralnym zamkiem, ale i z ilością czujników ruchu ponieważ większość ma tylko dwa a ori ma po dwa na przód i dwa na tył. Nie wiem czy ma czujnik wstrząsów, ale z tym to głównie są problemy zwłaszcza jak jest źle wyregulowany i przejedzie obok coś ostro z wydechu dudniącego. Inna sprawa taka, że zakup alarmu to koszt od 100zł a takiego z większą ilością czujników już powyżej 150zł. Ori komplet elementów można kupić już za 50zł max.



Zaczynami od sprawdzenia elementów w ETCE, ale i tak czasem nie jest dokładna.


9701858581_d33c0ef7fc.jpg


W praniu wyszło, że nie wszystko jest dokładnie tak jak w etce.



1) Schemat instalacji


Sterownik alarmu współpracuje ze sterownikiem pompki centralnego zamka, więc trzeba było poszukać odpowiedniej instalacji gdzie jest pompka (ZV) 8L0 862 257. Na schemacie na zielono jest zaznaczona pompka centralnego zamka a na czerwono przewody i elementy, którze należało założyć.


9701857715_e6009667e6.jpg

9705091434_d55fe65539.jpg

9701856033_d31a7c8356.jpg

9701855361_d4084fb14a.jpg

9701854649_93bf8166a0.jpg

9705088658_5a5d595708.jpg

9701853205_c79159bd04.jpg

9705087208_17f1e01c61.jpg

9705086544_088a84cc1e.jpg




2) Narzędzia


Ten punkt wyjdzie szczegółowo w poszczególnych krokach, ale w skrócie to przydatne będzie to co każdy facet powinien mieć w skrzynce z narzędziami ( ją też powinien mieć :P ) + narzędzia do lutowania i przewody. Przekroje przewodów zgodnie ze schematem, ale jako, że mam 100m szpulę 0,5mm^ czarnego to już nie szukałem poszczególnych kolorów 0,35mm^ i wykorzystałem ją + kilka metrów 1,5mm^.




3) Elementy alarmu


3.01) Sygnał dźwiękowy 8D5 951 113 lub elektroniczny 8L0 951 605

Sygnał dźwiękowy - 8D5 951 113 to syrena z wyjściem na dwa przewody. Mi trafił się sygnał dźwiękowy elektroniczny 8L0 951 605, czyli taki z wyjściem na trzy przewody. Ten dodatkowy zasila ładowanie baterii w syrenie ponieważ ta działa nawet po odłaczeniu akumulatora przez pewien czas.


9705085838_2ebe374170.jpg

9705085368_8479dbf498.jpg

9701849981_fe434b5b38.jpg



3.02) Styk maski 8D0 947 559

Jeśli okaże się, że w zamku maski jest wtyczka jak na zdjęciu poniżej to takiego styku zakładać nie trzeba. Jeśli nie ma to można wykorzystać taki z krańcówki drzwi.


9705083776_04051a21cb.jpg

9705083018_341aa34c79.jpg



3.03) Sterownik poruszenia 4B0 951 173 z wtyczką 443 971 883 a

Sterownik najlepiej dorwać z wtyczką ponieważ ma ona 19 pinów i tylko kilka z nich nie będzie wykorzystanych a dorobienie takiej nie byłoby zbyt łatwe.


9701847841_e55c8a9ab5.jpg

9705081658_825c19233d.jpg

9705081068_d9ec7f2816.jpg

9705080574_81151ab684.jpg

9701845121_4e3cd8cc82.jpg

9701843897_494f6fdca3.jpg



3.04) Czujnik lewy 8D0 951 177 A i prawy 8D0 951 178 A

Czujniki mają wejście 4 pinowe, ale przewód zgodnie ze schematem jest ekranowany. Wtyczek nie dostałem, ale można je dorobić z 4 pinowej wtyczki Goldpin i same piny też dorabiamy z Goldpinów żeńskich. Kabel zgodnie ze schematem powiniem być ekranowany, nie miałem 0,35mm^, więc użyłem 0,5mm^ w ekranie, sam ekran powinno połączyć się z przewodem czarnym. Obu przewodów powinno być tyle aby starczyło ich do sterownika alarmu, więc ich dlugości nie podam bo każdy centralkę można zamotnować gdzie sobie życzy.


9705078094_b9cd6db498.jpg

9701842503_d1fca39c84.jpg

9705076858_88ecc069ec.jpg

9705076104_bbfe077bfb.jpg

9701840519_9e3058af78.jpg

9705074848_be577ee260.jpg

9705074154_a559fab0f2.jpg

9701838239_456d3a02a0.jpg



3.05) Przycisk dezaktywacji czujników ruchu 4B0 962 109 A z wtyczką 191 972 722


Opis działania tego przycisku będzie podany na końcu opisu. Przewody powinny być na tyle długie aby dwa z nich połączyć ze sterownikiem alarmu a dwa kolejne z pompką centralnego zamka.


9701837613_36ab9ffcc5.jpg

9701836037_ddb011bc46.jpg

9701835337_798a336a32.jpg

9701834757_62687d5a44.jpg

9705068940_daec895921.jpg

9701836295_5afdfcb880.jpg



3.06) Diody w drzwi 8N0 919 238

Można kupić, można wyrezać samemu, ale ładniej wyglądają ori.


9701832793_9de1cb22ef.jpg




4) Przygotowanie - demontaż


4.01) Po pierwsze należy zdemontować kanapę.


4.02) Po wtóre należy ściągnąć zaślepki "słupka A" czyli dwie pokrywy w nogach kierowcy i pasażera. Zamontowane są one na dwie śruby - krzyżak.


4.03) Następnie ściągamy oba plastikowe progi wewnątrz. Trzymają je zatrzaski a z tyłu przy kanapie po jednej śrubie - krzyżak.




5) Na tym etapie można zamontować diody w drzwi. Demontaż boczków drzwi był już na forum podawany, więc pominę to. Po zamontowaniu diod trzeba przeciągnąć przewód. Ciągniemy je przez gumowe harmonijki a następnie przez piankowe zaślepki przy kratce z wtyczkami. Przewód dodatni czyli ten z opornikiem (na schemacie jest RO/BL, ja miałem SW) idzie do pinu B/8 pompki, ten drugi idzie do sterownika alarmu do PINu 10.




6) Montaż czujników ruchu - ściąganie plastików słupka.

Ten etap jest raczej trudny ponieważ plastiki łatwo pękają lub nawet się kruszą. Tutaj należy uzbroić się w cierpliwość, delikatność i długi płaski śrubokręt aby odczepiać metalowe zatrzaski. Demontaż zaczynami od górnego plastiku. NIE CIĄGNIEMY ZA DÓŁ !!!! Dół tej zaślepki jest wsuwany w dolną od góry i w bok nie wyjdzie!!! Lekko odciągamy górną część górnego plastiku i zobaczymy dwa zatrzaski,

które można ciągnąć, ale istnieje obawa pęknięcia, ja wolę podważyć je śrubokrętem, najpierw ten bliżej, później ten dalej. Zawsze ładnie puszczają. Lepiej to robić z tylnych siedzeń.


9705067232_8e1d629af7.jpg

9705066534_467fb71b24.jpg

9705065930_1e8c5724bc.jpg


Ukaże się nam goły słupek


9705065312_acfdc16345.jpg

9705062996_60edd50f8f.jpg


Dolny plastik wychodzi wyciągając go w górę.


9701829687_2e68db60d0.jpg

9705063710_49648e4fe9.jpg


Czujniki ruchu montuje się w górny plastik.


9701827541_13a7bc5953.jpg

9705059586_d6beff4fd0.jpg



Oczywiście LEWY / PRAWY ma znaczenie.


9701826903_ddbc52bb98.jpg


Po obu stronach są otwory na śrubki.


9701826157_b5524334af.jpg


Oczywiście lepiej je wkręcić aby nic się nie przemieszczało.


9705060256_dc59a2149a.jpg


Oba czujniki mają miejsce na przymontowanie ZIP paskiem przewodu.


9701824057_2fa320e1d2.jpg


Którędy w tym plastiku czy słupku idą przewody nie jestem w stanie powiedzieć ponieważ w słupku u góry jest okrągły otwór, ale nie chciał przejść w dół w miejscu zwężenia a szczególnie mój bo miałem większe przekroje żył, więc i całość jest większa jak ori. Powtykałem przewód w plastik, ale patrząc aby nie wtykać go w miejsce gdzie plastik styka się z uszczelką drzwi. Jak przewód minął mechanizm pionowej regulacji pasów to już można przełożyć go w otwór w słupku i wyjść na dole plastikowym czarnym wyjściem ze słupka gdzie idą pozostałe przewody.




7) Rezanie otworu na przycisk w dolnym plastiku słupka.


Zabieramy plastik na warsztat i planujemy gdzie go umiejscowić. Dokładnej wysokości nie pamiętam, ale to można zmierzyć w samochodzie. Powinien być on z 2-3cm nad mechanizmem pasów bezpieczeństwa.


9701823239_d0dc448d7e.jpg


Ważne jest aby wysokość odmierzać nie wzdłóż linii na wewnętrznej części plastiku a od dolnej jego krawędzi ponieważ przycisk ma być równolegle do poziomu a nie słupka, który idzie nieco skośnie.


9705057468_5b7fe107cb.jpg


Rezamy otwór. Kto czy ma. Dremela pod ręką nie miałem, więc zrobiłem to starą, sprawdzoną metodą.


9701821949_2906968643.jpg

9701821265_67ebe70af3.jpg


Wykończenie robiłem pilnikiem aż kształt otworu będzie zadowalający a przycisk bez problemu wejdzie weń.


9701820797_56d71b22c5.jpg

9701819791_5c72242f2c.jpg

9705053852_8c68a69a14.jpg

9701818033_b770d3998c.jpg




8) Montaż plastików.

Zaczynamy od wsunięcia dolnych a górne montuje się wsuwając pierw lekko w dolny a dopiero później wtykając zatrzaski uważając aby nie połamać ich o podsufitkę.


9705052132_3caa468849.jpg

9705051354_3005a37599.jpg




9) Rezanie przewodów


9705050564_2782b0a0d5.jpg


Przewody z LEDów, czujników ciągniemy i przycisku ciągniemy do pompki i sterownika alarmu.


9705049768_601f9d3b83.jpg


Ja sterownik alarmu zamontowałem pod kanapą bo jest tak idealne na to miejsce, ale i świetlne dojście do przewodów. No i nie wiem gdzie był on montowany ori.


9705048744_f1491b19dc.jpg

9705047636_f36e0d34e3.jpg

9705046884_1d56c07ce3.jpg


Na tym etapie ciągniemy przewody z zamontowanych elementów do sterownika alarmu i od alarmu do pompki centralnego zamka.


9701810735_8d24cb7706.jpg

9705045264_f3b2af1602.jpg

9705044648_438d515119.jpg


Przewody można kłaść jak leci, ale jako, że miałem parcianą taśmę izolującą to jej użyłem, myślę, że chyba nawet za dużo ;P ale z uwagi na większy przekrój przewodów wiązki wyszły nieco grube, jednak bez problemu wszystko się zmieściło.


9701808347_7bf4a254ff.jpg


Wtyczka sterownika alarmu.


9705042940_9fe298d929.jpg

9701806299_9f73dd45d0.jpg


Ostatecznie jak się wszystko ładnie poukłada i pozapina to zaczyna to wyglądać jak należy.


9705040760_85fafd525f.jpg

9701804611_d4188ba1d3.jpg

9701803831_f60e501965.jpg


Na tym etapie to już koniec części trudnej i pracochłonnej. Zostało przeciągnięcie odpowiednich przewodów do pompki centralnego zamka i wlutowanie gdzie należy.


9701803165_02edd74f1e.jpg


Ktoś mi jest w stanie powiedzieć co to za maź?


9705037618_a984ec3802.jpg


Jeszcze nie montowałem syreny, ale widzę, że można wykorzystać te otwory.


9705036766_5f8488a16f.jpg

9705036120_ec01c1853b.jpg


Przechodzimy do lutowania.

Wiązki idące do pompki lepiej odizolować ile się da i wyciąganąć na zewnątrz. Dzięku temu zamiast ciąnąć przewody aż do kostek wlutować można się w nie nieco wyżej co będzie estetyczniejsze.


9705035340_b91c85b1a6.jpg


Niektóre przewody jakie ciągnie się do pompki muszą być wpięte w puste miejsca, więc lepiej nieciąć od razu przewodów a pierw sprawdzić ile ich potrzeba. Na szczęście puste PINy już tam są.


9701799197_91d78811ab.jpg

9701798479_9a7cca0b10.jpg


Przewody idące w puste PINy wlutowałem w nie.


9705032470_5f54420951.jpg


Przewody, które łączą się z istniejącymi wlutowałem u góry.


9705032096_a59e9f8e33.jpg


PIN B/1 w pompce, sterujący syreną. Ten pin jest pusty, więc trzeba o sobie dorobić.


9705031414_186a329f8e.jpg


Jak już całość polutujemy to należy przewody ładnie zaizolować i poukładać jak były. W prawym dolnym rogu widać wtyczkę dla syreny.


9701795933_87be995619.jpg





10) Aktywacja alarmu

Po zrobieniu całej instalacji pozostało aktywować alarm. Oczywiście robi się to w VAG-COM lub VCDS przy użyciu kabla zwykłego do diagnostyki np. KKL.


9705029512_238b49eda4.jpg


Przed wykonaniem aktywacji diody nie zaczną działać.


10.01. Wchodzimy na auta.

10.02. Zamykamy drzwi.

10.03. Wyjmujemy zaślepke z popielniczka za tylnym slupkiem.

10.04. Wpinamy kabel do gniazda.

10.05. Podpinamy kabel do kompa.

10.06. Uruchamiamy VAGa.

10.07. Wchodzimy w moduł centralnego zamka.

10.08. Przekręcamy kluczyk na zapłon.

10.09. Program zczytuje ID pompki centralnego zamka i kilka innych wartości.

10.10. W najniższym polu mamy jakaś wartość. Ja miałem do tej pory 12900.

10.11. Wchodzimy w zakładke RECODE.

10.12. Wpisujemy nową wartość zgodnie z tym jakie opcje chcemy aby działały.


Do posiadanego kodu pierw dodajemy:

+00008 aktywacja alarmu (jeśli jest zamontowany)

Bo inaczej nie dawało się nic innego z alarmu dodać.

Następnie dodajemy np.:

+00002 DWA Potwierdzenie migaczami (DWA - to fabryczny alarm)

+01024 zamykanie centrala potwierdzone wyciem syrenki (jeśli mamy firmowy alarm)


Można, więc od razu wpisać: 13934



Sam sterownik alarmu można jeszcze dodatkowo kodować:


Innenraumüberwachung / Int. Monitor / Monitorowanie wnętrza samochodu
Steuergerät Codierung
STG 45 (Innenraumüberwachung) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
Codierzahl (Bsp.): 00001
Die Basiscodierung ist 00001.
??xxx: 00 = Füllstellen ohne Bedeutung
xx?xx: Typ (1 = Audi A4)
xxx?x: Schärfemodus (0 = statisch)
xxxx?: Karosserie (1 = Limousine; 2 = Avant)

Steuergerät Anpassung
STG 45 (Innenraumüberwachung) auswählen
STG Anpassung -> Funktion 10
-> Kanal 01 (Empfindlichkeit)
Die Empfindlichkeitseinstellung der Ultraschallsensoren für die Innenraumüberwachung kann so eingestellt werden, dass die Sensoren weniger empflindlich reagieren.
Der Basiswert ist 100 (=100%), der Wert kann jeweils in in 1%-Schritten bis minimal 50 (=50%) herabgesetzt werden.[/size]

Monitorowanie wnętrza auta
Kodowanie sterownika
Wybierz moduł 45 - Int. Monitor
Kodowanie sterownika - Funkcja 07
Wartość kodu (przykład) : 00001
Kodowanie podstawowe to 00001
??xxx: 00 = Wartość bez znaczenia
xx?xx: Typ (1 = Audi A4)
xxx?x: Schärfemodus (0 = statisch)
xxxx?: Typ karoserii (1 = sedan; 2 = avant)




11) Przycisk.

9705028778_183a685267.jpg


Zasada działania przycisku dezaktywacji czujników ruchu jest opisana w instrukcji obsługi.


9705027176_feab8abcfe.jpg

9701791419_97266810c5.jpg

9705024782_0849e08f6b.jpg

9701789047_e89717793d.jpg




12) Syrena

Jako, że baterie były wylane i nie trzymały napięcia to zamienię je na akumulatorki AA, ale ten etap dopiszę jak już przyjdą koszyk i akumulatorki.

9705028236_3bc55f4c69.jpg

Opublikowano

Nobel dla tego Pana :naughty: uzbieranie tylu części zajmie chyba miesiąc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...