Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak klimatyzacji na postoju


Dzejkiel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam dość dziwny problem z klimą. Podczas postoju klima nie działa, dopiero podczas jazdy ok 10-15 km/h kompresor zaczyna pompować. Gdzie szukać przyczyny ? Sprężarka nowa, uklad sprawdzony oraz uzupełniony. Dodam iż napięcie na sprężarkę po włączeniu silnika jest w granicach 0.42A, gdzie w audi a4 b6 jest zmienne 0.65-.0.5A, gdzie 0.65A jest napięciem początkowym. Czy może być to uszkodzony sterownik ?Klima nie reaguje na przycisk ECON, chłodzi cały czas. Podbny problem z nadmuchem, po dłuższej jeździe przy wysokich prędkościach poprostu zanika. Nawiew powraca na trybie cyrkulacji lub przy zwolnieniu poniżej 100km/h. Z góry dzięki za wszelkie wskazówki i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima nie reaguje wogole na sterownik. Po wylączeniu nawiewu (OFF) kompresor nada pompuje. Pozamarzały mi wszystkie przewody wiec odłączyłęm sprężarke. Wentylator jest jeden i wlacza sie po wylaczeniu trybu ECON, jednak to bez różnicy bo spreżarka podczas jazdy nie odpuszcza....


F5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik dobry ? na drugim sterowniku działanie to samo. Oba sterowniki zostały ponownie zaadoptowane do samochodu. które przekaźniki są od klimatyzacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby znikało wszystko było by w porządku, ale tak nie jest. Sprężarka pompuje nawet przy odłączonym sterowniku i braku nawiewu. Przy podłączonym sterowniku w normalnym trybie oraz trybie ECON sprężarka się załącza. Myślę, że gdzieś na którymś przwekaźniku powstała spawka, jednak bladego pojęcia nie mam ktore to przekaźniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BPW sprężarka jest cały czas mechanicznie napędzana przez pracujący silnik , a to czy pompuje czy nie i z jaką wydajnością zależy od wysterowania elektrozaworu znajdującego się na niej.

Jest on sterowany PWM przez sterownik klimy , jeżeli go odłączysz od sterownika to kompresor powinien przestać pompować czynnik.

Jeżeli tak nie jest , to zawór musi być uszkodzony :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega napisał sprężarka pracuje cały czas a elektrozawór steruje przepływem czynnika. Zawór ma wsrodku iglice którą się czasami zacina w pozycji na Maxa. I wtedy masz taki objaw jaki masz. Sprawdź tak jak Ci kolega radził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BPW sprężarka jest cały czas mechanicznie napędzana przez pracujący silnik , a to czy pompuje czy nie i z jaką wydajnością zależy od wysterowania elektrozaworu znajdującego się na niej.

Jest on sterowany PWM przez sterownik klimy , jeżeli go odłączysz od sterownika to kompresor powinien przestać pompować czynnik.

Jeżeli tak nie jest , to zawór musi być uszkodzony :hi:

po odłączeniu kabla od sprężarki, przestaje ona chodzić. Gdy odepne panel sterowania od samochodu kompresor pompuje i zamraża przewody. Dlaczego więc na postoju również nie działa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu mi nie pasuje. Nie ma różnicy czy odepniesz wtyczkę przy sprężarce czy przy sterowniku . Ze sterownika wychodzi przewód sterujący sprężarka.to co napisałeś zaprzecza samo sobie. Weź żarówkę 12v 12watt i podłącz ją do wtyczki tej co wchodzi do elektrozaworu kompresora i zobacz czy święci po wyłączeniu klimatyzacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odłączeniu kabla od sprężarki, przestaje ona chodzić. Gdy odepne panel sterowania od samochodu kompresor pompuje i zamraża przewody. Dlaczego więc na postoju również nie działa ?

Jakieś dziwne rzeczy opisujesz :P , może ktoś tam coś na modził , jak kompresor staje po odłączeniu wtyczki od niego :whistling:

Powinien chodzić cały czas jak silnik pracuje :decayed:

Spróbuj odczytać nr. OEM z kompresora, może jest założony taki ze sprzęgłem elektromagnetycznym :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem okazała się błachostka. Wtyczka do kompresora jak i do poduchy silnika jest taka sama, różnią się jedynie kolorami. Okazało się, że miałem odwrotnie podłączone.

Edytowane przez Dzejkiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...