Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Silnik wolno się grzeje


Rayan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujący problem że moje auto w tym okresie czyli temp około 0 stopni,po przejechaniu ok 8-10kilometrów w trasie a około 6-7 km w mieście zagrzewa sie dopiero do pełnej temperatury.

Problem jest w tym że posiadam lpg która przełącza się przy 30 stopniach i zanim zagrzeje się do tej temp ja pokonuje już około 2km a do pracy mam ponad 3 km. Jak przyjdą mrozy to nie ma szans że wogóle się przełączy i będe bojeżdzał na pb 95.

W przeciwieństwie bo tego co wcześniej czytałem o problemach z ogrzewaniem u mnie płynnie temp rosnie aż do 90 stopni tylko że strasznie długo. Dodam ze nawet próbowałem zasłonic chłodnice i nic to nie daje,a termostat jest ok.

Możecie mi coś podpowiedziec ile wasze auta potrzebują do pełnej temp i co może byc?

Mam 1.8 125km. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic tu nie wymyślisz bo podobne parametry nagrzewania się silnika do 90 stopni też mam po przejechaniu 8km a przy ujemnej temperaturze przełącza się na gaz po 4km.ADR tak ma i nic nie poradzisz,a coś kombinując z temp. gdy się ociepli będzie za wysoka i możesz przegrzać silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba przypadłość ADR-ów bo mam to samo u siebie i wymieniałem też termostat i nic to nie daje poprostu tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pracy mam ok. 4 km, temp. przelaczania na gaz 50 st. C - przy obecnej temperaturze przelacza się w 3/4 drogi. Jednak cieple powietrze z nagrzewnicy uzyskuję bardzo szybko - po przejechaniu km 300 m.

Pojedź do gaziaża niech zmniejszy temperaturę przełanczania do 30 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 50 stopni i się przełącza to i tak szybko się ci się grzeje.

ja miałem wcześnij jak założyłem instalacje zmniejszyłem tem przełaczania do 15 stopni bardzo szybko sie przełączał w najzimniejsze dni to do 1 km ale silnik niezbyt to znosił i troszke szarpał.

Aż w końcu po 32 tyś km padły mi dwa wtryski i spalał mi 15 litrów nie wiem czy to przez temp czy przez filtr bo był nie wymieniany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałes Vagiem temperature ?????

moze czujnik jest zwalony????/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dziś to już wogóle rano była jazda , silnik dodzedł do temp. ok 70*C i koniec.

na dworze mogło być może -12*C przejechałem 2razy po 5km do pzrzedszkola i zpowrotem. LPG przełączyl sie dopiero 2 km przed domem , a temp. 90*C złapałem na postoju i grzaniu ok.10min. na pzremiennych obr. 1000 i 2200, skrzynia też sztywna. komunikat o słabym napęciu akumulatora. mysłe ze jak temp. by spadła do -25 to juz audiczki stoja :gwizdanie:

Delikatne te autka.

miałem vectra A i paliła i wszystko bez problemów działalo , no może ten olej w skrzyni też był cieżki do ruszenia . Ale jak pamietacie trzy lata temu było - 28* i jezdziłem nią do pracy i nie zawiodła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ajax znowu w ADR wyjeżdza z 1.8T :doh1: Kolego czytaj tematy :decayed:

_________________________________________________

Wracając do tematu, u mnie tez się długo nagrzewa, muszę przelecieć z 5 km, żeby osiągnął temp.

Myślę, że musisz to przeboleć (jeśli chodzi o termostat, to napewno masz sprawny, przy takiej temperaturze silnik w żuciu Karola nie rozgrzałby Ci się nawet do 70`C, gdyby było innaczej) z resztą jak dojeżdzasz do pracy 3km , to co to za tragedia, że jeździsz na PB :blink:? - przynajmniej trochę przesmarujesz sobie silnik. Ja też mam LPG, ale nie przesadzajmy z tą oszczędnością. Przy takiej temperaturze i z resztą nie tylko - benzyna dobrze robi..

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma cudów. Auto nie jest w stanie w pełni zagrzać się po 3km, mój ADR potrzebuje więcej - tym bardziej w obecne mrozy. Założę się, że pod korkiem wlewu oleju masz "musztardę". Przegoń auto czasem na trasie, a do pracy musisz jeździć na benzynie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej trzeba zacząć od kontroli temperatury rozgrzanego silnika.

Trzeba by zrobić 3 pomiary

- ile na zegarach

- ile na klimatroniku

- ile na VAGu

Wówczas po wartościach można dochodzić co jest nie tak. Często wystarczy odpowietrzyć tylko układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrc.mm

... komunikat o słabym napęciu akumulatora. mysłe ze jak temp. by spadła do -25 to juz audiczki stoja gwizdanie

No i wszystko masz wyjaśnione jak kiepski akumulator to wszystkie samochody staną jak będzie taka temp. Trzeba kupić nowy akumulator lub podładować jak jeszcze się da coś wykrzesać z akumulatora i nie będzie problemu, a nie pisać że delikatne. Ja w swoim mam akumulator z tego samego rocznika co samochód i do tej pory nic się nie działo jedynie to w tej chwili trzeba go w zimie co jakiś czas podładować.

Siwy1122

Ja nie wiem ale mój ADR grzeje sie szybko w te mrozy po przejechaniu ok. 2km mam bez problemu 90 stopni. W te wyjątkowo zimne dni zawsze dbam o to żeby silnik się dokładnie rozgrzał

Może u Ciebie szybko się nagrzewa, ale zważywszy gdzie mieszkasz to mówienie o "mrozach" to troszkę nie tak ja bym powiedział, że u Ciebie kolego był przymrozek :decayed: w porównaniu do innych rejonów kraju.

Ogólnie ADR ma chyba to w standardzie :disgust: jak już wcześniej pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej trzeba zacząć od kontroli temperatury rozgrzanego silnika.

Trzeba by zrobić 3 pomiary

- ile na zegarach

- ile na klimatroniku

- ile na VAGu quote

Wówczas po wartościach można dochodzić co jest nie tak. Często wystarczy odpowietrzyć tylko układ

i jezeli wyniki z tych trzech nie bedą sie pokrywać to można uznać ze ukł. jest zapowietrzony i tym samym nie łapie szybko temperatury???

a pisząc "- ile na klimatroniku" masz na myśli komputer pokł. ??

bo ja jego nie mam, więc jeden pomiar mi odpadnie??? mam klimatyzacje zwaną klimatronikiem, ale tam ustawia sie temp. w aucie i nie ma możliwości zobaczenie temperatury cieczy chłodz. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....

i jezeli wyniki z tych trzech nie bedą sie pokrywać to można uznać ze ukł. jest zapowietrzony i tym samym nie łapie szybko temperatury???

a pisząc "- ile na klimatroniku" masz na myśli komputer pokł. ??

bo ja jego nie mam, więc jeden pomiar mi odpadnie??? mam klimatyzacje zwaną klimatronikiem, ale tam ustawia sie temp. w aucie i nie ma możliwości zobaczenie temperatury cieczy chłodz. :mysli:

Pisząc na klimatroniku mam na panel klimatyzacji. Na nim w tych tzw. wyświetleniach standardowych masz oczywiście ustawienie klimatyzacji, nawiewów, temperatury itp.

Jest na nim możliwość wyświetlenia temp. cieczy chłodzacej, ale temat jest dość obszerny i na ten temat proponuję literaturę w poniższym poście

http://www.a4-klub.pl/smf/kody_klimatronika-t70.0.html

Uruchom tryb tak jak w poście na początku napisane, ustaw kanał 51 i Ci wyswietli temperature

Oczywiście odpowietrzenie układu jest najprostsze bez żadnych dodatkowych kosztów, tylko pytanie czy nie masz jakiegoś starego płynu zalanego.

A jak będziesz wymieniać płyn to wart sprawdzić w jakim stanie jest termostat, one czesto w A4 są przyczyną nieprawidłowei temp. Do jego wymiany trzeba spuscic plyn, szkoda by to 2 razy robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem auto w październiku i powymieniałem przed zimą dużo rzeczy wlącznie z płynami i termostatem więc tu napewno bedzie ok. a wracając do togo kanalu 51 to jak to ustawić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś pewien jakości termostatu i płynu to pozostają Ci 2 rzeczy:

- układ zapowietrzony

- szczelony czujnik temperatury

Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ temperatury aż do numeru 51. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość, która będzie wskazywała temperaturę cieczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...