matwer90 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Witam. Orientuje sie ktos obeznany w temacie czy po wymianie uszkodzonej skrzyni biegow multitronic (peknieta przednia obudowa po wypadku) na innego multitronica, konieczne jest przelozenie sterownika skrzyni z fabrycznej przekladni? Podobno skrzynie sa przypisane do konkretnego auta i po wymianie na nowa moga wystapic problemy z softem, tzn. koniecznosc programowania nowej skrzyni. Wymiana sterownika wiaze sie z rozebraniem tylnej obudowy przekladni i wymontowaniem, a zabieg ten trzeba przeprowadzic w dwie strony wiec troche zabawy z tym jest
ganjaq Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Nie związane z Twoim pytaniem. Przeważnie jaką kolwiek usterke skrzyni multitronic wykożystuje się jako pretekst do przekładni na skrzynie manualną. Nie myślałeś żeby tak właśnie zrobić? Ile kosztowała druga skrzynia biegów? Dla porównania skrzynia 5 kosztuje ok. 300 zł, no i pozostaje jeszcze aspekt stanu technicznego i żywotności skrzyni multi, ciężko o dobrą skrzynie
matwer90 Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Zalezy mi na automacie, zdazylem juz przyzwyczaic sie do zalet multitronica a skrzynie dostalem za 2500 zl z od pewnego handlarza czesciami. W A4 B8 nie widzialem skrzyn recznych 5. Jesli bylo by to ostatecznoscia na pewno bym zmienil na manual, w kazdym razie dzieki za podpowiedz.
Bart-S Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Zalezy mi na automacie, zdazylem juz przyzwyczaic sie do zalet multitronica a skrzynie dostalem za 2500 zl z od pewnego handlarza czesciami. W A4 B8 nie widzialem skrzyn recznych 5. Jesli bylo by to ostatecznoscia na pewno bym zmienil na manual, w kazdym razie dzieki za podpowiedz. Sterowniki są zabezpieczone przez "CP" (component protection). Jeśli zakładasz inną skrzynię w komplecie ze sterownikiem to trzeba będzie odwiedzić ASO i odblokować elektronikę skrzyni. Jeśli przełożysz stary sterownik do nowej skrzyni w/w procedura nie będzie potrzebna ale trzeba przeprowadzić adaptację sprzęgieł - ponieważ montowany sterownik jeździł wcześniej w innej skrzyni przez co "pamięta" inne parametry. I to by było na tyle...
matwer90 Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2016 (edytowane) Shit, czyli mechanik sie nie mylil. W tych czasach pewnie juz w kazdym nowszym modelu auta, nie wazne czy Fiat czy Audi, bez zabezpieczen elektronicznych nic nie bedzie prawidlowo funkcjonowalo Nie ma mozliwosci odblokowania poza ASO? Nikt tego nie odblokuje? Dolnyslask blisko Wlkp. Przy drugiej mozliwosci czyli adaptacji nie mowimy o wiekszych kosztach niz w przypadku ASO? Chodzi mi o koszt przelozenia sterownika (zapewne nie jest na zewnatrz skrzyni tylko w czesci tylnej, pod obudowa, w ktorej jest zlacze?) i pewnie nowy olej, ogolnie rozbieranie skrzyni raczej jej nie pomoze. edit. Temat poki co wydaje sie byc zalatwiony. W ASO biora za odblokowanie elektroniki skrzyni 300zl wiec kosmiczny koszt to nie jest. Wydawalo mi sie, ze przynajmniej 1000zl beda wolali a tu prosze mila niespodzianka. Tak na przyszlosc lub gdyby cos poszlo nie tak- jaki moze byc koszt samej adaptacji? Jest temat na forum o tym zabiegu i ktos mial lekkie problemy z prawidlowym ustawieniem sprzegiel. Edytowane 3 Sierpnia 2016 przez matwer90
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się