Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[S4 BBK] Mocny Potworek = S4, 29.09.2017 - hamulce 370 mm z TTRS, tył 330mm z S4 B8


mariusz-jagi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie :a4fan:

na forum jestem od dłuższego czasu i Audi posiadam od ponad 2 lat, ale nie miałem śmiałości by utworzyć własny temat w tym dziale.

Taki model był moim marzeniem z młodzieńczych lat, ale jak to bywa z marzeniami, wtedy był poza zasięgiem.

Teraz mam swój egzemplarz, który po zakupie wymagał przywrócenia go do jego świetności i myślę, że cel został osiągnięty w większości zagadnień.

Ogólnie rok produkcji 2003,

- skrzynia biegów manual 6-cio biegowy, taki miał być :wink: ,

- RNS-D,

- fotochromy

- xenon i pewnie cała reszta typowego wyposażenia jak w wersji S4.

(brak pamięci foteli i składanych lusterek)

Zdjęcia po powrocie do domu (po zakupie), wiem nie umyty, ale byłem pod wrażeniem V8 i cała reszta nie miała dla mnie znaczenia [emoji14]

tak było :

Spoiler

20140210_103906Kopiowanie.md.jpg

20140207_162500Kopiowanie.md.jpg

20140207_162426Kopiowanie.md.jpg

20140207_162356Kopiowanie.md.jpg

20140207_162334Kopiowanie.md.jpg

Z czasem coraz więcej zmian:

Spoiler

Wydech seria

Wydech seria S4 b6

Gdy przyzwyczaiłem się do Esy, zapragnąłem jeździć jeszcze więcej, więc zdecydowałem się na montaż instalacji LPG w Energy Gaz Polska. Skoro nie czuć różnicy to po co przepłacać ;-).

Instalacja LPG BRC w Energy Gaz Polska

Później dojrzałem do decyzji by rozprawić się z rozrządem, także operację wymiany mam już za sobą.

20141126_175625.md.jpg

W między czasie dokonało się kilka zmian w stosunku do wersji po zakupie:

- udało się zmienić kierownicę na wersję z multifunkcją,

- RNS-E + TV + bluetooth (brakowało mi tej funkcjonalności do obsługi telefonu),

MMIAUDIkopia.md.jpg

- bixenon (soczewki z B8 i od tej pory nastała jasność),

- moduł świateł dziennych,

- ramiona i wycieraczki aero BOSCH (B7),

- mod automatycznie otwierana klapa bagażnika - zdemontowany

- oryginalne dywaniki gumowe :audi: ,

- detaling nadwozia i wnętrza,

- koła 18" AVUS II, 235/40 + Pirelli Sotto Zero na zimę i koła 19" ori AUDI 235/35 Fulda Sport - lato

kilka foto przed czyszczeniem wnętrza :facepalm:

Spoiler PRZED

2015-12-024przed.md.jpg

2015-12-0243przed.md.jpg

2015-12-0242przed.md.jpg

 

po czyszczeniu wnętrza - like new car :dance2:

Spoiler PO

2015-12-02.md.jpg

2015-12-024.md.jpg

2015-12-023.md.jpg

2015-12-022.md.jpg

2015-12-021.md.jpg

 

Esa jest w codziennym użytkowaniu i sprawdza się w tej roli znakomicie :banan:

IMG_20140711_162313.md.jpg

W 2016 roku wymieniona została pompa wspomagania, bo "stara" nie chciała już ułatwiać parkowania i zaczęła jęczeć :angry:

Na szczęście po wymianie pompy, zbiorniczka i wypłukaniu całego układu wspomagania teraz znów jest cicho i lekko :wink: .

Zużycie oleju jest na akceptowalnym dla mnie poziomie ok. 0,5-0,8 l na 1 tyś. km (w zależności od stylu jazdy, choć u mnie podróż głównie po mieście)

link do prowadzonego dziennika na innym portalu:

http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999815045/

PLANY:

- poprawki lakiernicze + zabezpieczenie kwarc,

- pdc przód,

- Vfiz - zrobione, choc jeszcze bez czujnika ciśnienia oleju. - zrobione 30.03.2017r.

VFiz - open ceromony

- składane lusterka i pamięci fotela,

- ładne felgi 19" - zrobione

- pomalowane zaciski hamulców lub zamiana na większe - zrobione 29.09.2017r.

- dokładka z cupry - zrobione 22.10.2016r.

- lotka na klapę - zrobione 22.10.2016r.

- gwint - zrobione 22.10.2016r.

- spryskiwacze "mgiełkowe" - od rafi10612 - zrobione 11.12.2016r.

- chodzi mi po głowie pomysł na AcuAir, ale to chyba odległy temat :wink:

i zobaczymy co jeszcze.

 

Ogólnie oceniam Esę jako bardzo dobry wybór [emoji3]

Foto po założeniu "gwintu" 22.10.2016r. - WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla Karola Chrzczonowskiego (ELEKTROCAR - Raszyn ul. Wysoka 7) za ogarnięcie tematu zawieszenia

Spoiler

29.09.2017r. - upgrade hamulców :banan:- WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla Karola Chrzczonowskiego (ELEKTROCAR - Raszyn ul. Wysoka 7) za ogarnięcie tematu tym razem hamulców i nie tylko.

 

Spoiler

- wymiana lewej chłodnicy cieszy chłodzącej,

- kompletna osłona silnika + skrzyni biegów + ślizgi zderzaka + ori spinki

- wymiana oring pompy wody w bloku (ori ASO)

- osłony przednich tarcz od RS4 (ori ASO) :decayed:

- regulacja wysokości (wyrównanie przód=tył)

- upgrade hamulców (przód TTRS [modyfikacja jażm i tarczy] + tył S4 B8 + patent @H4mm3R na blaszkę "RS" + przewody w stalowym oplocie HEL przód i tył)

a7A9o2b.jpg

C6ZObbo.jpg

Cv2I3Mi.jpg

zWnH0PH.jpg

8aFqra0.jpg

MafBaar.jpg

BIEŻĄCE FOTO październik 2017

GwJTCLQ.jpg

T8QiZRK.jpg

9ZFHCKW.jpg

WXdIp7m.jpg

WekfwkR.jpg

ng0MkKC.jpg

AfnYIqu.jpg

 

 

 

 

Edytowane przez mariusz-jagi
odświeżenie foto + nowe wpisy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny egzemplarz :) Koło i ciemniejsza szybka były by bardzo dobrym pomysłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekna! Witaj w "rodzinie". Zawsze podobała mi srebrna S4 :)

Pakuj lotke :P

Widzę ze prawie każda ty eska bierze tyle oleju co paliwa... Nie wiem czemu ale moja s4 b6 wzięła 1.2l na niecałe 6tys km. Jazda non stop dynamiczna.

Edytowane przez Binek1.8T
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Wysyp eSek mamy chyba :) przede mna walka z rozrzadem. Podrzuc na pw jak to u ciebie wygladalo. Co wymieniales ? Jakie koszta Cie wyniosly ??

Nie mam pojecia co Wy z tym gazem do S4.... przeciez nie pali to na tyle zeby "psuc" ten silnik instalacja.

Edytowane przez Kacza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekna! Witaj w "rodzinie". Zawsze podobała mi srebrna S4 :)

Pakuj lotke :P

Wiem, ciężko dostać ją w dobrych pieniądzach ;-), a były inne wydatki ;)

Bardzo ładny egzemplarz :) Koło i ciemniejsza szybka były by bardzo dobrym pomysłem :)

Koło oczywiście, do przyciemnienia szyb, to nie jestem przekonany do takiej operacji. Nie chce stracić funkcjonalności luster fotochrom ;-), ale ciemne szyby ładniejsze i niż takie akwarium.

Siema. Wysyp eSek mamy chyba :) przede mna walka z rozrzadem. Podrzuc na pw jak to u ciebie wygladalo. Co wymieniales ? Jakie koszta Cie wyniosly ??

U mnie z dnia na dzień, nagle po uruchomieniu zaczął "terkotać" 4-6 sek po uruchomieniu, wcześniej do 1 sek. Podejrzenie padło na ślizg i auto wylądowało u mechanika. Rozrząd to rzeczywiście większa operacja, w całości składa się chyba z ponad 60 części, a należy wymienić te zużyte. U mnie fazatory były ok, więc było taniej. Do wymiany poszły ślizgi, napinacze, łańcuchy i jakieś czujniki (dokładnie nie pamiętam, ale nie były drogie), do tego rozmaite uszczelki i śrubki. Koszt ponad 3 tyś, same części jeśli dobrze pamiętam. Ogólnie u mnie z rozrządem nie było tragedii. W moim przypadku miałem taniej robociznę, więc nie wiem ile byłby koszt robocizny tylko dla rozrządu. Ogólnie robiłem jeszcze inne rzeczy w Esce i razem uzbierało się naście tyś. :kwasny: . Teraz rozrząd nie "terkocze" po uruchomieniu :)

Fakt nie pali bardzo dużo, ale oszczędności są oczywiste, a w użytkowaniu codziennym nie ma żadnej różnicy oprócz PLN :D​ . Zamiast koła zestaw naprawczy i assistance, a zasięg bestii się zwiększa. Wbrew pozorom często jeżdżę na PB, zwłaszcza przy bardzo dynamicznej jeździe :evil: , bo temp spalania minimalnie niższa jest na PB. Od początku leje do baku tylko Shell Racing i uszlachetniacze paliwa (by dbać o pompy paliwa) i to paliwo dobrze pasuje Esce. Utrzymuję każdy system zasilania paliwa w dobrej kondycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooo następna srebrna siostra :)

Ładna sztuka :)

Ale te gumiaki na podłodze to masakra jakaś :kox: wiem, OEM itd, ale guma?? w esce?? Przemyśl to jeszcze :naughty: Nie lepiej podgumowany od spodu dywan?

Alcantara wyglądała widzę podobnie jak u mnie, ale widze, że po dobrym czyszczeniu jest dla niej szansa :decayed:

Poka pod maskąco tam jak tam ;-)

Powiedz mi jedną rzecz - bo też to planuję - jaki moduł DRL wrzuciłeś i na które żarówki (drogowe czy halogeny) i czy nie ma problemów z błędami itp? Jaką wersję MCE masz (eska to pewnie "high" F)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna sztuka

Dzięki

Ale te gumiaki na podłodze to masakra jakaś wiem, OEM itd, ale guma?? w esce?? Przemyśl to jeszcze Nie lepiej podgumowany od spodu dywan?

To zdjęcia z setupu zimowego, mam oryginał welur :-) na lato

Poka pod maskąco tam jak tam ;-)

dziś spróbuję zrobić foto to wrzucę

Powiedz mi jedną rzecz - bo też to planuję - jaki moduł DRL wrzuciłeś i na które żarówki (drogowe czy halogeny) i czy nie ma problemów z błędami itp? Jaką wersję MCE masz

Tak moduł HIGH, a moduł drl to SD-2 od kogiel, podpięty pod światła drogowe H7. Zero błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem foto bebechów pod maską, niestety nie miałem czasu posprzątać, sorry :kwasny:

20160809_184854.md.jpg

Przy okazji przetestowałem środek do czyszczenia felg, wcześniej używałem Carvalet, ale ten jest o wiele bardziej skuteczny (zero szorowania). Zapach nie jest atrakcyjny w czasie gdy preparat reaguję z zanieczyszczeniami, ale jego skuteczność wynagradza tę cechę.

Kilka foto z dnia dzisiejszego, auto brudne, ale felgi same się doczyściły :)

Przed czyszczeniem trochę zapuszczone - wstyd wiem :facepalm:

20160809_184919.md.jpg

Tutaj w trakcie oczekiwania na rezultat (1-2 min)

20160809_185010.md.jpg

No i po spłukaniu (opryskiwaczem ;) )

20160809_191054.md.jpg

Wcześniej nie miałem doświadczenia z "krwawiącymi" środkami do czyszczenia felg, więc dla mnie różnica i wygoda stosowania ogromna. Dziś nie miałem okazji zdjąć kół i wyczyścić całe felgi od środka, ale wykonałem próbę starą szczoteczką do zębów i bardzo łatwo się czyściło (miejsce wewnątrz felgi koło wentyla) po użyciu tego preparatu. Nie robię reklamy, tylko cieszę się jak dziecko, że teraz będzie mniej pracy przy czyszczeniu felg na spoty :D

Edytowane przez mariusz-jagi
zmiana hostingu zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to masz za środek? Ja używam Tuga Chemie, efekt super, bez żadnego szorowania, a cena bardzo przystępna. Bardzo ładna eska, kierownica świetna, sam na taką choruje, ale ceny odstraszają. Bezawaryjności. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.08.2016 o 20:59, niebieski708 napisał:

Wreszcie wstawiłeś :-D bardzo ładna, bezawaryjności :-)

Dzięki (nie zauważyłem wpisu :facepalm: ), stosuję zasadę "jak dbasz tak masz", ale jeszcze muszę trochę rzeczy poprawić po poprzednim właścicielu.

Dnia 10.08.2016 o 07:35, Pjotras napisał:

Co to masz za środek? Ja używam Tuga Chemie, efekt super, bez żadnego szorowania, a cena bardzo przystępna. Bardzo ładna eska, kierownica świetna, sam na taką choruje, ale ceny odstraszają. Bezawaryjności. :)

Środek który przetestowałem to Pure Blood Wheel Cleaner . Może kolejnym będzie Tuga z uwagi na żelową konsystencję.

Co do kierownicy to rzeczywiście jeszcze ceny wysokie, ale wnętrze mocno zostaje odmłodzone dzięki takiej zamianie.

Dnia 10.08.2016 o 07:35, 'Pjotras' napisał:

Bezawaryjności.

Dzięki

Z nowości to w końcu jest ładne koło 19", choć sezon się prawie skończył.

z przodu ładnie spasowane

20160908_174006kolo1.md.jpg

inne ujęcia ;-)

20160910_101722kolo3.md.jpg
20160910_091607kolo2.md.jpg
20160910_101938kolo4.md.jpg

Oczywiście teraz na tapecie jest sprawa obniżenia troszkę przodu by nie zaburzać proporcji ;-)

Mam nadzieję, że takie koło pasuje :wink:

Ze spraw eksploatacyjnych to posługi odmówiła prawa chłodnica i już jej miejsce zastąpiła nowa z ASO (niestety trzeba było poczekać na nią 5 dni) :)

Edytowane przez mariusz-jagi
zmiana hostingu zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to bywa najczęściej "apetyt rośnie w miarę jedzenia", a więc obniżeniu nie ulegnie tylko przód :kox: , Mikołaja w tym roku nie będzie w grudniu, będzie w październiku :rolleyes: .

Szczegóły zapewne pojawią się w następnym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę mi się nie widzi ten wzór felg, ale rozmiarowo leży pięknie, a po lekkim dopasowaniu wysokości będzie B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ladniutka s4 powodzenia w modzeniu

Dzięki, plany są tylko budżet trzeba uzbierać ;-)

Troszkę mi się nie widzi ten wzór felg, ale rozmiarowo leży pięknie, a po lekkim dopasowaniu wysokości będzie B)

Na żywo, felgi ładniej się prezentują, ale teraz rzeczywiście "koza" jeszcze bardziej kłuje w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piekna sztuka, widac ze wsadziles w nia sporo pracy. :) Pakuj latke do niej bo jakos tak dziwnie bez.. :(:P

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, lotka już jest drodze powrotnej od lakiernika

Wysłane z mojego SM-N915FY przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mariusz-jagi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, lotka już jest drodze powrotnej od lakiernika

Wysłane z mojego SM-N915FY przy użyciu Tapatalka

Czyli lada moment zawita na aucie. Od razu sie pochwal :grin:

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...