marcinkrakwoj Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Cześć, Przechodząc do meritum - historia. W piątek kupiłem Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM z 2003 roku w Krakowie Gadka - szmatka z właścicielem, no i decyzja że bierzemy. Przed zakupem oglądnięcie silnika - szczególnie jestem przeczulony na wycieki, posłuchanie dźwięku, jazda próbna itp. Po zakupie zalałem go Vervą, bo tańsza niż zwykła ON w moim regionie (zalałem z 30litrów, bo było pół baku). Wszystko było jednym słowem ok. Dojeżdżam do domu 100 km, czuję po chwili dziwny zapach palonego oleju albo coś, worek pod auto i patrzę jakiś mały wyciek. Zlokalizowałem (niestety teraz bez zdjęć) go jako wyciek w okolicach EGR, nie odkręcałem pokrywy, żeby tam wnikać szczerze powiedziawszy. Dodatkowo wydaje mi się że jest też jakby ślad przy korku wlewu oleju. W sobotę pojechałem się przejechać. Auto się nagrzało, staję gdzieś na parkingu i nagle trzęsienie. Dodatkowo dziwne zachowanie przy gaszeniu samochodu. Od niedzieli wydaje mi się, że też głośno chodzi. No i spalanie - przez 350 km spaliło mi około 30 litrów ON. No bez jaj 8,5 litra, z czego 90% w trasie i bynajmniej nie szalejąc nim? Ktoś mi coś podpowie? Oprócz pojechania do mechanika, bo taki mam zamiar.
edraven Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Pierwsze to nie panikować To co opisujesz pasuje na uszkodzenie klapy gaszącej i EGRa. Na początek spróbuj wykręcić cały moduł (one są połączone w jedno) i przeczyścić wszystko bo pewnie nagaru znajdziesz tam sporo. Jeżeli nie będzie poprawy to albo wymiana , albo wyprogramowanie EGRa. Wcześniej sprawdź czy węże podciśnienia które dochodzą do siłowników są w dobrym stanie i są szczelne.
sebul Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Moze ci cieknac z EGR'u i olej kapiac na plecionke sie przypala i dlatego tak czules, cieknacy egr to bolaczka tych aut wiec albo zaslepic, alob oil catch tank, albo nowy egr
marcinkrakwoj Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 No też myślę, że to EGR i to jakoś nie jest problematyczne. Gorzej, że trzęsie budą jak galareta. To też przez EGR?
lukasz51237 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 To, że leci z egra to bym to zostawił i olał. W większości tdi leci z egru i nic złego się przez to nie dzieje, po co grzebać. A to, że trzęsie to też normalka w silnikach tdi pd. Zrób logi statyczne grup 04, 13, 18, 23 to okaże się w jakim stanie są mniej więcej pompki.
damkop Opublikowano 2 Listopada 2016 Opublikowano 2 Listopada 2016 I jak kolega zdziałał coś? Przeczyszczenie EGR to podstawa, od razu można zerknąć na kolektor dolotowy. Jest świetny środek Valvoline kosztuje 20zł, od razu możesz nim przeczyścić przepływomierz(producent podaje na filmie), bo w tej sytuacji to też podejrzany zawodnik. Tylko nie odkręcaj śrub na przepływce bo rozkalibrujesz! Tylko 2 mocujące do obudowy filtra powietrza. Zdiagnozuj przepływomierz, może wstawiony jest tani zamiennik. Nówka Bosha do AWX to 480zł, niektórzy chcąc się pozbyć auta wstawiają bardzo tanie zamienniki. Przeczyść układ wtryskowy. LiquiMoly ma świetne środki. Możesz podać z puszki bezpośrednio na pompę LiquiMoly PROLINE Diesel System Reiniger, albo dolać do rezerwy paliwa Diesel Spulung i przegonić auto na wyższych obrotach minimum 60km. Jak chcesz mogę wstawić fotę z podłączenia filtra paliwa do czyszczenia. Mi usunęło to problem przechodzenia turbo w tryb awaryjny przy 160kmh, po czyszczeniu nie zdarzyło się ani razu. Zainwestuj w oil catch tank, bo w AWX olej w dolocie to niestety standard. Sam dopiero co kupiłem http://allegro.pl/lublin-gazela-nowy-separator-oleju-odma-fabryczny-i6105331498.htmlzobaczymy ile pomoże.
MariuszKK Opublikowano 2 Listopada 2016 Opublikowano 2 Listopada 2016 Może też wyciekać paliwo z pompy tandemowej. Jest ona z tyłu silnika. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/229374-dzialanie-montaz-wymiana-vacum-pompy/page-1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się