Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 AWX pytanie od nowicjusza - problemy z silnikiem, wycieki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Przechodząc do meritum - historia.

W piątek kupiłem Audi A4 B6 1.9 TDI 130KM z 2003 roku w Krakowie

Gadka - szmatka z właścicielem, no i decyzja że bierzemy.

Przed zakupem oglądnięcie silnika - szczególnie jestem przeczulony na wycieki, posłuchanie dźwięku, jazda próbna itp.

Po zakupie zalałem go Vervą, bo tańsza niż zwykła ON w moim regionie (zalałem z 30litrów, bo było pół baku).

Wszystko było jednym słowem ok.

Dojeżdżam do domu 100 km, czuję po chwili dziwny zapach palonego oleju albo coś, worek pod auto i patrzę jakiś mały wyciek. Zlokalizowałem (niestety teraz bez zdjęć) go jako wyciek w okolicach EGR, nie odkręcałem pokrywy, żeby tam wnikać szczerze powiedziawszy. Dodatkowo wydaje mi się że jest też jakby ślad przy korku wlewu oleju.

W sobotę pojechałem się przejechać. Auto się nagrzało, staję gdzieś na parkingu i nagle trzęsienie. Dodatkowo dziwne zachowanie przy gaszeniu samochodu.

Od niedzieli wydaje mi się, że też głośno chodzi.

No i spalanie - przez 350 km spaliło mi około 30 litrów ON. No bez jaj 8,5 litra, z czego 90% w trasie i bynajmniej nie szalejąc nim?

Ktoś mi coś podpowie? Oprócz pojechania do mechanika, bo taki mam zamiar.

Opublikowano

Pierwsze to nie panikować ;)

To co opisujesz pasuje na uszkodzenie klapy gaszącej i EGRa. Na początek spróbuj wykręcić cały moduł (one są połączone w jedno) i przeczyścić wszystko bo pewnie nagaru znajdziesz tam sporo. Jeżeli nie będzie poprawy to albo wymiana , albo wyprogramowanie EGRa. Wcześniej sprawdź czy węże podciśnienia które dochodzą do siłowników są w dobrym stanie i są szczelne.

Opublikowano

Moze ci cieknac z EGR'u i olej kapiac na plecionke sie przypala i dlatego tak czules, cieknacy egr to bolaczka tych aut wiec albo zaslepic, alob oil catch tank, albo nowy egr

Opublikowano

No też myślę, że to EGR i to jakoś nie jest problematyczne. Gorzej, że trzęsie budą jak galareta. To też przez EGR?

Opublikowano

To, że leci z egra to bym to zostawił i olał. W większości tdi leci z egru i nic złego się przez to nie dzieje, po co grzebać.

A to, że trzęsie to też normalka w silnikach tdi pd. Zrób logi statyczne grup 04, 13, 18, 23 to okaże się w jakim stanie są mniej więcej pompki.

Opublikowano

I jak kolega zdziałał coś? Przeczyszczenie EGR to podstawa, od razu można zerknąć na kolektor dolotowy. Jest świetny środek Valvoline

kosztuje 20zł, od razu możesz nim przeczyścić przepływomierz(producent podaje na filmie), bo w tej sytuacji to też podejrzany zawodnik. Tylko nie odkręcaj śrub na przepływce bo rozkalibrujesz! Tylko 2 mocujące do obudowy filtra powietrza. Zdiagnozuj przepływomierz, może wstawiony jest tani zamiennik. Nówka Bosha do AWX to 480zł, niektórzy chcąc się pozbyć auta wstawiają bardzo tanie zamienniki. Przeczyść układ wtryskowy. LiquiMoly ma świetne środki. Możesz podać z puszki bezpośrednio na pompę LiquiMoly PROLINE Diesel System Reiniger, albo dolać do rezerwy paliwa Diesel Spulung i przegonić auto na wyższych obrotach minimum 60km. Jak chcesz mogę wstawić fotę z podłączenia filtra paliwa do czyszczenia. Mi usunęło to problem przechodzenia turbo w tryb awaryjny przy 160kmh, po czyszczeniu nie zdarzyło się ani razu. Zainwestuj w oil catch tank, bo w AWX olej w dolocie to niestety standard. Sam dopiero co kupiłem http://allegro.pl/lublin-gazela-nowy-separator-oleju-odma-fabryczny-i6105331498.htmlzobaczymy ile pomoże.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...