ppa4 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Hej, Od kilku dni słyszę terkot z okolic silnika. Terkot pojawia się nie zawsze ale dość często i nie jest regularny... 1.na jałowym, Gdy skręcenie kierownicę w dowolną stronę na max wtedy generuje terkot. 2.czesto przy starcie zapłonu krótko potryka. 3. Gdy ruszam i schodze ze sprzęgła bardzo delikatnie dodając gazu. 4. Gdy mega delikatnie daje krótkie strzały gazu na jałowym. Okazało się ze ten terkot generuje napinacz? ZeZe zdjęcia poniżej który zwykle sobie pracuje i drga ale w powyższych sytuacjach dobija on do miejsca granicznego wskazanego strzałka i wywołuje terkot. Wychodzi na to ze dzieje się to przy małych obrotach i wahnieciach silnika... przy normalnym dodawaniu gazu i wyższych obrotach nigdy nie dobija i nie terkocze. http://www.directupload.net/file/d/4442/whn6ae65_jpg.htm Co to może być? 3miesiace temu wymieniany było sprzęgło alternatora - rolka po prawej i pasek - może to być powiązane ? Mam teraz problem z komunikatem p2015 czy kolektor dolotowy, ma to znaczenie ?? Przepraszam ale co za mędrzec wrzucił ten topić do LPG CNG ?? Ktoś może wie co to w ogóle za napinacz ??
PJ3 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/177461-niezdrowy-klekot-silnika-20-tfsi/ Temat znany.... Warto też poczytać w necie na forum Golfa albo Skody. Wpisz sobie w Google ,,terkotanie silnika TSi/TFSI" i wyskoczy Ci dużo tematów....
ppa4 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) tak znam te tematy ... terkot nonstop jest i bedzie bo to taki typ, wtryski itp itd. to mnie nie przeraza. Mam nowy rozrzad, lancuch, sprzeglo alternatora i pasek ... Natomiast ten moj terkot pojawia sie tylko w konkretnych momentach i przy zwyklej jalowej pracy nie slychac go ... jest on bezposrednio zwiazany z tym elementem ze zdjecia, co wskazuje strzalka, ja niestety nie wiem co to jest ... Ten moj dodatkowy terkot bardzo latwo wywolac poprzez max skrecenie kol i lekkie dodawanie gazu, wtedy neizlezanie jak cieply cyz zimny, zawsze mocno terkocze i ten 'napinacz czy co to jest zaczyna obijac ... ----- Wychodzi na to że jest to właśnie napinacz paska klinowego, wyrobił sięczy co, że w niskim zakresie obrotów i pod obciążeniem zaczyna dobijac do ogranicznika ? Czy może to co innego powoduje ? Pasek był wymieniany... Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez ppa4
PJ3 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Wymieniałeś kompletny rozrząd z wszystkimi paskami, łańcuchem, napinaczami i wariatorem? ( wariator to najdroższa część i tutaj była mina, bo VAG robił na to akcję serwisową i wypuścił poprawioną wersję tej części ). Czy też tylko łańcuch i napinacz jest nowy? Ps. Zastanawia mnie, co ma wspólnego skręcanie kołami do terkotania w układzie rozrządu? To raczej by wskazywało na układ wspomagania kierownicy, a nie na napinacz w rozrządzie.....
ppa4 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Mogę teraz palnąć coś głupiego, nie znam się więc ... Wymieniałem cały rozrząd ze wszytkimi łańcuchami i napinaczami - mój rozrząd jest na łańcuchu - robiłem tłoki i pierścienie więc przy okazji wymieniłem kompletnie rozrząd. Natomiast to co mi terkocze jest na paskach klinowych i na mój mały rozumek to nie jest rozrząd - ten mam na łańcuchu - ewentualnie to jakiś inny układ powiązany z rozrządem czy przez niego napędzany ... To co terkocze to jest napinacz tego nieszczęsnego paska klinowego, który napędza też aletrnator - ostatnio miałem wymianą rolkę/sprzęgło alternatora bo się 'wypaczyło' i wtedy był wymianiany też ten pasek, natomiast napinacz nietykany. Także chyba stricte rozrząd mam ok, bo to na co patrzę to inny układ ... ?
PJ3 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Nie ma co gdybać, tylko jedź tam gdzie Ci wymieniali ten napinacz lub rolkę i niech sprawdzą, czy wszystko jest dobrze napięte/dokręcone. Jeżeli objaw jest na skręconych kołach, to nie ma to chyba nic wspólnego z rozrządem. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się