artrem Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam.Od jakiegoś czasu mam problemy z zawieszeniem z którym nie potrafię sobie poradzić. Chodzi o drgania przy prędkości już ok.90km/H odczuwane z prawej strony pasażera oraz ściąganie na prawo. Początkowo myślałem że to opony wymieniłem jak się okazało na bieznikowane(sprzedawca nic o tym nie wspomniał a sam nie muszę się na wszystkim znać) po tej wymianie było jeszcze gorzej. Okazało się że były źle wyważone. Po ponownym wyważeniu było lepiej ale nie na tyle by komfortowo poruszać się na autostradzie więc zdecydowałem się po przeczytaniu opini na temat opon bieznikowanych na kupno nowych opon które założyłem na przód. Ponownie zostały wyważone oraz jako że musiałem zrobić przegląd zleciłem też ustawienie zbieżności.Po wyjeździe ze stacji diagnostyczne kierownica jest prosto ale dalej ściąga na prawo i sa drgania.Dodam że niedawno było wymieniane kompletne zawieszenie wahacze górne/dolne,amortyzatory,regenerowana maglownica więc odrazu włożony nowe końcówki drążka. Ręce mi już opadają bo kupę pieniędzy włożyłem a nie idzie nim normalnie jeździć. Na co mam jeszcze zwrócić uwagę? Jest to wersja 1.8T skrzynia manualna.Mechanik wspomniał że kończy się pomału sprzęgło ale przy spokojnej jeździe da radę sporo przejechać tylko czy sprzęgło może mieć jakiś wpływ na drgania?Same drgania może nie do końca ustępują ale stają się mniej dokuczliwe przy prędkości dość sporej bo 160-170km/H.Z tego co zauważyłem są to drgania jakby pylsacyjne bo pojawiają się i lekko zanikają i taka cały czas,a przy hamowaniu mocniejszym występują odczuwalne bicia. Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez artrem
.Pablo. Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Drgania przy hamowaniu to luzy zawieszenia, krzywe tarcze, bicie koła. Jeśli zawieszenie masz nowe zero luzów, koła wyważone(jaki masz otwór centrujacy felgi? Jeśli większy i pierścienie redukcyjne to je wymień mogły się zużyć )to zostaje ci sprawdzenie bicia tarczy i czy piasta jest prosta.
artrem Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Felgi mam bez pierścieni centrujacych zostały też sprawdzone są proste, podczas sprawdzania nie zauważono by pojawił się problem z tarcza hamulcowa koło toczy się prawidłowo tak samo zawieszenie jest sztywne.Pozostaje mi faktycznie sprawdzić piaste i chyba półoś czy któryś z przegubów nie jest do wymiany bo nic innego nie przychodzi mi już do głowy.
artrem Opublikowano 2 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) W taki sposób że przestałem się tym przejmować bo autem żona jeździ po mieście Po zmianie na zimowe koła drgań niema i przy 140km/h pewnie teraz wszyscy powiedzą czyli wina felg na których mam letnie opony a ja powiem takiego wała Otóż miałem możliwość przetestowania kół z innego auta a4 b6 i na tamtych też miałem drgania a właściciel na swoim aucie ich nie miał... i bądz tu mądrym.Ktoś jest wstanie powiedzieć jaka może być wina? Edytowane 9 Grudnia 2016 przez artrem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się