MarioM1982 Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 A co będę pisał proszę wykres, z tym że pierwszy pomiar jest po wymianie filtrów i FMIC i nie jeździłem na nim gdyż było to robione tuż przed hamownią i nie wiem jakie wartości były przed FMIC. A po chipie d*pę urywało
tomgt Opublikowano 5 Października 2016 Autor Opublikowano 5 Października 2016 Jest dobrze, nawet bardzo dobrze
Zajkoo Opublikowano 21 Marca 2017 Opublikowano 21 Marca 2017 Odświeżę temat, bo wraz z wiosną problem wrócił. Sprawdzałem dzisiaj jaką temp. pokazuje czujnik w sytuacji kiedy nie odpala - było to ok 75-78 °C - auto po podróży postało około 15min, czy ta temp. jest normalna? Po odpięciu czujnika komp. pokazywał temp. -48°C - odpaliłem, przedmuchało kolektor. Podpiąłem czujnik w tedy pokazywał temp. 58°C i normalnie odpalił. Dodając gazu temp. spadała do około 41-42 °C. Czy tu przyczyną jest zbyt wysoka temp. w kolektorze, czy sterownik, który nie przyjmuje sygnału o temp. 75°C?
tomgt Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2017 pojawił się nowy trop rozmawiałem dziś z mechanikiem i powiedział że jego zdaniem problemem jest masa. kazał sprawdzić przewody idące od czujnika do kompa a najlepiej zrobić nową masę od czujnika do kompa ECU. jak możemy znaleźć ten pin od masy w kostce idącej do kompa? przypominam że chodzi o czujnik temp powietrza dolotowego tj. G42
bbarrteek Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Cześć, odświeżę temat bo u mnie też jakiś czas temu pojawił się ten problem. Objawy dokładnie takie same jak na filmiku Zajkoo. Na zimnym samochód odpala idealnie, jeżeli temperatura jest poniżej 90*C na liczniku to też. Natomiast jeżeli jest równo 90*C to odpala i gaśnie. Silnik 1.8T AVJ. Wymieniałem już wszystkie możliwe czujniki i pompę paliwa. Komp nie pokazuje błędów. Jak poradziliście sobie z tym problemem? Czy rozwiązanie przedstawione przez MarioM1982 działa?
k232 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 2 godziny temu, bbarrteek napisał: Wymieniałem już wszystkie możliwe czujniki i pompę paliwa. A czujnik położenia wału korbowego wymieniłeś na nowy ?
Zajkoo Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Przy walniętym czujniku wału korbowego wgl by nie odpalał. @baarrtteek próbowałeś odpinać wtyczke od czujnika temp. w kol. dolotowym?
k232 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Jak odpala i gaśnie to tak jak by nie odpalał. To są objawy na czujnik wału korbowego, dopiero jak w ogóle nie odpalisz to Ci się pokaże błąd.
kusy04 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 U mnie był popsuty czujnik położenia wału i na desce wyskoczyło etc, samochod odpalał ale strasznie długo trzeba było kręcić a jak załapał to obroty na jałowym miał podwyższone około 1200
bbarrteek Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Czujnik położenia wału korbowego został przez mechanika sprawdzony i według niego wszystko z nim Ok. Wtyczki od czujnika nie próbowałem jeszcze odpinać. Jezeli to faktycznie będzie ten czujnik to rozumiem, ze zostaje przeróbka kol. dolotowego?
Zajkoo Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Niekoniecznie. Tomgt był u specjalisty w WWa i zdiagnozowali jakiś problem w ECU z przekaźnikami w sterowaniu dawką paliwa. Naprawili mu to za 600 zł o ile dobrze pamiętam. Tylko nie wiem, czy czasem naprawa nie polegała na tym, że ustawili mu odczyt z tego czujnika w kol. dol. na sztywno, na poziomie 28 stC. Miał to sprawdzić, ale nie dał znać. Ja pod koniec miesiąca jestem umówiony do speca, który też będzie próbował naprawić, bądź wymienie ECU. Sprawdź, czy po odpięciu czujnika auto będzie zachowywało się prawidłowo.
Zajkoo Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Po bardzo długiej walce problem rozwiązany - wymiana ECU pomogła!
MarioM1982 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam Zajkoo napisz proszę ile kosztowała cię wymiana ECU? Czy była tylko wymiana czy grzebał ktoś w nastawach odnośnie tego nieszczęsnego czujnika? Pytam gdyż odnoszę wrażenie że można się do niego dobrać poprzez odsunięcie go od silnika albo ingerencje w ECU. Edytowane 28 Sierpnia 2017 przez MarioM1982
Zajkoo Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 te odsunięcie od silnika to zły pomysł, bo oszukujesz sterownik, on w tedy ustawia nieadekwatną mieszankę. czy ingerowac w ECU? jak dla mnie gra nie warta świeczki i tak duże koszty poniosłem (razem z Tomgt) żeby znaleźć przyczyne. za sterownik dałem 170 zł z przesyłką + 300 zł przełożenie. sterowniki mozna kupic w roznej cenie, tj. przedział 100-200 zł. przełożenie też można ogarnąć pewnie taniej, moj mechanik próbował znaleźć przyczyne, ale coś mu nie szło i kazałem mu tylko przełożyc sterowniki, dlatego taka cena. jest małe "ale", czy masz chipa? bo mechanior wrzucił mi drugie ECU, ale nie wgrał mojej mapy. wtorek/sroda jade zmienić program.
MarioM1982 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Opublikowano 30 Sierpnia 2017 Tak auto po programie. Co do oszukiwania sterownika poprzez odsunięcie czujnika to uważam że jest odwrotnie niż piszesz, ponieważ podaje on przecież prawdziwą informację odnośnie temperatury z coolera a cały myk z odsunięciem polegał na tym żeby nie nagrzewał się od silnika w gorące dni utrudniając jego uruchomienie.
Zajkoo Opublikowano 1 Września 2017 Opublikowano 1 Września 2017 Po wrzuceniu spowrotem z chipowanej mapy, auto nadal gaśnie. Tak więc diagnoza jest tylko jedna - jakis błąd w programie! Auto kupiłem sprowadzane z niemiec i był już chip, więc reklamować nie mam gdzie. Może Wy możecie? W poniedziałek wycinam kata wraz z sondą, wiec zlece przeróbke lub tworzenie nowego programu.
bbarrteek Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 On 8/10/2017 at 6:47 PM, Zajkoo said: Sprawdź, czy po odpięciu czujnika auto będzie zachowywało się prawidłowo. Dopiero w ten weekend miałem okazje pojeździć starym audi. Po rozgrzaniu do 90*C i zgaszeniu, auto odpala, momentalnie gaśnie i trzeba czekać aż temp. spadnie - czyli jak zwykle. Natomiast po odpięciu czujnika temp. powietrza dolotowego samochód odpala bez problemu. Wydaje się, ze problem został zidentyfikowany. Zakładam, ze silnik po chipie mocniej się grzeje? Temp. na zegarze to maksymalnie 90*C. Jakie proponujecie rozwiązanie? Dołożenie intercoolera pomoże? /Bartek
MarioM1982 Opublikowano 18 Września 2017 Opublikowano 18 Września 2017 Bartek w moim aucie jest FMIC, więc raczej nie tędy droga. Co do chipa i mocniejszego grzania silnika, to może chociaż tak nie do końca z przekonaniem to piszę. Jestem przekonany że w tym przypadku brak wiedzy mojej jak i mechaników nie pozwala odpowiedzieć szczegółowo na pytanie. W każdym razie znalazłem sposób i uważam że wyczerpuje on problem w zupełności, no chyba że ktoś się uprze i chce dogłębnie poznać przyczynę.
EVI Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 Witam odgrzewam temat Panowie , mam problem dotyczący falowania obrotów i gaśnięcia , otóż zauważyłam ze na postoju momentami falują obroty i działo sie to sporadycznie dwa razy ale zawsze zjeżdżając z trasy 30 km na nagrzanym silniku stojąc chwile przez minutę czy nawet krócej Auto zgasło , co juz dało mi do myślenia , oddałam auto do mechanika ktory wyczyścił mi przepustnice było 2 tyg spokoju, poczym problem wrócił , falowały obroty ale tylko jak był nagrzany na „luzie „ czasem był na spadku zgaśnięcia ale sie podnosiły a czasem zdechnal , i ponownie udałam sie do mechanika ktory stwierdził ze przepływka do wymiany , Ok! ( ale w końcu tego nie wymienili bo nie było potrzeby cos zrobili niestety nie ja odbierałam auto i nie mam dokładnych info ) Wiec po usłudze dzisiaj pojechałam do pracy szczęśliwa ze problem zniknął , czekam stoję na „ luzie” 5 sekund ... i zdechł ....??? odczekałam chwile , odpalam 3 s i ponownie No krew mnie zalała z nerwów ! 3 raz dawać bede musiała do mechanika ... nie wiem co to bo gaśnie na ciepłym i bezproblemowo odpala ponownie jedynie co moge stwierdzić ze juz obroty nie swirowaly , dowiem sie we wtorek co tam w końcu zdziałali w moim wozie ...
k232 Opublikowano 14 Października 2017 Opublikowano 14 Października 2017 Może gdzieś zanika paliwo na wolnych obrotach co powoduje gaśnięcie silnika, niech sprawdzą ciśnienie paliwa ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się