Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MONTAŻ używanego haka a przegląd.


GreGoriO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie.

Mam pytanie odnośnie montażu haka oryginalnego ale używanego zakupionego na forum.

Jak to wygląda w PL?

Otóż byłem właśnie na przeglądzie i mój samochód nie dostał certyfikatu, gdyż hak montowałem sam.

MUSZĘ przyjechać jeszcze raz z wypełnionym pismem od warsztatu (pieczątka), dokumentem homologacji oraz instrukcją Obsługi/montażu kuli haka na samochodzie.

Czy u was też takich rzeczy wymagają gdy dokładacie hak?

można zdobyć homologację na hak ALKO? instrukcję obsługi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polska to jest kraj złodziei i bandytów...

jakich bandytów, zmiany konstrukcyjne pojazdu i tyle.

Jedz na badanie techniczne w niemcowni na większych kołach jak te które są przewidziane do danego modelu i już nie odjedziesz, i co powiesz ? u nas nikt na to nie zwraca uwagi, w ogóle nasze badania techniczne to fikcja.

Jeśli hak jest oryginalny fabryczny to homologacja jest z automatu, jesli dokładasz hak musi być instrukcja i homologacja i tyle.

Edytowane przez Norbi TDI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie HOMOLOGACJA, czy ona obowiązuje/dotyczy każdego auta z zakresu modelu?

Czy tylko dostaje ją pierwszy montaż i auto w którym siedzi dany hak?

a co do kól.... u mnie sprawdzają...a jakże, również koła. Mam 225/40/18 i za każdym razem szukają w tabeli czy są equivalente. oczywiście przechodzą przegląd bez żadnego problemu.

dlatego tak się dziś zdziwiłem z tym hakiem, szczególnie, że montowałem go praktycznie tylko po to by wozić rowery na haku...

wqrza mnie codzienny montaż na dachu czy w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamontowalem hak robiła to firma, hak był nowy montowany na śruby(nie automat) bo taki chciałem i na pierwszym przeglądzie nic odemnie nie chcieli. Koleś tylko wpial we wtyczkę tester wypisal dokument i tyle. Nawet nie pytał kto montowal hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest logiczne : zrozumiałe

Ja pytam o przypadek jak mój....

Używany, oryginalny hak zamontowany w aucie, które wyjechało z fabryki bez haka.

I do dzisiaj nie miało żadnej zmiany w papierach......

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak ktos używkę zakłada to jedynie żeby tabliczka była - jak jest (nawet jeśli używany hak ) to przegląd przechodzi i to tyle

nie pytają kto zakładał ani nie chcą żadnych instrukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tabliczka znamionowa haka, wybite ISO na czole kuli , prawidłowe oświetlenie podczas podpinania testera świateł, 35 zł i robie takie badanie bez zająknięcia..... tak jest u mnie , zgodnie z prawem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polski przegląd jest ważny w Hiszpanii? :grin:

absolutnie NIE ... chociaż kiedyś czytałem projekt aby to wszystko ujednolicić i zrobisz przegląd gdziekolwiek w UE to będzie honorowany wszędzie :) ale do którego kraju by trzeba się dostosować :)? hehe ogólnie temat badań technicznych to temat rzeka...

ja na przeglądzie stwierdzam spaloną żarówkę mijania ( usterka drobna nie zmieniająca wyniku badania ) daje wynik Pozytywny, klient wyjeżdża policja łapie, dowód zabiera ..klient wraca na badanie cząstkowe ... i już nie mogę przepuścić bo usterka dalej istnieje.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas nie ma problemów z hakiem przecież.

Przekładałem sobie z sedana do avanta - pierwotnie kupiłem dla sedana.

Po operacji założenia trzeba podjechać na stacje diagnostyczną by sprawdzili montaż i czy jest homologacja. Dostaje się kwit i z tym kwitem idzie do Wydziału Komunikacji, tam wpisują na miejscu hak w dowód i jest z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polski przegląd jest ważny w Hiszpanii? :grin:

absolutnie NIE ... chociaż kiedyś czytałem projekt aby to wszystko ujednolicić i zrobisz przegląd gdziekolwiek w UE to będzie honorowany wszędzie :) ale do którego kraju by trzeba się dostosować :)? hehe ogólnie temat badań technicznych to temat rzeka...

ja na przeglądzie stwierdzam spaloną żarówkę mijania ( usterka drobna nie zmieniająca wyniku badania ) daje wynik Pozytywny, klient wyjeżdża policja łapie, dowód zabiera ..klient wraca na badanie cząstkowe ... i już nie mogę przepuścić bo usterka dalej istnieje.... :)

A kiedy w dzisiejszej dobie zabierają dowód za spalona żarówkę? Minęły czasy gdzie żarówkę wymienia się w 3 min teraz pół auta trzeba rozebrać wiec i policja przymyka na to oko. Ale fakt faktem może dowód zabrać. Wracając do dyskusji o jakiej instrukcji obsługi mówicie? Hak musi mieć homologację i tyle. Co kogo obchodzi czy umie założyć kule do haka czy nie. Ja jak montowalem hak żadnej instrukcji nie dostałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...