tsluszniak 1 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Cześć, mam problem z hamulcami w mojej A4. Po zakupie samochodu (październik 2015) zauważyłem, że trochę skrzywione są obydwie tarcze z przodu i z początku przy mocnym hamowaniu był problem bo biły. Później się pogorszyło i nawet przy lekkim hamowaniu np. z prędkości 50km/h było bicie. Zmieniłem tarcze (i klocki) na komplet ZIMMERMANNa, bo nie było już za bardzo z czego stoczyć, przy okazji zmieniłem także łożysko w prawym kole. Sprawdzone zostały wtedy też piasty czy nie ma bicia i obydwie były w normie. Teraz po przejechaniu ok 3 tys. km, sytuacja ta sama. Bicie przy hamowaniu nieważne z jakiej prędkości. Okazało się wtedy, że padło też lewe łożysko, więc zmieniłem, tarcze stoczone. Sprawdzone znowu piasty i także bicie w normie. Po przejechaniu kolejnych 5 tys. km znowu to samo, tarcza od strony kierowcy krzywa i nieważne z jakiej prędkości hamuję, jest bicie. Przebieg na tych tarczach od momentu ich założenia w większości zrobiony na autostradach (jakieś 200 km zrobione w mieście, reszta autostrady). Dodatkowo w trakcie jazdy słychać jakieś dziwne odgłosy dochodzące z tego koła (lewy przód). Gdzie szukać przyczyny tego? zacisk? zwrotnica? czy coś jeszcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszek1001 7 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Stawiałbym na zacisk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tsluszniak 1 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Co konkretnie można sprawdzić w takim zacisku, żeby stwierdzić czy to na pewno to? prowadnice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszek1001 7 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 nie chodzi o prowadnice, tylko że zacisk może być równolegle do tarczy bądz jest niesymetryczny że tak powiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tsluszniak 1 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 w jaki sposób to można sprawdzić, żeby wyeliminować problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszek1001 7 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Tego niestety nie wiem, pytaj użytkownika Dev, on jest dobry w tym temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rudy51 1 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 U mnie jest to samo, i nie dawno zdjołem koło, przykrecilem śrubami tarcze, zapaliłem auto. i włączyłem 4 bieg i zaglądalem na tarcze i nie widziałem bicia, następnie wsiadłem do auta i wciskalem hamulec normalnie jakbym jechał po drodze i odziwo bicia tez niema. Wiec podejrzewam ze mogę mieć przykonczony amortyzator lub ta poduszka gumową z łożyskiem w.górnej części amortyzatora, jest taka możliwość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszek1001 7 Opublikowano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2016 A na podniesionym aucie i zakręconym kole jest luz góra dół ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rudy51 1 Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Tego nie sprawdzałem, jutro sprawdzę i dam znać Wiec tak, na podniesionych kolach jest wyczuwalny delikatny luz góra dół, i nie za każdym. Razem stukniecie Wiec górna poducha z łożyskiem ma luz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Ile było bicia na piastach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tsluszniak 1 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 U mnie? 0,01 do 0,02 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Tyle wystarczy aby wygenerować bicie na tarczach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tsluszniak 1 Opublikowano 26 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2016 sorry za głupie pytania, ale po prostu się nie znam .. co mogło spowodować skrzywienie piasty? po wymianie piasty, pewnie też łożyska i stoczeniu tarczy szukać jeszcze przyczyny krzywienia jej w samym zacisku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się