Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AWX] gdy ciepły tylko laweta?


POWER-KRIS

Rekomendowane odpowiedzi

Siema. Za chiny ludowe nie zapale auta puki słońce nie zajdzie, co wy na to?

Zimny za pierwszym razem, oby strzalka temperatury drgneła amen.

Aku nowy, filtry nowe, wszystkie czujniki oprócz wału i walka nowe, rozrusznik nowy.

PD na 4 max 0.6 reszta na minusie.

Uszczelniacze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak by odłączyć czujnik temp. płynu to zapali ?

Wysłane z mojego myPhone ARTIS przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odlaczony od tygodnia. Ale to też nic nie dało. Wcześniej dawka startowa była podniesiona. Taka wojna już od roku, ale teraz to już klapa.

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz kostke stacyjki,robilem golfa4 pd ostatnio i mowil to co ty ze musi auto w cien stawiac bo na sloncu nie pali,a zimny, rano i w cieniu ok,przyczyna byla wyrobiona kostka stacyjki,te miedziane blaszki w srodku sie wytarly a pod wplywem temp wewnatrz metal sie rozszedl i nie odpalal,wymienilem kostke i problem ustapil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Za chiny ludowe nie zapale auta puki słońce nie zajdzie, co wy na to?

Zimny za pierwszym razem, oby strzalka temperatury drgneła amen.

Jak go tak chechlesz na ciepło to z rury wydechowej coś leci ?

Odlaczony od tygodnia. Ale to też nic nie dało. Wcześniej dawka startowa była podniesiona. Taka wojna już od roku, ale teraz to już klapa.

W jaki sposób podniosłeś dawkę rozruchową , Vagiem w ramach adaptacji , czy mapy zostały zmienione ?

Jak czujnik podłączony to temperaturę cieczy chłodzącej ECU widzi prawidłową ?

Obroty silnika podczas uruchamiania na ciepło przekraczają 260/ min ?

Uszczelniacze?

Jeżeli na zimno pali od strzała i nie telepie to nie jest wina uszczelniaczy :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telepie od czasu do czasu, chociaż od miesiąca mocniej.

Jak czujnik podłączony to komp i decha ok jakieś 2 stopnie różnicy.

Rozruchowa była Vagiem zwiększona.

Na ciepło właśnie nic, tak jakby paliwo odciął, dopiero jak zaczyna łapać to dymi.

Jak zgasze i od razu pale to zapali ale 3 minuty postoju i pauza aż ostygnie, nawet do 5 godzin. Chociaż to o temperaturę idzie bo już wtedy 20 i ziniej.

Jeszcze pytanie takie dobre?

I co poza tym potrzebuje?

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5095919443

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź VAG-iem prędkość obrotową wału korbowego podczas odpalania na ciepło.

Jak dobrze pamiętam to przy zbyt małej prędkości obrotowej wału podczas uruchamiania na rozgrzanym w mapach rozruchowych chyba nie ma przewidzianego podawania paliwa :P

Przy odłączonym czujniku G62 ECU widzi przerwę w obwodzie czujnika temperatury i ustawia sobie jakąś uśrednioną temperaturę , oraz dodatkowo załącza świeczki żarowe.

Jeżeli jednak ta temperatura jest wyższa od tej ustawionej w mapach rozruchowych dla której podlewanie paliwa jest uzależnione od obrotów wału korbowego, a wał kręci się wolno, to motor nie odpali :P

Możesz spróbować oszukać ECU na próbę , podpinając na ciepłym zamiast G62 potencjiometr 10 k.ohmów i ustawić mu widzianą temperaturę np. +5 st. C, jak bez problemu odpali, to potwierdzi moje przypuszczenia :hi:

Wtedy albo ogarniesz obroty rozruchowe, albo poprawisz mapy startowe, można też udrutować :P układ , który z automatu będzie podawał ECU zaniżoną temperaturę na czas rozruchu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdy odpalisz i jedziesz to nie zgaśnie? Paliłes na właczonych światłach?

Edytowane przez nik23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik ma miesiąc.

Jak pamiętam 1k.ochm chyba styka. Będzie trzeba jeszcze tak spróbować.

Podmienić aku z Octavii 2 jeszcze muszę.

O losie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezezli dobrze pamietam nasze silniki w przypadku awari g28/g40 nieodpalą wogóle nowsze silniki mają zastępowanie sygnału i odpalanie w trybie awaryjnym a nasz niema.

Ja szukałbym w czujnikacz albo wiązkach wtyczkach czujnika wałka g40 i czujnika prędkości obrotowej tzn wału g28.

Podgrzewaj najpierw g28

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak G28 uwalony , to na VAG-u raczej nie powinno być odczytu prędkości obrotowej silnika, Bez G40 silnik powinien wystartować po dłuższym kręceniu rozrusznikiem :)

VAG w rękę i sprawdzać , sprawdzać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój Piotrze juz chyba wystartuje bez g40 starsze nie. Niepamiętam od jakiego silnika ecu zastępuje sygnał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vaga nie mam a na testerze Bahco wszystko jest ok.

Odczyt parametrów obroty temperatury, wszystko git.

Tylko muszę po zgaszeniu od razu odpalić, bo jak stoi z 5 minut to już zapali dopiero za 3 godziny, jak zejdzie do temperatury przy której licznik nie reaguje. Czasem po minucie kręcenia załapie i ciepła.

W sumie to zobaczę ten czujnik rozrządu bo prosty dostęp to założę nowy dla wszystkiego.

Mój bez tego na rozrzadzie zapalił ale na zimno.

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój Piotrze juz chyba wystartuje bez g40 starsze nie. Niepamiętam od jakiego silnika ecu zastępuje sygnał.

Według mojej wiedzy sygnał z G40 daje ECU wiedzę w jakiej fazie jest rozrząd i pozwala na odpalenie silnika " od strzała ", jak tego sygnału nie ma to ECU co pół obrotu wysterowuje elektrozawór na pierwszej pompce.

I jak wykryje przyspieszenie kątowe wału spowodowane zapłonem na pierwszym garku , to już wie w jakiej pozycji jest rozrząd i G40 jest mu praktycznie do niczego nie potrzebne, przydaje się tylko w czasie awarii G28 , wtedy właśnie ECU posiłkuje się jego sygnałem by umożliwić silnikowi pracę w trybie awaryjnym :hi:

Przy braku sygnału z G28 silnik podobno nie ma prawa wystartować :P

Tyle mówi teoria , w praktyce tego dokładnie nie sprawdzałem, w zależności od rocznika też mogą występować ździebko inne algorytmy reakcji ECU na brak sygnałów z czujników , najprościej by było to przetestować na bezproblemowym AWX-ie , tylko trzeba go mieć pod ręką :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój nie odpalał wcale jak padł g40 a gdy zaczynał padać strasznie sie telepał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G40 to wał?

A G28 rozrząd?

Który mam jako pierwszy kupić waszym zdaniem?

Tak oglądam sobie, to zwykła czujka indukcyjna lub kontaktron.

Raczej indukcyjna bo nie widzę na walku magnesów żadnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za moj blad i juz poprawiam,po odpieciu czarnej kostki czyli od walka odpala doslownie sekunde pozniej ale odpala i nic nie telepie,natomiast po odpieciu szarej czyli od walu juz jest martwy,gdybys chcial uzywane sprawne czujniki walka i walu to posiadam od awx.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18fdda8689bf3c9f0cf6a0bb9ab6a899.jpgb28d747bca8c06a014065d69a06af885.jpg6ff5f13b83a306838ebd827944caef06.jpg0f36171855ea7db4eadf952865c14c2b.jpg38a342e648b1374a6c78eeddf912d6f1.jpg1ffb1f6ae6b66d684e37f00587229817.jpge6bc34cc24e9f27a07c941c07885760b.jpg16443f018fe5c1cfea060892b8ffc2f4.jpg63aa01c33ea15d02699b8f6500bbbafa.jpgcfd61410a332b5ba9b6394ce694c34bb.jpg6795e3d52519591f6d5a4315c67b1832.jpgba9173e56ce1d42868d0b9ffb022da04.jpgaeb3c21ed7c5f3ae07e4977119791102.jpgae816af47bb9ed0ab99c5052bae1d3c4.jpgc2cda041a691e5d329821355a2c18fce.jpg1a5c043ff319af0b899e3c92e9911d20.jpg36dde2758830f1738bfb5b069e334e8e.jpgc20f916dea155f40bd088f53014c78d9.jpgdea6a99e48ea2bf4c8f6c3f562d10fb0.jpg

Po nagrzaniu zauważyłem że korekty pompek są do pupy.

Co to błąd P1848?

Coś z hamulcem. I faktycznie wczoraj migal ręczny i kontrolka ESP swirowala po ostrym hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1848 - błąd wskazujący że coś nie tak z parametrami pracy silnika i trzeba odczytać błędy z ECU- tak ja to interpretuję :naughty:

A na ostatnich screenach widać jazdę z korekcjami na trzecim i czwartym cylindrze.

Jest tylko małe ale , spotkałem się już z podobnym testerem made in PRC, który w ogóle błędów nie czytał , tylko losowo sobie z sufitu, tzn z pamięci zupełnie dowolne i nie mające nic wspólnego z rzeczywistymi, wysyłał po prostu na wyświetlacz :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...