Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8T AEB turbo póżno wstaje


heseam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem, jakieś 3 miesiące temu kupiłem owe autko, auto stało 5 lat było tylko przepalane, auto nie miało mocy, aktualnie samochód jeździ i jest już dużo lepiej ale nadal to nie jest to. turbo wstaje dopiero około 3.5tyś obrotów, np jadac na 3biegu przy 2tyś obrotów i wciskając gaz w podłogę auto ma muła aż dokula sie do tych ok 3.5tyś wtedy czuć doładowanie i ciągnie juz fajnie do końca spokojnie rozpędzając sie do 180 na 3 biegu w dość ładnym czasie. w aucie wymienione świece, olej, wszystkie filtry (wszystko przed pierwszym odpaleniem) później zaczęły sie schody z mocą, w aucie rozpadła sie turbina, także regeneracja, ale mocy dalej brak, później nowy przepływomierz bo stary był padnięty, pomogło troszkę bo auto płynniej przyspieszało ale jak na 1.8 a nie 1.8t. potem DV i n75 i dalej nic. sprawdzałem szczelność dolotu i też ok, (zostały mi tylko do sprawdzenia cienkie wężyki co z kolektora wychodzą) diagnoza padła na katalizator. bo wydech był aż czerwony. kata wykręciłem i okazało ze faktycznie to on sie rozpadł, kawałek sie wbił w rure za katem i zatkał całkowicie przepływ spalin. także kat wypatroszony, na kompie żadnych błędów, auto ożyło tak jak wspomniałem wcześniej, ale za późno wstaje, chyba ze jestem przewrażliwiony i tak ma byc, ale ruszając spod świateł na 1 biegu dopiero przy 4tyś obrotów czuje ten moment i wbija w fotel, tym bardziej ze auto zrobione na 190PS jeszcze w niemczech w ABT (mam na to papiery od poprzedniego właściciela) może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł bo mi juz poprostu odechciało sie gdybania, LOGI narazie niamam jak zrobic bo mam kabel który działa tylko z polskim vagiem i chyba vwtool. pozdrawiam


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie tez ma muła do 3,5tyś. to chyba nie jest normalne ?(mowa o benzynie )

Edytowane przez mayday2001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no raczej nie jest normalne, bo jechałem kiedyś jako pasażer a3 1.8t 180 i kolega jechal spokojnie tak do 3tys a caly czas gniotlo, przy kazdej zmianie biegu. może ktoś coś ? ;]


Naprawde nikt niema żadnego pomysłu?? moze jest ktos z śląska co by mi na to zerknął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 nowy założyłeś? U mnie taki problem był spowodowany N75, założyłem używkę i się poprawiło.

Innego pomysłu po wszystkim co zrobiłeś i sprawdziłeś nie mam.

Ps. Przy ruszaniu bez 4 krpm audi nie jest rakietą, ale turbo powinno wstawać o dobre 1000 obrotów wcześniej.

Ja też jestem na etapie zmiany turbiny, ale szukałem używki, bo wszyscy odradzali mi regenerację.

A3 jest też 300 kg lżejsze...

Edytowane przez Pij1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300kg to raczej przesada:P raczej jakieś max 100kg (mowa tutaj o a4 b5 sedan) n75 to jedyne co mi zostało, kupie nowy bo niemam już pomysłu, a też miałeś takie objawy że pozno wstawało?? umnie przy 2tyś go słychac ale nie jedzie, zaś przy 3.5tyś juz sie ładnie odpycha

Edytowane przez heseam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300kg to raczej przesada:P raczej jakieś max 100kg (mowa tutaj o a4 b5 sedan) n75 to jedyne co mi zostało, kupie nowy bo niemam już pomysłu, a też miałeś takie objawy że pozno wstawało?? umnie przy 2tyś go słychac ale nie jedzie, zaś przy 3.5tyś juz sie ładnie odpycha

Fakt, porównałem z avantem i to chyba z Q ;)

A co do N75 to właśnie taki miałem objaw, zero błędów i póżne wstawanie, własnie coś koło 3 tys. Po wymianie N75 (używanego) wstawało od 2 z kawałkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic sprawdze :P co mi szkodzi, dam znać co i jak :)

Koniecznie, czasami człowiek odpuści jakąś pierdołę a potem się okazuje że pomogło. Ja tak swoje auto kupiłem, kumpel kupił i zaczęło poszarpywać przy dodawaniu gazu i na lpg i na noPb. Wymienił wtryski, regulator ciśnienia, ECU podmieniał i jeszcze sporo innych rzeczy, a winny okazał się czujnik G31 przed IC i dawał błędne sygnały własnie na N75. Co fajniejsze drugi czujnik leżał sobie w bagażniku. "Naprawa" auta kosztowała więc mnie 0 zł i 5 minut roboty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300kg to raczej przesada:P raczej jakieś max 100kg (mowa tutaj o a4 b5 sedan) n75 to jedyne co mi zostało, kupie nowy bo niemam już pomysłu, a też miałeś takie objawy że pozno wstawało?? umnie przy 2tyś go słychac ale nie jedzie, zaś przy 3.5tyś juz sie ładnie odpycha

Fakt, porównałem z avantem i to chyba z Q ;)

A co do N75 to właśnie taki miałem objaw, zero błędów i póżne wstawanie, własnie coś koło 3 tys. Po wymianie N75 (używanego) wstawało od 2 z kawałkiem.

Czy te "2 z kawałkiem" to bliżej 2 czy 3 ;) ? bo u mnie też mam wrażenie, że od 3 dopiero "czuć".....;) Błędów brak, sugerujesz,że n75 do wymiany ? hmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300kg to raczej przesada:P raczej jakieś max 100kg (mowa tutaj o a4 b5 sedan) n75 to jedyne co mi zostało, kupie nowy bo niemam już pomysłu, a też miałeś takie objawy że pozno wstawało?? umnie przy 2tyś go słychac ale nie jedzie, zaś przy 3.5tyś juz sie ładnie odpycha

Fakt, porównałem z avantem i to chyba z Q ;)

A co do N75 to właśnie taki miałem objaw, zero błędów i póżne wstawanie, własnie coś koło 3 tys. Po wymianie N75 (używanego) wstawało od 2 z kawałkiem.

Czy te "2 z kawałkiem" to bliżej 2 czy 3 ;) ? bo u mnie też mam wrażenie, że od 3 dopiero "czuć".....;) Błędów brak, sugerujesz,że n75 do wymiany ? hmm...
Powiedziałbym że 2,5 ale to może też kwestia softu?

Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie kupilem n75 i dalej to samo, zalozylem nawet MBC i tez nic, ciagnie ekstra ale doperio od 3.5tys, załozyłem wskaznik i dopiero przy 3tys mam 0.4 bara zaś przy 4tys 0.9 bara, wczesniej sie nic nie dzieje po ponizej 3tys wskaznik nie drgnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie kupilem n75 i dalej to samo, zalozylem nawet MBC i tez nic, ciagnie ekstra ale doperio od 3.5tys, załozyłem wskaznik i dopiero przy 3tys mam 0.4 bara zaś przy 4tys 0.9 bara, wczesniej sie nic nie dzieje po ponizej 3tys wskaznik nie drgnie

A sztanga sterująca turbiną dobrze ustawiona? Kurde jak wszystko szczelne i posprawdzane to nie ma bata musi pompować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem ze jak przetrzymam trochę na 2tys obrotów to turbo na pompuje i idzie odrazu, wczoraj byłem w trasie i budzik zamnkolem, i przy 160km/h auto nadal jest elastyczne i idzie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo. Co prawda mam katalizator... Czyściłeś przepustnicę? Ja dopiero to zrobiłem i różnicę widać na pierwsze depnięcie gazu :P

Edytowane przez Filip?ysy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tej strony moja też tak wyglądała :) od drugiej czarna. I nie sugeruj się, że po podniesieniu klapki też nic nie widzisz. To jest pół godziny roboty a efekty mogą być zadziwiające.

Wysłane z mojego F3111 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Filip?ysy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh, ja dzisiaj wstawiłem nową turbinę i trochę słabo. Od zera idzie jak dzik, nawet spoko. Ale jadąc 60-70 na 3 i wciskając gaz do końca nie czuć aby samochód jechał (no rozpędza sie wg licznika :P ) Moim zdaniem słabo (kolega, który jeździł paskiem 1.8t mówi, że od zera idą podobnie ale mój faktycznie mułowaty podczas jazdy). Świece były niedawno zmieniane na NGK, filtry tak samo, DV nowe ProPerfect, jedynie N75 nie jestem pewny. Pod akumulatorem działa - cyka

Niestety do kompa nie podłączę bo jest złącze niesprawne (daje coś koło 8v)

Później założę wskaźnik doładowania i zobaczę ile ładuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem a moim AEB, auto ciezko startuje od zera i lapie mula w dolnych partiach obrotow, cos ala diesel bez turba. Jezeli zas wkreci sie powyzej 3 tys idzie juz normalnie. Jezdzilem AGU i zupelnie inna bajka, turbo czuc przy kazdym biegu i przy kazdym dotknieciu pedalu gazu :angry::angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...