Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne hamowanie i cykliczne stuki


azure

Rekomendowane odpowiedzi

Być może ktoś spotkał się z podobnym problemem.

Zawieszenie sztywne, bez luzów.

Jak mocno wcisnę pedał hamulca hamuje bez żadnych problemów.

Jak delikatnie nacisnę pedał hamulca słychać cykliczne postukiwania, szczególnie słychać je przy wolnej jeździe np. 20kmph i lekko dohamowuję do zera.

Dzieje się tak tylko po rozgrzaniu hamulców, na zimnych nie ma tego.

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiają się z tyłu?

Czy przy ruszaniu też je słychać?

Tylko hamowanie, tylko delikatne. Raczej przód i chyba lewa strona. Mam pewne podejrzenie, jak będzie czas zweryfikuję je... ale może ktoś przerabiał podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo u mnie czasem takie stuknięcie słyszę... jakbym przewoził coś luzem w bagażniku. Zawias i układ kierowniczy mam zdrowiuteńki.

Wpadłem kiedyś na wątek w którym komuś (o ile dobrze pamiętam) dopiero kompleksowe podejście do tematu rozwiązało problem: wymiana gum w stabilizatorach i wymiana poduszek silnika i skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w innym aucie taki objaw dawał przegub wewnętrzny. Chwilę wcześniej sprawdzałem przeguby wszystko było ok. Co ciekawe nie był wywalony całkowicie wystarczyła wymiana smaru i wszystko zniknęło i nastała cisza ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w innym aucie taki objaw dawał przegub wewnętrzny. Chwilę wcześniej sprawdzałem przeguby wszystko było ok. Co ciekawe nie był wywalony całkowicie wystarczyła wymiana smaru i wszystko zniknęło i nastała cisza ;-)

W sensie takie pojedyńczy, cykliczne stuki przy lekkim hamowaniu?

U siebie obstawiam zacisk, przy wymianie oleju sprawdzałem przeguby i półoś siedzi sztywno. Za to jak poszarpałem się z zaciskiem to są delikatne stuknięcia. Zregenerowany zestaw czeka na montaż, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem takie wrażenie jak by coś było przyczepione do półosi i co obrót to o coś puka. Jak szarpałem na podnośniku za półosie to wszystko było sztywne. Dopiero gość który zajmuje się regeneracja przegubów powiedział mi że tak często zaczyna się problem z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przyczyną była niedokręcona śruba kielicha amortyzatora ta z góry przy komorze silnika, koło zbiorniczka płynu chłodniczego a jeżdziłem tak 3 miesiące byłem u kilku mechaników a tu taka przyczyna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...