Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z turbo 1,9 TDI


babyy82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wlasnie sie zarejestrowalem. Co prawda nie mam audi ale VW Vento ale mam problem z turbo w silniku 1,9TDI 90KM 1Z a takie tez wystepuja w audi a jak poczytalem troche to widze ze znacie sie na temacie wiec postanowilem zapytac wlasnie tu.

Moj problem wyglada nastepujaco. Samochod muli powyzej 3000 i Vmax to 140km/h. Podpiąłem pod kompa i pokazalo tylko blad 00575. Poczytalem bo juz o tym bylo i najpierw sprawdzilem dolot byl nieszczelny wiec uszczelnilem i przewody sterujace cisnieniowe i sa cale i nyslalem ze juz po problemie ale nie dalej to samo:/

wiec sprawdzilem w workshop ze zawor egr (chyba jakos tak ten do ktorego ida te przewody czerwony i niebieski do sterowania) musi miec opor 25-30ohm i tak ma. Ale napisali tez ze po podaniu na niego napiecia musi pyknac a nie pyka.

I teraz pytanie mam czy to swiadczy o jego uszkodzeniu

i drugie pytanie: Samochod dopiero kupilem i nie wiem jak dlugo wystepowal ten problem. Ten niebieski przewod steruje zaworem przy turbo i kieruje spaliny i w ten sposob regoluje cisnienie doladowania. I nie moge go poruszyc tzn tego zaworu i nie wiem czy sie czasem nie zapiekl?? jak on powinien chodzic lekko czy ciezko??

troche sie rozpisalem ale bede wdzieczny za pomoc.

[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ktory to jest ten zawor N75?? To ten co do niego sa podlaczone te przewody cisnieniowe od sterowania czerwony i niebieski i czarny??

A i czy moge sprawdzic ten zawor przy turbinie co sterowany jest niebieskim przewodem a steruje przeplywem spalin np dmuchajac lub wyciagajac powietrze z tego niebieskiego przewodu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO DO ZAWORU n75 to zajrzyj tu: http://www.a4-klub.pl/for...er=asc&start=15 jest tam nawet zdjęcie jak on wygląda.

[ Komentarz dodany przez: pre_pl: 21-02-2007, 21:53 ]

źle wkleiłeś ten link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze poszperalem na forum jeszcze bardziej i juz wiem ze ten zaworek N75 to ten co dochodza do niego przewody czerwony niebieski i czarny od sterowania turbo i ze najprawdopodobniej jest do wymiany.

Ale powiedzcie mi panowie co z tym zaworem przy turbinie co sterowany jest niebieskim przewodem i steruje przeplywem spalin bo nie wiem jak dlugo N75 byl zepsuty i czy mogl ten zawor przy turbo sie zapiec i jak moge go sprawdzic czy dziala jak powinien??

Moze podajac cisnienie niebieskim przewodem ?? jak tak to jakie 1bar 2 bary czy inne?? A moze wyciagajac powietrze robiac proznie??

chce najpierw przed kupnem N75 sprawdzic przy turbo ten zawor czy dziala.

i mam takie pytanie gdzie moge kupic takie przewody zbrojone jakie ida do sterowania turbo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytwórz podciśnienie przy tej puszce ciśnieniowej i dźwignia sterująca powinna równomiernie sie podnosić bez zacięć, ale ręcznie spróbuj ją podnieść powinna chodzić lekko bez zacięć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorka panowie, wkleiłem nie ten link co trzeba i w dodatku źle skopiowany. tu http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=1568&postdays=0&postorder=asc&start=15 jest ten o który mi chodziło. jeszcze raz przepraszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytwórz podciśnienie przy tej puszce ciśnieniowej i dźwignia sterująca powinna równomiernie sie podnosić bez zacięć, ale ręcznie spróbuj ją podnieść powinna chodzić lekko bez zacięć

Dobrze to juz wiem jak sprawdzic wiec sie tym zajme. A jesli bedzie sie zacinac lub co gorsza nie bede mogl nia ryszyc to co wtedy??

Probowac na sile ja rozruszac czy trzeba tyrbo do regeneracji oddac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie najpierw zobacze czy chodzi ten zawor ale to dopiero po niedzieli bo w weekend zjazd to nie bede mial czasu.

A jak okaze sie ze jednak nie dziala to narazie bedzie musiala tak smigac do czasu az nie bede mial kasy na regeneracje.

Jeszcze raz dzieki za pomoc

[ Dodano: 27-02-2007, 18:51 ]

Dzis wymienilem zaworek N75 na nowy Firmy na P jakos:P w kazdym razie tej samej jak byl orginal. Ja za niego dalem 100 po znajomosci a normalnie jak sie dowiadywalem to 160-170. No i teraz wkoncu smiga wszystko jak powinno :biggrin:

Takrze jeszcze raz wielkie dzieki wszystkim za pomoc!! Bez was i bez tego forum pewnie nie dalbym rady tego zrobic chyba ze w warsztacie za niewiadomo jaka kase.

DZIEKI !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...