Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Auto zamulone + 17965 -> 17964 + Logi


seb-k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z autem. W lipcu b.r. po raz pierwszy wystąpił błąd, który mnie zaniepokoił - mianowicie 17965. Skasowałem i potem się nie pokazywał.

W niedzielę jechałem kulturalnie na spot gdy zauważyłem, że auto nie "ciągnie". Maksymalnie udało mi się go rozpędzić do ok 110-120km/h na równym terenie, pod górę max 90km/h.

Po prostu auto nie ma kopa. Po zvagowaniu na spocie wyszło:

1 Fault Found:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

P1557 - 35-00 - -

Readiness: N/A

Koledzy na spocie pobawili się kabelkami ale do niczego nie doszli, wyciągnęli m.in. jakiś wężyk od góry turbiny. Wracając do domu zauważyłem, że moc wróciła i auto jechało prawidłowo.

Po ponownym odpaleniu znów zamulone. Skasowałem błąd 17965. Musiałem (niestety) przejechać jeszcze 100km. W czasie kolejnego vagowania wyskoczył:

1 Fault Found:

17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

P1556 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

Po zapoznaniu się z wszelakimi instrukcjami na forum zrobiłem logi. Robiłem je w zasadzie zgodnie z zaleceniami, choć temperatura cieczy na wyświetlaczu wskazywała ok 80*. Dla dynamicznych dodatkowo nie mogłem zrobić dla pełnego zakresu 1500-4200. Generalnie zrobiłem od 1500 do 4000 (koniec prostej). W przypadku 003 zacząłem logować trochę powyżej 1500.

Bardzo proszę o analizę, gdyż nie wiem czy jest to kwestia turbiny, kabla... czy ja wogóle mogę tym autem jeszcze jeździć.

Poza zamuleniem brak innych objawów, nic nie dymi, nic nie hałasuje...

Jeżeli brakuje jakichś pomiarów to proszę o info - dorobię wieczorem.

Statyczne:

Normalnie:

000, 001 003

d0a4d4f7005a68bcm.jpg

007, 001 013

7ba6b39888dc7eb7m.jpg

Basic settings:

000

1f2026ae896d60edm.jpg003

05c07980db9ab6e3m.jpg004

73a367fed7b337f5m.jpg

11-ki nie zrobiłem :( potrzebna ?

Dynamiczne:

003

12a21d3b112572f9m.jpg010

8bd2df7f9c9fd3a8m.jpg011

6060792a3920bd2cm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nikt Ci nie pomoże tutaj, to możesz pojechać do warsztatu w Wałbrzychu, naprzeciwko Komisu Auto Plus (komis to Wrocławska 23, za Statoilem jest po prawej, a warsztat po lewej jadąc od Świdnicy, lecz adresu nie znam) i pokazać mu logi. Weźmie od Ciebie jakąś kasę, ale przynajmniej powie co to jest... bez VAGowania, bo przecież logi masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jak nikt nie pomoże to faktycznie będę musiał się do kogoś zgłosić lub ponownie poczytać wszystkie wątki w tymi błędami. Na razie wiem tyle, że te błędy bez logów nic nie mówią. Może jednak ktoś się temu przyjży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ewidentne niedoladowanie... zamiesc jeszcze 011 Basic Settings.

Do sprawdzenia: wszystkie wezyki ukladu podcisnienia oraz dokladnie szczelnosc calego ukladu dolotowego...

Po za tym:

jesli to max. temperatura do jakiej udalo Ci sie nagrzac auto (nie 80* tylko 72* :wink4:) to termostat bedzie do wymiany

statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku do regulacji

EGR - wyglada na zaslepiony aczkolwiek odczyt moze byc zamazany przez nieszczelnosc w ukladzie dolotowym.

Tyle odemnie :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamiczne robione na notlaufie, albo duża nieszczelność(tzn cisnienie w dolocie nie jest atmosferyczne wiec i dziura niewielka). Do sprawdzenia wszystkie polaczenia gumowe za turbiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuję. Jutro zabiorę się za sprawdzanie instalacji. Jak sądzicie, czy mogę tym autem jeździć?[br]Dopisany: 2008-12-16, 19:17:21_________________________________________________ps. jutro dorzucę też 11 BS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda... Dzisiaj śmignął mnie stary wysłużony Kadett.

Trochę mnie pocieszyliście. Dziekuję bardzo za zainteresowanie. Napewno jutro się odezwę i poinformuję o postępach.[br]Dopisany: 2008-12-16, 21:37:54_________________________________________________ps1. Temperaturę uzyskuję większą... raczej.

ps2. Notlauf'u nie było - jak i błędu 00575.

W wątku "[tdI] Diagnostyka" o grupie 011:

jeżeli wartość w poz. 3 jest niższa niz w poz. 2, to spowodowane może być to uszkodzeniem turbosprężarki, zaburzoną dynamiką gazów spalinowych [np. zatkany katalizator] bądź problemem związanym z podciśnieniem.

...czyli turbo niewykluczone (choć wiem, że powinny być dodatkowe objawy)

W grupie 003 też aktualne wartości nie odpowiadają oczekiwanym.

Oby to był jakiś wężyk...[br]Dopisany: 2008-12-16, 22:48:47_________________________________________________ps3. kolega na spocie twierdził, że słyszy że coś zasysa w okolicach turbiny (układ podciśnienia?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziura w dolocie [przy kolektorze ssacym/turboalbo IC] albo wezyk od ukladu podcisnien gdzies nie trzyma .... [stawiam na to pierwsze] :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dzisiaj przed wejściem do pracy przyjżałem się silnikowi i za silnikiem (w kierunku kabiny) znalazłem wypięty jeden z wężyków. Wchodził do trójnika z którego zasysało powietrze. Wsunąłem wężyk i zrobiłem logi. Przejechałem się autem kawałek zaledwie bo musiałem iść do pracy i nie jestem w stanie jeszcze ocenić czy jest poprawa czy nie (raczej nie ma :( ).

Tak czy inaczej po podłączeniu wężyka zrobiłem logi BS dla grup 011 i 003 - oto one. Zauważyłem, że zmieniło się zachowanie na 003 (EGR już pracuje). Porównajcie z wcześniejszym logiem.

Grupa 011

efb943918bb30e22m.jpgGrupa 003

898b9acb76bbb783m.jpg

Jak nie będzie poprawy to ponownie zrobię wszystkie logi. Dostarczę je jutro rano - czy potrzebne są jeszcze jakieś grupy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przynajmniej EGR powrocil do swiata zywych .... :wink4:

sterowanie turbo nadal nie zyje ... :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal auto zobacz czy sztanga sie unosi do góry,ewenlualnie grupa 011BS i poobserwuj praca sztangi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajdę tą sztangę? Widziałem filmik ale nie jestem w stanie określić gdzie to jest u mnie. Na turbinie raczej nie widzę żadnych mechanicznych elementów.

Z tego co wiem (mogę się mylić) w AVG turbina sterowana jest układem podciśnienia...

Szukam dziury dalej.

Przyniosę nowe logi.

ps. zrobię jeszcze dynamiczne dla 000 i zobaczymy czy przepływomierz działa prawidłowo. Na statycznych chyba wyszło ok. no może poza pozycją 7 (Kuhlmitteltemperatur) - dla AVG powinno być max 80 a jest 90 (http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_4_Zylinder_VE.html)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przepływomierz działa prawidłowo.

Na razie musisz doprowadzic turbo do sprawnosci pompowania zadanego cisnienia. Dopoki nie zacznie normalnie pompowac, przeplywki nie sprawdzisz... :mysli: Spanky popraw mnie jesli sie myle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajdę tą sztangę? Widziałem filmik ale nie jestem w stanie określić gdzie to jest u mnie. Na turbinie raczej nie widzę żadnych mechanicznych elementów.

pod grucha ... [pod grzybkiem cisnieniowym na turbinie do ktorego dochodzi od gory podcisnienie]

czy przepływomierz działa prawidłowo.

Na razie musisz doprowadzic turbo do sprawnosci pompowania zadanego cisnienia. Dopoki nie zacznie normalnie pompowac, przeplywki nie sprawdzisz... :mysli: Spanky popraw mnie jesli sie myle.

zgadza sie ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiem gdzie to jest. Z góry idzie wężyk. Rozumiem, że w trakcie 011BS ten wężyk ściągnięty z króćca powinien cyklicznie sobie zasysać?

Tak? [br]Dopisany: 2008-12-17, 11:03:22_________________________________________________ps. na żywo tego chyba nie zobaczę - trzeba będzie tam chyba jakoś telefon z kamerką wsadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiem gdzie to jest. Z góry idzie wężyk. Rozumiem, że w trakcie 011BS ten wężyk ściągnięty z króćca powinien cyklicznie sobie zasysać?

Tak? [br]Dopisany: 2008-12-17, 11:03:22_________________________________________________ps. na żywo tego chyba nie zobaczę - trzeba będzie tam chyba jakoś telefon z kamerką wsadzić

zobaczysz ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przedstawiam kolejne logi. Zrobiłem ich więcej ale niestety robiłem po kilka naraz więc nie są zbyt gęste (ale i tak 3 próby dynamiczne). Po podłączeniu tego wężyka i podociskaniu wszystkich wtyczek, rurek itp. auto idzie (przynajmniej poszło do 140 i był koniec prostej). Odnoszę wrażenie, że chodzi trochę głośniej i z tego co widzę na FIS chyba minimalnie więcej pali. Błędy na silniku nie wyskakują. Z tego co widzę w poniższych logach - parametry nie są poprawne.

Statyczne Basic Settings

11

2982047ecdae40f0m.jpg04

ffa07c17a853f4b8m.jpg03

6127fbebec8cc763m.jpg00

e556cd4d81c0425dm.jpg

Statyczne

04,07,13

5f9a040d2e91d18dm.jpg

00,01,03

0df460f0ab1a85abm.jpg

Dynamiczne

11

3978504a15e3ba5dm.jpg01,04,10

dc566dde3677c35cm.jpg00,03,08

70e4494f201c84e7m.jpg

Co do obserwowania sztangi, nadal nie wiem gdzie patrzyć. Po prostu nie widzę tam niczego ruchomego. Na fotce poniżej jest taki sam silnik jak u mnie. Czy powinienem gdzieś szukać w okolicach czerwonej strzałki? Czy też jest to gdzieś pod plastikową pokrywą silnika. Na spocie ktoś mi mówił, że w moim silniku nie powachluję sobie ręcznie sztangą bo nie jest dostępna (czy coś w tym stylu).

f9c92746e1e76ecem.jpg

I jeszcze jedna kwestia. Wyczytałem na forum, że można profilaktycznie wstrzyknąć do turbiny trochę WD40 aby coś się tam nie zapiekało. Można? Którędy?

[br]Dopisany: 2008-12-18, 09:02:10_________________________________________________ps.Z tego co widzę to jest poprawa w próbie dynamicznej 010. BS 011 chyba nie jest poprawnie choić na dynamicznej widać, że coś się jednak w turbo dzieje.

[br]Dopisany: 2008-12-18, 09:13:30_________________________________________________ps2. Na throtlu widać że było ślisko i słaba widoczność :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli jestes pewien ze nie ma nieszczelnosci w ukladzie dolotowym i podcisnieniowym to dla mnie sprawa jest oczywista ....

turbo na stoł i czyszczenie a przy okazji wywalic kata ....

[ale przed psiknij WD40 na sztange i przegon sie po autobanie]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...