Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana skrzyni z 5 na 6 1.8T quattro fakty!


blackp7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na samym wstępie proszę aby wypowiadali się tylko właściciele modelu 1.8T quattro. Pozostali po prostu narobią zamieszania gdyż w innych modelach jest zupełnie inna skrzynia. Proszę także o zamieszczanie rzetelnych wypowiedzi a nie przypuszczeń. Z góry dziękuję.

Choć temat nieraz był już poruszany informacje na ten temat są porozrzucane. Z rozmów przestudiowanych na forum wynika, że po takiej zmianie skrzyni na 6-stkję obroty na max biegach są niemal takie same. Wynika z tego, że to nieopłacalne.

Wyczytałem również, że jeśli już zmieniać to na skrzynię o oznaczeniu GJW ponoć ma najdłuższe przełożenia.

Znalazłem ostatnio filmik gdzie gość fajnie nagrał swoją audi quattro 1.8T Quattro BEX z 6-cio biegową skrzynią. Porównując jego skrzynie szóstkę z moją piątką wynika co innego. U kolegi obroty przy 140km/h wynoszą 3200obr/min. Dla porównania u mnie w Quattro z oznaczeniem silnika AVJ wynoszą 3900 przy 130km/h.

Różnica jest spora. Chodzi o komfort oraz głośność nie wspominając o spalaniu. O ile na niewielkich odcinkach wysokie obroty nie irytują o tyle już na dłuższych odcinkach np. trasa wakacyjna do Chorwacji jest to już wkurzające.

LINK DO FILMU

Niejedni wypowiedzą się weź sobie zmień samochód i po problemie. Otóż sprzedaż i zakup nowego wcale nie jest bez problemów. Nowsze modele są awaryjne. Sprzedaję samochód pewny w którym nic się nie dzieje, gdzie wszystko jest porobione, założony gaz i super się prowadzi. Za to kupujemy kota w worku, do którego trzeba po zakupie doinwestować pewną sumkę.

Dlatego wymiana skrzyni jest pewnym wyjściem z sytuacji.

Aby tego dokonać trzeba zmienić nie tylko skrzynię ale także wał, dyfer, wybierak, mocowanie skrzyni. Taki zestaw to wydatek ok 2tyś.

Przy okazji dobrze było by wymienić oleje oraz sprzęgło. To wydatek kolejnych 2tyś z dwumasem i robotą. U mnie koszt robocizny odpada.

Teraz pytanie do forumowiczów. Co z półosiami? Tego nie jestem pewien.

Fajną sprawą było by nagranie filmiku waszego pojazdu i wrzucenie tu. Będzie można pooglądać i porównać.

Ważne piszcie jaki macie model- oznaczenie silnika i jeśli wiecie nr skrzyni to bardzo ważne gdyż występowało ich kilka modeli. Ja niebawem też zamieszczę owy.

Myślę, że to pożyteczny temat i wielu się nim interesuje. Rynek części używanych w Polsce jest ogromny i zawsze można pomodzić coś przy swojej bryce. Jeśli jesteś fanem Quattro zapraszam do wypowiedzi! Liczę na spore zainteresowanie.


Wrzucam filmik dla silnika AVJ 1.8t quattro 150hp skrzynia FPT

Różnica między BEX a AVJ wynosi przy prędkości 130km/h 450obr/min co przekłada się na ok 20km/h, czyli BEX przy tej samej prędkości obrotowej pojedziemy o 20km/h więcej.


Witam.

Na samym wstępie proszę aby wypowiadali się tylko właściciele modelu 1.8T quattro. Pozostali po prostu narobią zamieszania gdyż w innych modelach jest zupełnie inna skrzynia. Proszę także o zamieszczanie rzetelnych wypowiedzi a nie przypuszczeń. Z góry dziękuję.

Choć temat nieraz był już poruszany informacje na ten temat są porozrzucane. Z rozmów przestudiowanych na forum wynika, że po takiej zmianie skrzyni na 6-stkję obroty na max biegach są niemal takie same. Wynika z tego, że to nieopłacalne.

Wyczytałem również, że jeśli już zmieniać to na skrzynię o oznaczeniu GJW ponoć ma najdłuższe przełożenia.

Znalazłem ostatnio filmik gdzie gość fajnie nagrał swoją audi quattro 1.8T Quattro BEX z 6-cio biegową skrzynią. Porównując jego skrzynie szóstkę z moją piątką wynika co innego. U kolegi obroty przy 140km/h wynoszą 3200obr/min. Dla porównania u mnie w Quattro z oznaczeniem silnika AVJ wynoszą 3900 przy 130km/h.

Różnica jest spora. Chodzi o komfort oraz głośność nie wspominając o spalaniu. O ile na niewielkich odcinkach wysokie obroty nie irytują o tyle już na dłuższych odcinkach np. trasa wakacyjna do Chorwacji jest to już wkurzające.

LINK DO FILMU

Niejedni wypowiedzą się weź sobie zmień samochód i po problemie. Otóż sprzedaż i zakup nowego wcale nie jest bez problemów. Nowsze modele są awaryjne. Sprzedaję samochód pewny w którym nic się nie dzieje, gdzie wszystko jest porobione, założony gaz i super się prowadzi. Za to kupujemy kota w worku, do którego trzeba po zakupie doinwestować pewną sumkę.

Dlatego wymiana skrzyni jest pewnym wyjściem z sytuacji.

Aby tego dokonać trzeba zmienić nie tylko skrzynię ale także wał, dyfer, wybierak, mocowanie skrzyni. Taki zestaw to wydatek ok 2tyś.

Przy okazji dobrze było by wymienić oleje oraz sprzęgło. To wydatek kolejnych 2tyś z dwumasem i robotą. U mnie koszt robocizny odpada.

Teraz pytanie do forumowiczów. Co z półosiami? Tego nie jestem pewien.

Fajną sprawą było by nagranie filmiku waszego pojazdu i wrzucenie tu. Będzie można pooglądać i porównać.

Ważne piszcie jaki macie model- oznaczenie silnika i jeśli wiecie nr skrzyni to bardzo ważne gdyż występowało ich kilka modeli. Ja niebawem też zamieszczę owy.

Myślę, że to pożyteczny temat i wielu się nim interesuje. Rynek części używanych w Polsce jest ogromny i zawsze można pomodzić coś przy swojej bryce. Jeśli jesteś fanem Quattro zapraszam do wypowiedzi! Liczę na spore zainteresowanie.


Wrzucam filmik dla silnika AVJ 1.8t quattro 150hp skrzynia FPT

Różnica między BEX a AVJ wynosi przy prędkości 130km/h 450obr/min co przekłada się na ok 20km/h, czyli BEX przy tej samej prędkości obrotowej pojedziemy o 20km/h więcej.

Czekam na wypowiedzi właścicieli skrzyń o oznaczeniu GJW ponoć jest ona najdłuższa

Edytowane przez blackp7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś źle interpretujesz, bo w BEX z quattro na VI biegu przy 100kmph masz 2500RPM. Przy 140kmph więc jest to 3500RPM, a nie 3200RPM.

Chcesz najdłuższą skrzynie to skrzynia z BFB quattro VI biegowa lub leć po bandzie i montuj z 2.5TDI :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz numery swoich polosiek z 5bieg to podaj numer bo ja mam na sprzedanie swap z 1.8T BEX oznaczenie skrzyni FUB/HER to mogę pomoc w spisaniu numerow części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...