Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niepoprawna praca klimy a temp. zewnętrzna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Panowie, pacjent: A4 B5 1.8 ARG polift ( 1999r). Od pewnego czasu borykam się z problemem niepoprawnej pracy klimatyzacji ( auto wyposażone w pełen fis i climatronic). Klimatyzacja pracuje poprawnie do momentu gdy temperatura na fisie nie spada poniżej 5 stopni C ( wiem, że poniżej tej temperatury sprężarka zostaje wyłączona). Problem w tym że na zewnątrz jest np.25 sC i kima działa po czym nagle z niewyjaśnionych przyczyn temperatura zaczyna stopniowo spadać ( np. -10 sC zaobserwowane na fisie) i następuje wyłączenie sprężarki. Skutkuje to oczywiście wzrostem temp. wewnątrz auta. Po czym po np. 2 minutach i temperatura wzrasta do 25 sC i klima ponownie chłodzi. Idąc tym tropem korzystając z kodów climatronica: kod 1- brak błędów, vag- brak błędów. Kod 55- jak temp na fisie spada to i na wyświetlaczu klimy również. Diagnoza więc prosta: czujnik G17 do wymiany. Zakupiłem ori ( 127 zeta) wymieniłem i lipa. dalej to samo. Ciekawe jest jednak to iż odczyt z kanału 59 ( G17) zgadza się z rzeczywistą temp na zewnątrz a kanał 55 potrafi pokazać np. -12 sC. Co może być przyczyną takiej sytuacji oraz jaka jest zależność pomiędzy kodem 55 a 59? Uszkodzenie climatronica? Wdzięczy będę za pomoc i pozdrawiam...

Edytowane przez lukasm7
Opublikowano

Sprawdź wskazania z czujnika temp przy filtrze pyłkowym, chyba 58 kanał. Ściągnij schowek pasażera i ręką go sięgniesz, poruszaj wtyczką G89.

Temperatura na fisie (która steruje pracą klimatronika) nie jest bezpośrednią temperaturą, ale wyliczoną z kilku czujników.

7319341200_1460042466.jpg

Opublikowano (edytowane)

Siema.

Dziś miałem nieco czasu i sprawdziłem działanie tego czujnika G89 na kanale 59. Faktycznie okazuje się że czujnik wariuje. Wskazania na climatronicu znacznie falują ( szczególnie po 1 uruchomieniu auta z rana). Temperatura skacze od np. z 12 sC do -15 sC w kilka sekund. Zgodnie kolego z Twoim opisem ściągnąłem schowek i wyciągnąłem ten czujnik G89, styki czyste, wtyczka ok, więc czujnik spowrotem wylądował na swoim miejscu. ( Dla potomnych: czujnik ciężko znaleść, a jego numer ori to 4A0 820 539. Polecam zdemontować wentylator ( 3 wkręty) i wówczas czujnik G89 jest widoczny. Łatwiej jest też zamontować go spowrotem na swoim miejscu ponieważ widzimy otwór w którym musi się on tam znaleść). Przy okazji wyjąłem też cały panel climatronica, odpiłem i podpiłem wtyczki oraz przedmuchałem z kurzu.Niestety po tej operacji czujnik nadal wariuje, więc jest do wymiany. Moje pytanie: polecicie jakiś dobry zamiennik czy w grę wchodzi tylko ori? Kolego maciucha512 dziękuje za sugestię i pozdrawiam...

Edytowane przez lukasm7
Opublikowano

Siema.

Dziś miałem nieco czasu i sprawdziłem działanie tego czujnika G89 na kanale 59. Faktycznie okazuje się że czujnik wariuje. Wskazania na climatronicu znacznie falują ( szczególnie po 1 uruchomieniu auta z rana). Temperatura skacze od np. z 12 sC do -15 sC w kilka sekund. Zgodnie kolego z Twoim opisem ściągnąłem schowek i wyciągnąłem ten czujnik G89, styki czyste, wtyczka ok, więc czujnik spowrotem wylądował na swoim miejscu. ( Dla potomnych: czujnik ciężko znaleść, a jego numer ori to 4A0 820 539. Polecam zdemontować wentylator ( 3 wkręty) i wówczas czujnik G89 jest widoczny. Łatwiej jest też zamontować go spowrotem na swoim miejscu ponieważ widzimy otwór w którym musi się on tam znaleść). Przy okazji wyjąłem też cały panel climatronica, odpiłem i podpiłem wtyczki oraz przedmuchałem z kurzu.Niestety po tej operacji czujnik nadal wariuje, więc jest do wymiany. Moje pytanie: polecicie jakiś dobry zamiennik czy w grę wchodzi tylko ori? Kolego maciucha512 dziękuje za sugestię i pozdrawiam...

U mnie styki były czyste, czujnik wyglądał ok, a jednak coś nie kontaktowało. Wyciągnąłem czujnik, podgląd temp na climatroniku i ruszałem wtyczką - była jedna pozycja, w której łapał niekontakt. Przeczyściłem styki + zlałem elektrosolem i działa. Myślę, że mój problem to sama wtyczka ew. piny. Spróbuj się tym pobawić - zawsze taniej niż nowy czujnik. P.S. łatwiej go zobaczyć jak ściągniesz filtr p.pyłkowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...