brutal Opublikowano 24 Września 2016 Opublikowano 24 Września 2016 Od niedawna posiadam Audi A4 B6 z silnikiem 1.9TDI 130KM AWX z 2001 roku. Posiadam jeden kluczyk i postanowiłem dorobić dodatkowy, aby były co najmniej dwa. Zainteresowałem się licznymi poradnikami i instrukcjami dostępnymi w internecie, szczególnie wartościowy okazał się post użytkownika soulmaster3m oraz inny post w innym temacie użytkownika adadur. Naprawdę kawał dobrej roboty. Kluczyk który posiadam to 8Z0 837 231 pracujący na częstotliwości 433,92 MHz, posiada IMMO ID48, wydaje mi się, że jest to oryginalny kluczyk, gdyż obudowa posiadała uszczelkę, a mocowanie elektroniki w jego wnętrzu było oparte o sworznie "złotego" koloru. Zamienniki są mocowane na plastikowe elementy obudowy i nie mają uszczelki - tak mi się wydaje Zgodnie z przytoczonymi wyżej postami postanowiłem zakupić nową obudowę oraz cały nowy pilot z nowym transponderem ID48 i elektroniką do pilota, no i oczywiście z nowymi grotami. Przyszedł komplet. Przełożenie elektroniki i transpondera do nowej obudowy udało się dokonać bez problemów, wszystko śmiga tak jak chciałem. Udało mi się pomyślnie dociąć dwa nowe groty i zabrałem się za kodowanie dodatkowego pilota oraz programowanie IMO, noooo i zaczęły się problemy. Zakupiona przeze mnie elektronika działa niby na 433,92MHz gdyż jest to pilot 4D0 837 231 R. Podłączyłem się normalnie VCDS'em i wykonałem procedurę, która jest zgodna z wyżej wymienionymi postami i tym co pisze Ross Tech w tym filmiku i na tej stronie. Pierwszy pilot (stary) jest łatwo rozpoznawalny (Recognized) i przypisałem go do wartości 1. (New Value 1) . Dałem Save'a i ponownie na wartości 2 (New Value 2) chciałem zaprogramować nowy pilot, niestety nie jest on rozpoznawalny (ciągle widnieje napis Adjustment). Wielokrotnie próbowałem kodować, w różnej kolejności, zawsze tylko stary pilot był rozpoznawalny, nowy nie. Sprawdziłem baterię miernikiem - 3.10 V trzyma, sprawdziłem diodę na elektronice - elegancko świeci podczas naciskania przycisku. Nie wiem co może być nie tak, może być i tak, że to nie jest pilot o częstotliwości 433,92MHz lub opis oryginalnego jest niezgodny, poprostu nie wiem, nie mam już siły, bo próbowałem kodowania na "dwa piloty", znajdując najróżniejsze instrukcje w internecie (filmowe i tekstowe) - z kluczykiem kodującym w drzwiach i aktywnym w stacyjce na pozycji zapłon, z przytrzymaniem przycisku 15 sekund, 5 sekund podczas zamykania i otwierania zamka (mechanicznie); z odwrotną konfigracją kluczyków... i inne Jak czytałem o tym, że ludzie chaotycznie kodują naciskając magiczne kombinacje to już zwątpiłem totalnie. Nie wiem jak powinno się kodować żeby to ruszyło. Czy to normalne, że po zaprogramowaniu kluczyka starego na pierwszą pozycje, pozostał ślad po starych pilotach w "Measuring Blocks=>Group 007=>Adapted key Memory Position 1110". Z ojcem sprawdziliśmy także oprogramowanie VCDS podpinając pod Passata B6, tam menu jest inne, wykrywa szynę CAN, której w audi nie ma. Ogólnie zarówno w Audi jak i Passacie oprogramowanie wyświetla status licencji Fully Registered/Activated. Test VCDSa po uruchomieniu wypluwa pozytywne komunikaty. Przewód pod złącze OBD2 jest od ojca, VCDS także, rozczarowałem się troche, ponieważ VCDSem nie można odczytać kodu PIN do programowania IMMO (prawda?), jak rozumiem oprogramowanie VAG TACHO to umożliwia tylko za pomoca przewodu VAG TACHO. No i stoję z całym programowaniem i mam tak naprawdę dwa pytania do Was: 1. Czy wykonywana przeze mnie procedura kodowania i fakt, że pilot nie jest "Recognized" wyklucza możliwość jego sparowania z moim autem. 2. Czy ktoś z Was mógłby wspomóc mnie w wydobyciu PINu ? Chętnie podjechałbym do kogoś, jeśli ktoś z Was ma przewód VAG TACHO w okolicach Warszawy, albo województwa mazowieckiego, będzie w stanie mi pomóc, powiedzmy za czteropak
Galetto Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 VCDS nie odczytuje kodu PIN IMMO. VAG Tacho to nie podchodź do swojego auta bo masz licznik RB4 raz, że VAG Tacho ich nie robi, a dwa że może uwalić i uziemić auto.W ogóle z byle czym nie można podchodzić do tych liczników szyfrowanych.
brutal Opublikowano 29 Września 2016 Autor Opublikowano 29 Września 2016 Dziękuje za odpowiedź Jeśli jest to takie ryzykowne to lepiej oddam odczyt pinu komuś kto się lepiej na tym zna. Dzwoniłem do dwóch miejsc w Warszawie, gdzie dorabiają kluczyki samochodowe i usłyszałem, że nie odczytują PIN, ale kluczyk mi mogą dorobić i zaprogramować IMMO, nie zgodzili się na obniżenie ceny i użycie tego co kupiłem - mam już przygotowany kluczyk i docięty grot z nowym immo ID48, i szkoda mi wydanych pieniędzy na to Czy ktoś z Was poleca jakieś konkretne miejsce lub osobę która pomogłaby odczytać PIN i/lub dokować IMMO w okolicach Warszawy?
Wihajster Opublikowano 29 Września 2016 Opublikowano 29 Września 2016 kupiles zły pilot.Przeciez jak masz 8Z0 to po co kupujesz 4D0??nie ma szans na adaptacje tego
brutal Opublikowano 4 Października 2016 Autor Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Pilot odesłałem, mam tylko grot z IMMO. Częstotliwości się zgadzały, dlatego zaryzykowałem. [edit] Jeszcze w piątek znalazłem w końcu możliwość odczytania PINu w jednym z miejsc. Udało się im odczytać PIN z ECU silnika, nie udało im się pozyskać tych danych z licznika. Podobno sprawdził gościu poprawność PINu VCDS'em, próbując się zalogować. Na weekend musiałem wyjechać i teraz chciałem wróciłem do tematu. Spróbowałem się zalogować poprzez VCDSa i podejrzane są dla mnie dwie rzeczy: 1. VCDS nie pokazuje żadnych danych dotyczących IMMO. 2.Nie mogę się zalogować (mając kod XXXX wpisałem 0XXXX jako PIN). Poszedłem za sugestiami RossTecha tutaj: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_IV_Key_Matching i znów natknąłem się na "negatywne" komunikaty w [25 - Immobilizer] ->[Meas. Blocks - 08], czy ktoś się z tym spotkał ? ZDJĘCIA VCDS Wydaje mi się, że tak być niepowinno, ale mogę się mylić. Jeszcze zaznaczę, że auto jeździ normalnie i nie mam żadnych podejrzanych problemów. Sam immo działa w porządku, bo gdy wkładał na zapłon niezaprogramowany kluczyk, miga lampka immo. Gdy wkładam kluczyk zaprogramowany, lampka gaśnie, auto odpala, więc sam IMMO działa, jest sprawny. Jakieś sugestie ? Edytowane 4 Października 2016 przez brutal
Wihajster Opublikowano 4 Października 2016 Opublikowano 4 Października 2016 przeciez w B6 adaptacja immo jest w 17 instruments a nie w 25 immo
brutal Opublikowano 4 Października 2016 Autor Opublikowano 4 Października 2016 Oczywiście masz rację Wszystko już zadziałało, kluczyk dorobiony, a ja szczęśliwy Dziękuje wszystkim za wsparcie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się