Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Czyszczenie EGR i drgania silnika -> proszę o poradę


VNC

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko! :)

Mam drgania w mojej B7 silnik BKE. Tzn. silnik na biegu jałowym na postoju chodzi równo, ale w co jakiś czas coś nim telepnie... :( Czasami raz na 10 sek, a czasem tak drga, że czuję się jak w autobusie.

Połączyłem się kilka dni temu u kolegi przez delphi i wykryło 4 błedy:

17057 - Obwód prądowy świecy zarowej cylindra 3

- stały

17058 - Obwód prądowy świecy zarowej cylindra 4

- stały

16500 - Czujnik temperatury silnika

16687 - Zaplon cylindra 3 - wypadanie zaplonów

- nieciągły

Zrobiłem foto na komórkę i kolega usunął błedy.

Zrobiłem kilka "domowych" testów na dwumasę (np. przy 40km/h wbijałem 5 bieg i gaz do podłogi, nawet nie zadrżał :) )

Znajomy mechanik powiedział mi żebym sprawdził czy nie kopci, tak więc na ciepłym silniku po ruszeniu wbijałem 2 bieg i gaz do dechy -> zero jakiegokolwiek dymu).

Po kilku dniach wróciłem do kolegi na PC i błędów nie było wcale, ale jakby się coś działo to powinny wrócic, nie?

Znajomy który miał ten sam problem w swojej B7, stwierdził, że wszystko minęło jak wyczyścił zawór EGR.

Ok wyciągnąłem EGR... Zbyt brudny nie był, ale ok wyczyściłem benzyną eksrtakcyjną i WD-40, ale zauważyłem, że chyba trochę się zacina i dosyć głośno skrzypi... Poniżej zamieszczam wideo.

https://youtu.be/a94XQRaAJPc

Taki EGR wsadziłem do auta i co prawda nie drży już tak mocno jak wcześniej, ale ciągle się jakby lekko krztusi... A i trochę wali ropą... :D Możliwe że EGR się zacina w pozycji otwartej i tak już stoi?

Proszę o jakieś porady co robić... Mam przebieg 290tyś, dwumas robiony w okolicy 260tyś.

Edytowane przez VNC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymień świece żarowe, potem wymień lub sprawdź połączenia czujnika temperatury silnika G62, a na koniec sprawdź konektory pompowtrysków - po doginaj dla lepszego styku...


A najlepiej kupić interfejs za parę złoty i samemu na bieżąco kontrolować parametry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia czy w ogóle silniczek ma taki zakres regulacji jak wypychanie ręczne, no i sprawa czy powinno się tak ręcznie ruszać mechanizm... Nie wiem czy tak się powinno robić ale ja bym podpiął wtyczkę, odpalił i zrobił BS EGR'a i wtedy byłoby widać czy pracuje normalnie i czy się przycina... No i ogólnie bez wpiętej wtyczki EGR chyba jest cały czas zamknięty - wtedy też Ci szarpie ? ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ogólnie bez wpiętej wtyczki EGR chyba jest cały czas zamknięty - wtedy też Ci szarpie ? ? ?

A to nic się z silnikiem nie stanie?

Wybacz pytanie, ale w tej kwestii jestem zupełnie zielony... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem EGR i nic nie trzęsie, silnik chodzi równiutko :)

Wpiąłem ponownie i zaczął się tak lekko krztusić, czyli przyczyna problemu znana :banan:

Teraz pytanko, wymienić EGR na sprawny, czy zaślepić i o nim zapomnieć? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepienie będzie generować błąd na blacie :/ Albo używka/nówka i wymieniasz, albo zaślepiasz i programowo pozbywasz się generowanie błędu EGR :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zaślepiasz i programowo pozbywasz się generowanie błędu EGR :P

Tak właśnie chciałbym zrobić :) Jutro podjade do elektromechanika i zobacze jak cenowo z tym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...