Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej w egerze


michal 27

Rekomendowane odpowiedzi

Wyczyść cały dolot, załóż domowej roboty OCT i obserwuj czy w dolocie pojawia się olej. Jeśli oleju nie będzie to znaczy, że olej w dolocie brał się z odmy, jeśli zaś nadal dolot będzie zaolejony to oznacza problem z uszczelnieniem turbo. Co do egr-a musisz go umyć(podobno czasami pomaga i przestaje przepuszczać olej) lub wymień na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oct to tzw. Oil Catch Tank.

Możesz taki kupić lub zrobić sam. Do prostego testu wystarczy zwykła butelka. Jedyny minus zwykłej butelki jako OCT to delikatny zapach oleju spod maski.

Poczytaj ten temacik

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/246615-oil-catch-tank-zakladac-czy-nie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.niezły pomysł tylko teraz jak to zrobić?? Jakaś butelka tylko gdzie? Na rurkę co idzie od odmy? Jaka ta butelka musi być mała/duża??w tej butelce trzeba zrobić jakieś otwory ??? Pomożesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cf0dea5a4bc4911799236c13132b4fa7.jpg

Na końcówkę zaznaczoną na czerwono zakładasz wąż (nie pamiętam jaka średnica). Drugi koniec węża wkładasz do butelki, którą montujesz gdzieś z prawej strony silnika. Do zamontowania butli możesz użyć np. opasek do kabli. Na szyjce butelki zrób kilka dziurek żeby ciśnienie z odmy miało gdzie uciekać. Otwór w dolocie musisz czymś zaślepić np. korkiem od butelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jak robiłem to użyłem małej butelki po płynie hamulcowym. Wywierciłem otwory, wkręciłem króćce takie jak na obrazku i puściłem rurkę z powrotem do dolotu. W butlę wrzuciłem kawałek metalowego zmywaka do naczyń żeby olej się na czymś zbierał.

Wyglądało to dosyć śmiesznie ale działało.

b6b47dd052a2b5a94f3be46fdc3b6693.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupie pytanie laika, po co ta rurka właściwie idzie do dolotu? bo widziałem, że przy OCT też można ją zaślepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po to żeby przepalać olej który sie pojawia tam, zamiast np wylewac pod samochodem.

Edytowane przez japycz1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odmy nie można zaślepiać, chyba że ktoś chce robić uszczelke pod głowicą.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głupie pytanie laika, po co ta rurka właściwie idzie do dolotu? bo widziałem, że przy OCT też można ją zaślepić.

Koledze zapewne chodziło o zaślepienie otworu po odmie w dolocie tylko źle to ujął :) Mam rację?

Rurka idzie do dolotu aby zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska. Wypuszczenie odmy bezpośrednio pod maskę dałoby nieprzyjemne odczucia zapachowe no a olej, który zbiera się w dolocie zostawałby na dolnej osłonie silnika lub na ziemi (w przypadku braku osłony).

Odmy nie można zaślepiać, chyba że ktoś chce robić uszczelke pod głowicą.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Tak jak napisałeś odmy nie wolno zaślepiać. Niedrożna odma = problemy. Ciśnienie ze skrzyni korbowej musi się jakoś wydostawać. Jeśli nie przez odmę to znajdzie sobie inną drogę "ucieczki", którym będzie najsłabszy punkt czyli w tym przypadku zapewne uszczelniacze (wałek, wał, uszczelka pokrywy zaworów).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle to ujął ale wolałem napisac, ot tak dla przestrogi.

Zaślepiona odma da znać o sobie w pierwszej kolejnosci przez wypchnięcie bagnetu :>

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...