Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik temp. płynu kanał 49 - brak efektu po wymianie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Koledzy taka sprawa.

Na kanale 49 kilmatronika pokazywało -60 stopni (na VAG brak błędu, ale czuć bylo że mieszanka bogata). Kupiłem czujnik http://allegro.pl/czujnik-temperatury-vw-audi-seat-skoda-059919501a-i6116519644.html?snapshot=MjAxNi0wOS0zMFQxMDozNToxMVo7YnV5ZXI7ZDcyYjhkMDU5N2YxODZjNGQwYjUxZWI1NTZmZDAxNzY0ZDBlMjVkZGU2NTg4NTUwNDExMmI3NGU5YmM4ZjM1MA==

Dziś wymieniłem i na klimatroniku dalej to samo.

Wymieniałem na odpiętym aku.

Jakiś pomysł?


Mały update - na kanale 1 pojawił się niewystępujący na zadnej przeszukanej liście błąd 49.0

Kiedyś już go miałem, potem sam zniknał. Zalecano mi podpięcie pod Vcds czego nie zrobiłem.

Może uda mi się podpiąć dzis pod Vaga, może on coś pokaże...

Edytowane przez Pij1973
Opublikowano

Moim skromnym zdaniem to klimatronik bierze temperaturę z innego czujnika więc twoja wymiana była bez sensu.

Opublikowano

Moim skromnym zdaniem to klimatronik bierze temperaturę z innego czujnika więc twoja wymiana była bez sensu.

Dobrze że tania, a mógłbyś podpowiedzieć który czujnik daje sygnał na klimatronik?

Opublikowano (edytowane)

Właśnie nie wiem, ale to nie ten w króćcu z prostego powodu - jak wchodziłem na VAG'a to temperatura na klimatroniku nie była taka sama jak na VAG'u - zawsze było trochę różnicy, dlatego klimatronik musi mieć jakiś swój czujnik, albo w inny sposób to działa...

To co jeszcze kojarzę, to w chłodnicy nad dolnym króćcem jest też czujnik temperatury. Może to jest właśnie ten, bo w sedanie który był bez klimatronika go nie było - wkręconą miałem zaślepkę.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

Właśnie nie wiem, ale to nie ten w króćcu z prostego powodu - jak wchodziłem na VAG'a to temperatura na klimatroniku nie była taka sama jak na VAG'u - zawsze było trochę różnicy, dlatego klimatronik musi mieć jakiś swój czujnik, albo w inny sposób to działa...

To co jeszcze kojarzę, to w chłodnicy nad dolnym króćcem jest też czujnik temperatury. Może to jest właśnie ten, bo w sedanie który był bez klimatronika go nie było - wkręconą miałem zaślepkę.

Mam nadzieję że uda mi się dziś Vaga podłączyć. Najbardziej chodzi mi o sprawdzenie czy do ECU idzie dobre wskazanie temp. bo chyba za bardzo paliwem podlewa auto. Dlatego jak zobaczyłem na 49 kanale -60 (cały czas tak wyświetla) to założyłem że to ten czujnik może być powodem.

Opublikowano

Jak podłączysz VAG'a to sprawdz jaka temperatura jest na Engine i jaka na Instruments. Jak rozbieżność jest rzędu 5 stopni to jest raczej ok.

Zastanawia mnie jedna rzecz, na pewno masz ten czujnik który dałeś na aukcji z taką wtyczką? Bo ja też mam APU i mam ten kwadratowy.

Opublikowano

Jak podłączysz VAG'a to sprawdz jaka temperatura jest na Engine i jaka na Instruments. Jak rozbieżność jest rzędu 5 stopni to jest raczej ok.

Zastanawia mnie jedna rzecz, na pewno masz ten czujnik który dałeś na aukcji z taką wtyczką? Bo ja też mam APU i mam ten kwadratowy.

Ja mam tą wtyczkę taka zaokrągloną (inaczej bym przecież nie zapiął na czujniku).

Wydrukowałem sobie procedurę sprawdzenia czujników :thumbup1:

A na innych forach wyczytałem że G2/G62 daje wskazania również do klimatronika, może mam coś walnięte gdzieś pomiędzy klimatronikiem a zegarami (bądź ecu).

Na razie najważniejsze to żebym wiedział czy ECU dostaje dobrą temperaturę.

Opublikowano

No tak, sprawdz tp. Jestem swoją droga ciekaw czemu sa rozbieżności miedzy wskazaniem klimatronika a ecu jeżeli bazuja na tym samym czujniku.

Opublikowano

No tak, sprawdz tp. Jestem swoją droga ciekaw czemu sa rozbieżności miedzy wskazaniem klimatronika a ecu jeżeli bazuja na tym samym czujniku.

Napiszę co Vag pokazal. Sam jestem ciekaw. Z tego co czytałem to zvtych dwóch czujników G62 daje sygnał na ECU a G2 na zegary i z zegarów na kilmatronik ( gniazda data in i data out w liczniku) może mam uszkodzenie pomiędzy zegarami a panelem klimatronika. No nic nie ma co gdybać. VAG pokaże ( mam nadzieję..)

Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No jeżeli na dla klimatronika źródło jest takie jak na zegary to rzeczywiście zmienia postać rzeczy.

Jeżeli rzeczywiście okaże się, że w Engine i Instrument masz podobnie, a klimatronik ma to -60 to ja bym jeszcze sprawdził czy klimatronik nie ma jakiegoś zimnego luta albo coś.

Opublikowano

No jeżeli na dla klimatronika źródło jest takie jak na zegary to rzeczywiście zmienia postać rzeczy.

Jeżeli rzeczywiście okaże się, że w Engine i Instrument masz podobnie, a klimatronik ma to -60 to ja bym jeszcze sprawdził czy klimatronik nie ma jakiegoś zimnego luta albo coś.

Uuu to już dla elektryka robota by była.

Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

Auto podpięte po VAG, odczyt z zegarów i silnika ok. Silnik 88 stopni, z zegarów 86. W samym klimatroniku błąd z sygnałem z czujnika G62, więc mialeś rację ze to problem z panelem.

Poza tym żadnych błędów. Wszystkie parametry pracy silnika ok.

A co do bogatej mieszanki to 3 tygodnie temu wgrałem inny soft i pewnie to jest źródło problemu. Wrócę do poprzedniego softu bo innych pomysłów nie mam

Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

2a02fd3a678fbadfad9ee566e462e0eb.jpg

Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

No tak, to albo coś z panelem albo coś na drodze do panelu... niestety nie wiem które kable prowadzą sygnał temperatury do panelu... musiałbyś popytać na elektrodzie.

To co mi przychodzi do głowy i co możesz sam zrobić. Sprawdź dokładnie od wtyczki czujnika aż do momentu gdzie dasz radę czy aby na pewno nigdzie nie jest przetarta, tudzież przegryziona przez jakąś myszę.

Co do chipa i bogatej mieszanki, na jakiej podstawie wnioskujesz, że jest za bogato? Sprawdzałeś w VAG'u kanały 32 i 33 jak ustawiają się korekty? Jeżeli korekty długoterminowe są +/- 5 okazyjnie nawet do 10 od zera i nie masz w Engine błędów odnośnie za bogatej/ubogiej mieszanki to nie ma podstaw by sądzić, że jest za bogato. Sprawdź to.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

No tak, to albo coś z panelem albo coś na drodze do panelu... niestety nie wiem które kable prowadzą sygnał temperatury do panelu... musiałbyś popytać na elektrodzie.

To co mi przychodzi do głowy i co możesz sam zrobić. Sprawdź dokładnie od wtyczki czujnika aż do momentu gdzie dasz radę czy aby na pewno nigdzie nie jest przetarta, tudzież przegryziona przez jakąś myszę.

Co do chipa i bogatej mieszanki, na jakiej podstawie wnioskujesz, że jest za bogato? Sprawdzałeś w VAG'u kanały 32 i 33 jak ustawiają się korekty? Jeżeli korekty długoterminowe są +/- 5 okazyjnie nawet do 10 od zera i nie masz w Engine błędów odnośnie za bogatej/ubogiej mieszanki to nie ma podstaw by sądzić, że jest za bogato. Sprawdź to.

W engine błędów brak, teraz skupięłm się na tych temperaturach.

A "bogatą" mieszankę" czuję rano jak go odpalę zimnego i pierwsze 1-2 km jest taki efekt jakby gorzej reagował na pedał gazu, z takim minimalnym zawahaniem (mam takie subiektywne wrażenie jakby nie chciał jechać).

Przed tem tego nie było (przed zmianą softu), było też zdecydowanie cieplej, może jak zrobiło się chłodniej to wyszło.

Opublikowano

Na benzynie wygląda to tak samo jak na LPG? Może instalka nie została dobrze wyregulowana po chipie.

Jak to sprawdzisz i zrobisz logi to będzie widać czy rzeczywiście coś nie halo.

Opublikowano

Na benzynie wygląda to tak samo jak na LPG? Może instalka nie została dobrze wyregulowana po chipie.

Jak to sprawdzisz i zrobisz logi to będzie widać czy rzeczywiście coś nie halo.

Problem jest tylko na benzynie.

Opublikowano

Swoją drogą, ja też zamówiłem sobie nowy czujnik z allegro.

Dziś zamontowałem i jakie jaja...

Na starym na klimatroniku tak 89, na ecu tak 93 stopnie

na nowym niby ori na klimatroniku 79 a na ecu 83 stopnie...

Wniosek? Najpopularniejsza metoda na sprawdzanie sprawności czujnika jest zupełnie bezsensu!

W obu przypadkach rozbieżności między kanałami są podobne, a czujniki pokazują totalnie inne temperatury...

Pytanie teraz który jest sprawny? Mam wrażenie, że te niby ori z allegro to jakiś chiński podrabiany crap. Wiem, że ASO ma w c**j marże, ale jak w ASO moj kosztuje 160zł, a twój 120zł, a na allegro są po 35zł to coś mi tutaj nie gra...

Opublikowano

Swoją drogą, ja też zamówiłem sobie nowy czujnik z allegro.

Dziś zamontowałem i jakie jaja...

Na starym na klimatroniku tak 89, na ecu tak 93 stopnie

na nowym niby ori na klimatroniku 79 a na ecu 83 stopnie...

Wniosek? Najpopularniejsza metoda na sprawdzanie sprawności czujnika jest zupełnie bezsensu!

W obu przypadkach rozbieżności między kanałami są podobne, a czujniki pokazują totalnie inne temperatury...

Pytanie teraz który jest sprawny? Mam wrażenie, że te niby ori z allegro to jakiś chiński podrabiany crap. Wiem, że ASO ma w c**j marże, ale jak w ASO moj kosztuje 160zł, a twój 120zł, a na allegro są po 35zł to coś mi tutaj nie gra...

No faktycznie zagwozdka niezła...

Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam. Temperatura silnika jest odczytywana na kanale 51 klimatronika.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/26-kody-klimatronika/?p=185#entry185

Tak, ale ta z zegarów. Rzeczywista tylko w Vagu.

Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...