Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jak sprawdzić przegub ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie .. wlazłem do kanału i jak mam sprawdzić czy przegub jest sypnięty ??

Opublikowano

Jak skręcasz (oczywiście jadąc) i słyszysz stukanie z danego koła tzn że przegub do wymiany

Opublikowano

Jak skręcasz (oczywiście jadąc) i słyszysz stukanie z danego koła tzn że przegub do wymiany

nie stukanie , a raczej trykanie . jak ma spory luz to już przy skręconych kołach mocne strzały.

Opublikowano

trykanie

Tego słowa mi brakło :good:

Opublikowano

jedz i skrec koła na max w lewo, pozniej w prawo i nasłuc**j. Mozesz czynnosc powtarzac, bo przeguby słychac tylko na skreconych kołach. Jak nic nie bedzie słychac to jest ok :wink4:

Opublikowano
Jak w temacie .. wlazłem do kanału i jak mam sprawdzić czy przegub jest sypnięty ??

a jakie masz objawy jezeli sądzisz ze cos jest nie tak z przegubem ????

jedz i skrec koła na max w lewo, pozniej w prawo i nasłuc**j. Mozesz czynnosc powtarzac, bo przeguby słychac tylko na skreconych kołach. Jak nic nie bedzie słychac to jest ok

to jest najlepszy sposób.

Opublikowano

Jak jadę i zacznę energicznie skrecać raz w lewo raz w prawo to za każdym razem mam takie głuche chrup z pod podłogi. Koszty przegubu są spore więc chciałbym wiedzieć czy to na pewno przegub.

Opublikowano

raczej szukałbym w zawieszeniu. przeguby słychac przy ruszaniu na skreconych kołach głuwnie.

Opublikowano

Jak jadę i zacznę energicznie skrecać raz w lewo raz w prawo to za każdym razem mam takie głuche chrup z pod podłogi. Koszty przegubu są spore więc chciałbym wiedzieć czy to na pewno przegub.

Koszty przegubów wcale nie są takie duże.. Ok. 150 za stronę. Nasłuc**j "Trykania" upewnisz się na 100%.

Opublikowano

Skręć koła na dohamowaniu...

Opublikowano

Jak jadę i zacznę energicznie skrecać raz w lewo raz w prawo to za każdym razem mam takie głuche chrup z pod podłogi. Koszty przegubu są spore więc chciałbym wiedzieć czy to na pewno przegub.

Koszty przegubów wcale nie są takie duże.. Ok. 150 za stronę. Nasłuc**j "Trykania" upewnisz się na 100%.

Do mojego 250 wymienię oczywiście bez względu na koszty ale wolałbym wymieniać zepsutą część :confused4:

Opublikowano

Jak jadę i zacznę energicznie skrecać raz w lewo raz w prawo to za każdym razem mam takie głuche chrup z pod podłogi. Koszty przegubu są spore więc chciałbym wiedzieć czy to na pewno przegub.

Koszty przegubów wcale nie są takie duże.. Ok. 150 za stronę. Nasłuc**j "Trykania" upewnisz się na 100%.

Przemo, kolega ma AJM-a także przegub kosztuje trochę więcej, niestety niż np. w Twoim przypadku :)

Opublikowano

Przy jeździe na wprost nic się nie dzieję ale na zakrętach szczególnie w prawo słychać pojedyńcze głośne chrup ;(

Opublikowano
Przy jeździe na wprost nic się nie dzieję ale na zakrętach szczególnie w prawo słychać pojedyńcze głośne chrup

podjedz najpierw do mechesa i niech poodkreca wahacze i sprawdzi gałki w górnych wahaczach i tulejki. ja tez takie cos miałem ze przy skrecie cos chrupało i tez myslałem ze to przegub. jednak w audi przeguby sa naprawde wytrzymałe i okazało sie ze to wahacz.

Opublikowano

Przy jeździe na wprost nic się nie dzieję ale na zakrętach szczególnie w prawo słychać pojedyńcze głośne chrup ;(

Wszystko wskazuje na to, że to przegub, jeśli masz wątpliwości podjedź do jakiegoś mechanika to sprawdzi Ci to dokładnie :)

Opublikowano

A jak jest z dźwiekami na nierównej/dziurawej drodze?

Jak wtedy chrupie to wówczas obstawiałbym wahacz

Opublikowano

własnie czasami moze byc tak ze na prostych kołach na nierównosciach nic nie słychac a na skreconych zaczyna "chrupac" bo któras gałka jest zapieczona.

Opublikowano

własnie czasami moze byc tak ze na prostych kołach na nierównosciach nic nie słychac a na skreconych zaczyna "chrupac" bo któras gałka jest zapieczona.

To wtedy rzeczywiście d... , nie dojdzie do 100% odpowiedzi

Opublikowano

no własnie ale ja sprawdziłbym własnie te gałki na górnych wahaczach. nie ma duzo roboty wystarczy koło sciągnąc, odkrecic srube i wyjąć wachacze z jazma. potem bierzesz koncówke gałki w palce i ruszasz na wszystkie strony. powinny z lekkim oporem ruszac sie na boki. jak któras nie bedzie chciała drgnąć reką to moze byc przyczyna. dodatkowo mozna je jeszcze kluczem imbusowym nie pamietam numeru pokrecic wokół własnej osi i tez sprawdzic czy chodzą gładko.

Opublikowano

Na nierównościach stuka wahacz (banan) i to już zdiagnozowałem ale chrupie z drugiej strony niż zepsuty wahacz więc to nie to.

ozi_wells

O którym mówisz na górze są zdaje się dwa wahacze. Jak to się nazywa, w ETCE znajdę ??

Chodzi Ci o to żeby sprawdzić sworznie w górnych wahaczach, one też tak mogą chrupać ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...