Etoo Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Witam podpowiedzcie mi co mam teraz zrobić ... otóż tak ... jak było ciepło to do chłodnicy dolewałem wody bo miałem wyciek ze zbiorniczka wyrównawczego... teraz kupiłem zbiorniczek i zamierzam go wymienić ale przed tem chyba upuscic stary plyn razem z wodą która w mrozniejsza noc może zamarznąć Juz niedługo powiedzcie mi jak najlepiej to zrobić gdzie gu spuszczac itd ile płynu wchodzi no i jak to mniej więcej zrobić tak w miarę pokolei z góry dziękuję za pomoc pozdrawiam
Ghostveri Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Nie jestem specjalistą ale ja bym zrobił tak samo jak jest w poradniku wymiany termostatu tylko bez punktu nr 7 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/116825-wymiana-termostatu-w-19tdi-fotostory/ Pytanie czy zabieg ten przeprowadza się analogicznie w v6
majkel_majki Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Zagrzej silnik. Odkręć ostrożnie korek zbiornika wyrównawczego. Na dolnym króćcu chłodnicy powinien być kranik, odkręcasz go i spuszczasz płyn, ewentualnie ściągnij dolny wąż chłodnicy to zleci szybciej, ale uwaga na gorący płyn. Jak już wszystko zleci to zakręcasz/składasz i zalewasz świeżym G12. Płynu powinno wejść jakieś 6 litrów, zawsze trochę zostaje w bloku silnika.
Etoo Opublikowano 12 Października 2016 Autor Opublikowano 12 Października 2016 Czyli nagrzac silnik do 90°C zgasić i odkręcić ten kranik bądź wężyk czy to na pracującym silniku ?
majkel_majki Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Broń Boże na pracującym, wszystko na zgaszonym. Płynu też pewnie nie wlejesz od razu całego i konieczne będzie sukcesywne dolewanie w trakcie pracy silnika i po nagrzaniu po otwarciu termostatu.
Etoo Opublikowano 12 Października 2016 Autor Opublikowano 12 Października 2016 I nie trzeba odpowietrzać nic prawda ?
Miiron Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 (edytowane) Będziesz musiał odpowietrzyć układ. Pod plastikową osłoną podszybia masz dwa przewody od nagrzewnicy zsuń lekko lewy przewód tak aby powietrze mogło wylecieć i poczeka aż z dziurki popłynie płyn i gotowe. Edytowane 12 Października 2016 przez Miiron
Etoo Opublikowano 12 Października 2016 Autor Opublikowano 12 Października 2016 A czy brak odpowietrzenia może mieć jakiś wpływ na powietrze dmuchajace z nawiewu bo coś mi słabo dmucha nawet na IIII biegu ?
majkel_majki Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Jeżeli leci chłodne powietrze to nagrzewnica jest zapowietrzona. Jak go pociągniesz i przytrzymasz na obrotach powyżej 4 tys. to nadal masz zimno? Pamiętam, że moje abc po zmianie płynu najlepiej odpowietrzało się wkręceniem na kilkanaście sekund powyżej 5 tys. obrotów, nigdy nie dotykałem odpowietrznika na nagrzewnicy.
Etoo Opublikowano 13 Października 2016 Autor Opublikowano 13 Października 2016 To znaczy to powietrze ma słabe dmuchniecie mi się wydaje jak na IIII biegu . Czyli co, odkręcić lewy przewód od nagrzewnicy na odpalonynym silniku i poczekać aż zacznie lecieć plyn sam i zakręcić tak ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się