Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywa plynu chlodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie taki problem mam. Ubywa mi plynu chlodzacego ale raczej bardziej to widze jak wciskam troche w pedal . Tak do 100 raczej nic albo jak ubywa to tak ze nie bardzo to widze. ALe jak wiecej jade jak 100 to widze ze ubywa i widze ze jest mokro pod autem. NIe bardzo moge sprawdzic skad bo mam oslone silnika. NIe mam zadnego podnoisnika zeby ja zdjac. A też tak nie bardzo sprawdze bo olej mi troche tez chlapal bo mialem waz odmy pekniety. . POwiedzcie gdzie najczesciej moze byc problem i co przyobserwowac . Chodzi o ten uciekajacy plyn. Pozdrawiam

Opublikowano

Mi uciekał przez króciec wodny (plastikowy, przykręcany do głowicy, 2 wyjścia + czujnik), który był pęknięty - uciekał dość konkretnie bo litr na 2000km było mało.

Opublikowano

No witam kolego. Mial bys jakies zdj gdzie tego szukac ? Sory troche zielony jestem nie jestem z zawodu mechanik tylko kucharz ;D. POdstawy jakies wiem . Mi ogolnie tak od max do min spada pilnuje tego zawsze i to tak przez jakies 2k km. Wiec chyba nie jest aż tak źle ale ucieka i jest tam gdzies ulane tak na dole gdzies w granicach czujnika temp wlasnie oleju od chlodnicy.


Czyli to gdzies jest tam gdzie TY opisujesz to hmm ?


Jakie tego sa koszta jak cos , duzo pracy ? I czy podolam to ogarnac z jakas nie duża wiedza ?

Opublikowano

Plastikowa obudowa silnika do góry, patrząc od przodu z lewej strony głowicy (mniej więcej w 3/4 długości) będzie taki plastikowy króciec - przychodzą do niego 2 węże, jeden z prawej strony, drugi z dołu, a od strony grodzi jest czujnik). Mój miał mikropęknięcie i tam wyciskało płyn.

Ale polecam Ci umyć silnik (np. Dimerem), dobrze spłukać, przejechać się aby woda wyschła i szukać wycieku :)

Opublikowano

Czujnik temperatury plynu chlodzacego tak /?? Nie bede myc mysle ze to moze byc tak jak mowisz pod cisnieniem wypycha i leci. Moze tak nie widac ale jak jest wieksze cisnienie to ubywa. Ja mam silnik w druga strone bo ja mam 1,9Di 75km w 90 chyba tez tak wychodzil w sumie silnik. ALe mniej wiecej juz wiem o co chodzi. Jutro przejze to dokladnie. Bo mysle ze uszczelke pod glowica mozna wykluczyc ?

Opublikowano

W drugą stronę? To a4 miało mocowane silniki poprzecznie? :o

Opublikowano

DObra kolego jutro biore sie za to mam nadzieje ze cos zdzialam . Trzymaj sie i dzieki za podowiedź.


A kolego jeszcze takie pytanie. Jak by było to co Ty mówisz to miał bym do wymiany jakiś wąż bo mógłby być za luźny czy to plastikowe ? Jak to się fachowo nazywa? I jakie koszta? Pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Opublikowano

Dzięki kolego :) zaraz po pracy działam

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jak byla by pompa wody to gdzie patrzec ? W ktorych miejscach ?? gdzies pewnie ucieka tylko pod cisnieniem

Opublikowano

Jak jest nieszczelność w pompie do potrafi zjadać płyn chłodniczy, do tego auto kopci bardziej niż zwykle, niestety w takiej sytuacji trzeba kupić pompę wody - koszt ~300 zł

Opublikowano

No to to możemy wykluczyć bo nie kopci nic ani na zimnym ani na ciepłym. Myślę bardziej ze któryś wąż nie szczelny i przy prędkości , ciśnieniu puszcza płyn. Albo tak jak kolega wyżej pisze . Mam nadzieje ze to nic poważnego

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Źle troche sformułowałem zdanie.. Nie koniecznie kopci przy walniętej pompie, ale tam właśnie może uciekać płyn chłodniczy. I to by pasowało, że więcej go ubywa przy większej prędkości, bo pompa mocniej pracuje i puszcza więcej płynu, jednak nie wykluczone, że to któryś z przewodów. Najlepiej wyczyścić przewody, poprosić kogoś aby wszedł do samochodu i gazował, w między czasie patrzeć po przewodach, czy któryś sie nie poci..

Opublikowano

Wolal bym chyba waż lużny ;D mniejsze koszta ;D


A powiedz w ktorym miejscu moze lać jak byla by to pompa , oby nie. ? ;) Gdzie tego szukac ?

Opublikowano

Najszybciej to ulany rozrząd :D

Ale mówię Ci - umyj silnik jakąś chemią i dopiero szukaj wycieku - najszybciej go znajdziesz.

Opublikowano

Dzis rozgrzalem auto i popatrzalem to tam kolo tego krocca co ida dwa weże slucho jest. Musi uciekac gdzies indziej. Tylko gdzie .

Opublikowano

Po paskach klinowych patrz, bo tam pompa będzie zostawiać ślady po sobie.

Opublikowano

Pany a jeszcze pytanie moze po tym ktos bedzie wiedzial. Jak jest temperatura ustawiona tak normalnie 22 czy 23 stopnie na panelu to ubywa ale tak co dwa tyg dolewa. Ale jak znowu sa mrozy no i trzeba troche wieksza ustawic 24,5 czy 25 to szybko ubywa . Ktos moze powiedziec co moze byc ?? DOdam ze dywaniki mam suche szyby nie parują wiec to nagrzewnica nie jest. Nie wiem czy jak ktos rozrzad wymienial to czy pompa byla tez wymienieana bo jak nie to moze ona jest winna. Bede wymieniał u mechanika teraz tarcze klocki czujnik itd to moze powiem zeby mi tam zobaczyl :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...