Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko pali afn po zmianach pompy wtrysków turba wałka


kicaj112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :hi:

Mam mały problem.

Złożyłem auto pod program u gregora10 , założyłem:

turbo z BRD

wałek sdi

pompa 11 używka ale ze sprawnego auta

wtryski 230 z forum

kolektor ssacy i wydechowy awx

egr i kat wywalony

po złożeniu auto bardzo ciężko pali na zimnym silniku. na ciepłym jest ok. kąt wtrysku ok 54-59

Po odpięciu czujnika temperatury płynu świece grzeją długo i odpala od strzała. wymieniałem czujnik z sprawnego auta i to samo krótko grzeją swiece i ciężko zapala. bardzo długo musi kręcić. dodatkowo w czasie jazdy po puszczeniu gazu drży a po chwili wraca do normy. Tak samo drży gdy jade na jedynce bez gazu.

Macie jakieś pomysły? :)

Nie mam pojęcia co jest nie tak. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie nagrzeje powinien mieć ok 3.6mg, to jest takie wyjsciowe, warto dać na ok 3mg.

Dodam że czym mniejsza wartość w vagu, tym w rzeczywistości większa.

A dawkę startową ustawiasz w adaptacjach na kanale 05 po uprzednio wpisanym loginie :12233

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego teraz nie kombinuj tylko do tunera. on ci przy okazji programu ogranie dawki startowe, to normalne ze moze tak sie dziac bo masz seryjny program a graty pozmieniane dawki startowe masz malutkie tak jak na wtryski 205 a przy 230 trzeba troszke wiecej przylac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn, niee, dawke startową ustawiasz vagiem.

Dawkę roboczą ustawiasz na pompie, dokładnie nastawnikiem. I to jego trzeba przestawić w strone ściany grodziowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

startową na jak największą, ona nie zaszkodzi a tuner ew skoryguje.

A roboczą to musisz nastawnikiem, są na necie tutki do tego co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli gdzie leży problem?

Najdziwniejsze jest to że gdy odłącze czujnik temperatury płynu świece wtedy długo grzeją i pali od strzała. Czujnik już 3 zakładałem wymontowanie z sprawnego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli gdzie leży problem?

Najdziwniejsze jest to że gdy odłącze czujnik temperatury płynu świece wtedy długo grzeją i pali od strzała. Czujnik już 3 zakładałem wymontowanie z sprawnego auta.

Kolego ...

czytam twój temat i postanowiłem wtrącić moje dwa grosze ...

Masz taki sam silnik , masz taki sam rocznik i wywnioskowałem ze problem według mnie masz gdzieś indziej ...Sprawdź sobie silnik - stopień sprężania itd bo disel a dokładnie taki disel w obecnych temperaturach panujących + pali od strzała bez żadnego grzania swiecami żarowymi

Mało , nasze disle nie mają tak zwanego wstępnego grzania w temperaturach + dopiero po odpaleniu silnika załączają się swiece żarowe by dogrzać komorę spalania .trwa to około 2,5 minuty , takie dogrzewanie komory jest tylko na zimnym silniku bodajże do 50 *C powyżej już się nie załączają .

Osobiście dzisiaj sprawdzałem jak sprawa wyglada .... temperatura w garażu +10*C

Zdjołem jedną fajkę ze swiecy i podłączyłem do niej kontrolkę 12V

Przekręcasz kluczyk kontrolka świec żarowych na na blacie zapala się na około 1 sekundę i gaśnie - kontrolka w fajce świecy nie zapaliła się nawet na sekundę mimo ze na pulpicie kontrolka od świec zapaliła się na ok . 1 sek.

czyli jak widzisz nie ma zadnego grzania swiecami przed odpaleniem.....

Odpalam - silnik i kontrolka w fajce ( 12V ) zapala sie mimo ze na blacie nic nie swieci i świeci jak pisałem około 2,5 min. Czyli - swiece dogrzewają komorę jak pisałem .

Zrobiłem jeszcze jedną próbę zdejmując kostkę z czujnika temperatury

Po zdjęciu koski i przekręceniu zapłonu kontrolka od swiec zarowych na blacie swieciła się przez kilka sekund i od razy w fajce pojawiło sie napiecie (12V) czyli Po zdjeciu koski przed odpaleniem mamy wstepne grzanie takie jak to ma być w temperaturach ujemnych

Moze mój opis naprowadzi Cię ze czujnik masz ok tylko coś masz nie tak z silnikiem skoro potrzebuje w temperaturze + grzania świecami

To tyle ;) ...

Edytowane przez OLIVER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...