mariusz-jagi Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 (edytowane) Witam, ostatnio rozmyślałem na temat zasadności zastosowania bandaża termicznego na kolektorze wydechowym w Esce. Na pewno w jakimś stopniu ograniczyłoby to temperaturę w komorze silnika, jak również teoretycznie powinno podnieść sprawność ogólną układu wydechowego do opróżniania ze spalin. Oczywiście jeszcze nie spotkałem egzemplarza Esy, gdzie takie rozwiązanie jest zastosowane. Z punktu widzenia termodynamiki, uzasadnione by to było, ale jak życie codzienne na ten temat - nie wiem. Teraz moje pytanie czy ktoś z Was już stosował taki bandaż termiczny i podzieliłby się obserwacjami po jego zastosowaniu? Ewentualnie jakie macie rozważania z tym związane? Foto przykładowe bandaża (wiem, że kolektor w BBK jest zupełnie inny) Edytowane 18 Października 2016 przez mariusz-jagi
niebieski708 Opublikowano 18 Października 2016 Opublikowano 18 Października 2016 (edytowane) Sens jest :-) sam o tym myślałem... Gorzej z dostępem ;-) Edytowane 18 Października 2016 przez niebieski708
pawelosinski83 Opublikowano 24 Października 2016 Opublikowano 24 Października 2016 nie wiem jak dokładnie jest w 4.2, ale w 2.7 o tym myślałem i odpuściłem, bo jeśli olej pocieknie spod dekli to może się taki bandaż zapalić jak trochu nasiąknie...
Hoogon Opublikowano 21 Listopada 2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 Bump. Mariusz, bandaż można impregnować silikonem (odp. na wys. temp) w prayu. W czasie, olej też paruje od wys. temp. więc niefortunie musiałoby się złożyć, że bandaż byłby cały mokry i iskra by się tam dostała (do zapłonu jest potrzebna). A sens bandażowania jest jak najbardziej wskazany w silnikach BBK. Ciepło pochodzące od wydechu (najbardziej od nieszczęsnego wstępnego katalizatora!) powoduje nierównomierne odkształcenia bloku pod wpływem temp. i stad mamy też porysowane gładzie cylindra. I tak, jak piszesz - polepszenie dynamiki gazów wylotowych. Cieplejsze spaliny = większa objętość = większa prędkość przepływu.
mariusz-jagi Opublikowano 21 Listopada 2017 Autor Opublikowano 21 Listopada 2017 Jeśli będzie konieczność wyjęcia silnika to pewnie bliżej zgłębie temat, bo wysokie temp w komorze przy tym silniku to kosmos.Co prawda, przy tak słabym dostępie doradzają bandaż, a sugerują pokrycie tych gorących elementów ceramiką.Bezpieczniejsze pod względem p. poż.Z drugiej strony awarię układu smarowania łatwo ujawnić i nie zawsze musisz zakończyć się pożarem. Wysłane z Notka 8
Hoogon Opublikowano 23 Listopada 2017 Opublikowano 23 Listopada 2017 Też odkładam to na moment wyjecia silnika. Na tą chwilę, to chociaż downpipes chcę odkręcić i katalizator wstępny wywiercić, zabandażować. To powinno pomóc z ciepłem pod maską. Bandaże chyba tańsze niż ceramika, ale trzeba by rozważyć za i przeciw. Szkoda, że poza JHM, to nikt w Europie nie para się modyfikacjami dla B6/B7. Smutne to, o auto przecież europejskie. A nawet porządnego kolektora wydechowego nie można dostać. Marzy mi się coś takiego: Ciekawe ile skasowałby mnie jakiś polski zakład modyfikując oryginalne kolektory. Jak ktoś ma jakieś namiary na dobrą firmę ukł. wydechowych, to podeślijcie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się