Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi 2.8 alg padł podczas szybkiej jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Auta używam na trasie pl-nl lecz ostatniej trasy nie ukończyłem.

Podczas jazdy prawdopodobnie obrucila się panewka.

Przy obrotach ok 5.5 tys poczułem spadek mocy (ok 220kmh) parę sekund po tym temp oleju skoczyła do 170 i zapaliła sie kontrolka oleju na fis w tym momencie już zwalniałem jak zjechałem na pobocze wcisnolem sprzęgło silnik stanol.

Temp silnika podczas jazdy przed awaria ok 97 stopni a olej prawie 140 czyli dość wysoko.

Po odczekaniu 20 min postanowiłem odpalić go i tu był problem bo praktycznie nie dało się go zakręcić więc go popchaliśmy i po następnych 20min spróbowaliśmy jeszcze raz tym razem z lekkim trudem zakręcił i odpalił więc zajechalismy na stację 1km dalej ( na niskich obrotach musiałem trzemac gas bo gasł).

Na stacji benzynowej wpiolem vag i wyszło że oby dwa walki są przedstawione czyli problem z rozrzadem.

Po całkowitym ostygnięciu postanowiliśmy pomału pojechać i po 6 km olej osiagnol ok 100 stopni i zapaliła się kontrolka oleju i tu jazdę zakończyłem.

Auto stoi u mechanika a ja zastanawiam się co się mogło stać czy z tego silnika jeszcze coś da się zrobić. Wydaje mi się że wał się skrzywił i panewka obrucila blokując silnik czy to jest możliwe ? Jeśli chodzi o olej to był wymieniony nowy przed wyjazdem na 10w 40 valvoline. Na bagnecie max stan.

Opublikowano

Gdybyś zatrzymał się od razu po nagłym skoku temp oleju, to może coś by z niego było. Po próbach odpalania i jazdy nie sądzę żeby jeszcze był sens go robić, chociaż oczywiście ostateczny werdykt można wydać dopiero po osobistej ocenie uszkodzeń.

Z opisu wygląda na zatarte panewki, zarżnąłeś go krótko mówiąc ;) A jak złapało dół w czasie szybkiej jazdy to mogło też przestawić pasek rozrządu.

Opublikowano

Zatrzymałem się tak szybko jak mogłem zaraz jak poczułem że auto zaczęło szarpać jak zwalniałem to zaczęła temp oleju rosnąć i zalaczyla się kontrolka oleju a auto odpalalem na zimnym silniku tylko raz na ciepłym ale czekałem aż temp. Oleju i silnika zejdzie poniżej 90

Opublikowano

i co diagnoza postawiona?

Opublikowano

Tak na 5 korbie nie ma w ogóle panewki smok zaklejony syfem możliwe że było słabe smarowanie calu czas. Teraz muszę szukać silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...