Jump to content

wojtek_lbn

Pasjonat
  • Content Count

    159
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

About wojtek_lbn

Informacje

  • First name
    Wojtek
  • Location
    Lublin

Car

  • Car model
    S4 B7
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2005
  • Engine
    4.2 V8
  • Engine code
    BBK
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

713 profile views
  1. wojtek_lbn

    4.2 bbk

    Czy ja dobrze rozumiem, wywaliłeś prekata tylko z jednej strony i szukasz przyczyny czemu silnik nie pracuje równo?
  2. Zanim zostanie wymienione pół napędu- sprawdzałeś czy nie ma jakiś naprężeń na wydechu po przeróbce? U mnie w b5 wystarczyło że jedna z plecionek była napięta po wycięciu katów i nie dało się jeździć. Po wymianie plecionki cisza... Nigdzie nie dotykało, wisiało na fabrycznych wieszakach, teoretycznie było ok.
  3. wojtek_lbn

    Jaki olej?

    Nie dodałeś, że po 4 latach na tanim mineralu może być różnie z tym silnikiem po takiej przesiadce, spodziewałbym się koncertu na 30 szklanek i 2 napinacze łańcucha, przynajmniej przez jakiś czas dobrze by było zrobić płukanke i ja bym się też pokusił o sprawdzenie ciśnienia oleju na tym właściwym, dla świętego spokoju. Wracając do tematu- 343tys na blacie (znając życie domyślnie nawet więcej) i 5w50 bez problemu w mojej b5.
  4. U mnie wszystkie samochody jeżdżą w zimie na Nokianie, tylko z jednym WRD4 był problem, WRA4 ok, drugi komplet D4 też ok, WR SUV3 tak samo, Snowproof też. Wszystkim znajomym polecam, tak samo zadowoleni, zresztą do S4 też kupie Nokiana ale mam dobre doświadczenia, jak Ty sparzyłeś się na starcie to wiadomo że inaczej patrzysz.
  5. WRD4 były produkowane wadliwe jakiś czas, bez różnicy czy fabryka w Finlandii czy Rosji bo z obu takie wychodziły. Różne rozmiary. Da się to reklamować z powodzeniem, ale jak serwis sprzedający opony nie pomoże to niestety, nic z tego. Późniejsza produkcja już nie miała tej wady, a teraz i tak jest nowy model już.
  6. Jaki dokładnie jest błąd? Dobrze by było sprawdzić czy w ogóle sterownik działa prawidłowo, dostaje sygnał TPS i daje poprawny sygnał sterowania przepustnicy. To może nie być wina samej przepustnicy. Miałem niedawno u siebie 2.0 AWA z błędami szczelności dolotu, a okazało się, że sterownik uszkodzony- tak dla przykładu.
  7. Sprawdziłem i faktycznie, mój błąd w takim razie.
  8. Masz różne silniki, do tego norma euro2 vs euro3, podejrzewam że różnic będzie więcej. Na pamięć nie znam, ale ten AMX ma egr i ma sai- starszy silnik chyba raczej ich nie miał. Przepustnicy na lince w 2.8 30v też nie kojarze. Także musisz dostosować wiązki i elektronike pod nowszą wersję silnika, albo wstawić go po najmniejszej linii oporu i kombinować ze sterownikiem. Nie do końca dobrze dawce wybrałeś bo paseratti to a4 b5 w zasadzie, a elektronika w a6 c5 jest nieco inna. Niby mało różnic, aaaale...
  9. Trzeba by też zrobić test szczelności układu chłodzenia. Albo sprawdzić/podmienić chłodnicę oleju. Jeśli to nie pomoże to już tylko upg albo pęknięcia między kanałami. Pamiętaj że testem co2 sprawdzasz przedmuchy między komorą spalania, a kanałami chłodzenia- uszczelka może puścić równie dobrze między kanałem chłodzenia i oleju i test co2 tego nie wskaże... P.S. Ewentualnie pytanie co ruszali gazownicy, może coś źle złożyli? Ale równie dobrze to może być zbieg okoliczności...
  10. Kolor- 1BA są czarne, 1BE (usportowione) i 1BV (S) czerwone i tu już tylko po numerach części rozróżnisz. Przede wszystkim sprawdź czy to w ogóle jest oryginał.
  11. Jesteś pewien że zamontowany jest zestaw 1BA? I że jest względnie sprawny? Przecież na tym zawiasie A4 to jest ponton, jak to jest dla Ciebie za twarde to kup sobie starego merca z lat 80tych, może wtedy będzie lepiej... Wiem jak to brzmi, ale mówie serio. Albo masz założone coś innego niż wynika z fabrycznej specyfikacji, albo zdecydowanie za duże oczekiwania co do zawieszeń w tym modelu.
  12. Mam MTS Gold w E36 i Vogtland w S4 B7- oba skręcone dosyć mocno w dół. MTS jest nieco miększy, do dużej gleby chyba nawet zbyt miękki. Za to do jazdy ogólnie naprawdę przyjemny, spotykałem się z twardszymi seryjnymi zawieszeniami... Dla pełni porównania dodam że Vogtland w B7 raczej porównałbym do seryjnego 1BE niż do 1BV jeśli chodzi o charakterystykę. Także w skrócie: na MTS jest miękko i nisko, Vogtland to takie 1BE z regulacją wysokości, a 1BV to przy nich w zasadzie beton (przynajmniej seryjne 1BV w B7 3.0TDi Q bo tylko z tym mam porównanie), takie mam odczucia Trwałość tego MTSa je
  13. Ja bym wrócił do tematu gazu- stara ta instalacja? Brzmi jak zużyte/brudne wtryski które losowo nie domykają się i wypuszczają gaz do cylindra przez co go zalewają. Dlatego jest problem z uruchomieniem. Sprawdzisz to dosyć łatwo, w okolicznościach kiedy musiałbyś kręcić x razy silnikiem żeby odpalić, rozpinasz przewód zasilający wtrysków lpg (przy listwie, przy filtrze, gdziekolwiek) - jeśli nie ma w nim ciśnienia to patrz drugie zdanie. Jak wszystko prawidłowo działa to to ciśnienie powinno tam być nawet bo kilku dniach.
  14. Sorry, że to napisze, ale brakuje mi jeszcze tylko pytań o sprawdzanie ciśnienia w kołach... Sam sobie podpowiedziałeś, jeśli pod obciążeniem masz wrażenie jakby brakowało paliwa, to powinieneś zacząć od sprawdzenia ciśnienia paliwa- pod obciążeniem w czasie jazdy, a nie na postoju, że tak od razu uprzedzę. Jeśli wyjdzie że pompa paliwa podaje dobrze, to ja bym sprawdził na których cylindrach jest wypadanie i przełożył cewki żeby sprawdzić czy błąd idzie za cewką- oczywiście może być potrzebna dodatkowa sprawna cewka jeśli wypada na wszystkich cylindrach.
×
×
  • Create New...