Jump to content
IGNORED

Zapłon 3.0 ASN


Tomaszab67
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich.

Mam problem z wypadaniem zapłonu na 5 cylindrze w b6 3.0 ASN. Cewki świece wtrysk podmieniony i dalej wypada lecz najbardziej na zimnym silniku a jak się zagrożenie to praktycznie nie wypada. 

Pomoże ktoś?

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Tomaszab67 napisał:

Witam wszystkich.

Mam problem z wypadaniem zapłonu na 5 cylindrze w b6 3.0 ASN. Cewki świece wtrysk podmieniony i dalej wypada lecz najbardziej na zimnym silniku a jak się zagrożenie to praktycznie nie wypada. 

Pomoże ktoś?

Kompresje sprawdzałeś? 

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, pila24 napisał:

Kompresje sprawdzałeś? 

Tak. Kompresja 11 bar na tym co wypada zaplon

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Tomaszab67 napisał:

Tak. Kompresja 11 bar na tym co wypada zaplon

A pozostałe ?

Link to comment
Share on other sites

Na zimnym mierzone czy cieplym? Wychodzi na zawory. Ale może byc problem na ecu lub instalacji.

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, Michał26 napisał:

Ale może byc problem na ecu lub instalacji.

To może kolega zdiagnozować vcds poprzez test elementów silnika.

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Tomaszab67 napisał:

Tak. Kompresja 11 bar na tym co wypada zaplon

Na zimnym czy na ciepłym mierzone? Sprawdź jeszcze szczelność ciśnieniową cylindra, najlepiej przed i po zagrzaniu. Rozrząd i zmienna faza w porządku?

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, wojtek_lbn napisał:

Na zimnym czy na ciepłym mierzone? Sprawdź jeszcze szczelność ciśnieniową cylindra, najlepiej przed i po zagrzaniu. Rozrząd i zmienna faza w porządku?

Na ciepłym. Dzisiaj przejechałem się trochę dalej i podczas jazdy wywaliło dodatkowo błąd 15927 Zespol 1 przestawienie walka rozrzadu P1519 -008 usterka. Podejrzewam nastawnik tylko że zespół 1 to prawa głowica a wypadanie na 5 cyl to lewa. Chwilę później po skasowaniu błędów przegonilem trochę ten silnik i wyskoczył tylko błąd od przestawienia walka. Zobaczę jutro jak będzie całkiem zimny czy dalej wypada.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Tomaszab67 napisał:

Na ciepłym. Dzisiaj przejechałem się trochę dalej i podczas jazdy wywaliło dodatkowo błąd 15927 Zespol 1 przestawienie walka rozrzadu P1519 -008 usterka. Podejrzewam nastawnik tylko że zespół 1 to prawa głowica a wypadanie na 5 cyl to lewa. Chwilę później po skasowaniu błędów przegonilem trochę ten silnik i wyskoczył tylko błąd od przestawienia walka.

Sprawdź diagnostyką wartości na rozrządzie i porównaj wymagane i rzeczywiste na obu wariatorach. Błąd na banku 1 wywaliło bo już totalnie się rozjechał wartościami widocznie, ale brak błędów nie znaczy że bank 2 działa poprawnie. 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, wojtek_lbn napisał:

Sprawdź diagnostyką wartości na rozrządzie i porównaj wymagane i rzeczywiste na obu wariatorach. Błąd na banku 1 wywaliło bo już totalnie się rozjechał wartościami widocznie, ale brak błędów nie znaczy że bank 2 działa poprawnie. 

 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, wojtek_lbn napisał:

Sprawdź diagnostyką wartości na rozrządzie i porównaj wymagane i rzeczywiste na obu wariatorach. Błąd na banku 1 wywaliło bo już totalnie się rozjechał wartościami widocznie, ale brak błędów nie znaczy że bank 2 działa poprawnie. 

Podejrzewam że przestawiacz faz do wymiany na ssącym bo wywala na ssącym a wcześniej ten co jest teraz na ssącym był na wydechowym oczywiście na banku 1 i wywalało przestawiacz na wydechowym i dużo gorzej dzialal

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Tomaszab67 napisał:

Wariatory na wolnych pracują ok, trzeba by jeszcze sprawdzić w czasie jazdy. Ale rozrząd jest średnio ustawiony, mimo że w tolerancji się to mieści.

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, wojtek_lbn napisał:

Wariatory na wolnych pracują ok, trzeba by jeszcze sprawdzić w czasie jazdy. Ale rozrząd jest średnio ustawiony, mimo że w tolerancji się to mieści.

Zrobię logi podczas jazdy na tych samych grupach. Ogólnie to robiłem tam głowice bo środkowe zawory na ssącym skrzywiło tylko nie wiem czemu bo tylko na prawej głowicy. Samochód jechał i nagle zgasł okazało się że nie ma ciśnienia na prawej i oleju też nie było na bagnecie bo był wyciek. Rozrząd ustawiałem pierwszy raz w życiu przy tym silniku na blokadach ASTA. No i te trzpienie blokujące w kołach też powyrabiane trochę dlatego może tak jest ustawiony. Zdecydowałem o podmianie przestawiacza na ssącym tzn. tego zaworu. Jak będę miał logi to wrzucę tutaj. Ogólnie dzięki za zainteresowanie

Link to comment
Share on other sites

Szkoda że przy takiej robocie nie zwróciłeś uwagi na stan fazatorów, bo któryś mógł się uszkodzić od braku oleju.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, wojtek_lbn napisał:

Ale rozrząd jest średnio ustawiony

Nie masz na to wpływu jak blokada będzie już fasolką 

Obstawiam zawór z tryłu silnika odkręć dekle i w głowicy w kanałach masz siteczka które mają wyłapać syf. Wyciąg je i zobacz czy nie są zawalone 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Tomaszab67 napisał:

Rozrząd ustawiałem pierwszy raz w życiu przy tym silniku na blokadach ASTA. No i te trzpienie blokujące w kołach też powyrabiane trochę dlatego może tak jest ustawiony

mam blokady tylko z tej firmy i są spoko. 

Właśnie tak jak pisałem wyżej ustawisz rozrząd na 0 a przez wywalone blokady i tak za każdym razem pokaże Ci coś innego bo te koła latają. 

Zobacz sobie u mnie w temacie z B6 jak mam ustawione po wymianie. Ważne żeby były w tolerancji. Będzie spoko. nie słuchaj opowiadań że +/- 1 stopnień bo inaczej lipa. 

W tym silnik zmienne fazy moim zdanie działają razem z fazami księżyca....

Link to comment
Share on other sites

One mają bardzo dużą tolerancję bo +/- 20° i dopiero powyżej tej wartości zaczyna wypadać zapłon. Niby jest mechanik w Tarnowskich górach, który potrafi to na 0 ustawić, podobno zjadł zęby na tym silniku ale ja nigdy nie widziałem screena z bloków pomiarowych, które okazywały by wartości chociażby po 3 w każdym bloku, a co dopiero po 1 czy na 0..

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Langista napisał:

Szkoda że przy takiej robocie nie zwróciłeś uwagi na stan fazatorów, bo któryś mógł się uszkodzić od braku oleju.

Chodzi Ci o te elektrozawory czy koła?

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, DarekS4 napisał:

mam blokady tylko z tej firmy i są spoko. 

Właśnie tak jak pisałem wyżej ustawisz rozrząd na 0 a przez wywalone blokady i tak za każdym razem pokaże Ci coś innego bo te koła latają. 

Zobacz sobie u mnie w temacie z B6 jak mam ustawione po wymianie. Ważne żeby były w tolerancji. Będzie spoko. nie słuchaj opowiadań że +/- 1 stopnień bo inaczej lipa. 

W tym silnik zmienne fazy moim zdanie działają razem z fazami księżyca....

Liczyłem na to że jak to będę robił powoli i dokładnie to uda się ustawić przynajmniej w tolerancji.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, DarekS4 napisał:

Nie masz na to wpływu jak blokada będzie już fasolką 

Obstawiam zawór z tryłu silnika odkręć dekle i w głowicy w kanałach masz siteczka które mają wyłapać syf. Wyciąg je i zobacz czy nie są zawalone 

Suteczek już nie ma przynajmniej w prawej głowicy tylko to siteczko jest w obudowie tych czujników zaraz za kołami z przodu silnika

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Tomaszab67 napisał:

Chodzi Ci o te elektrozawory czy koła?

Koła, są 4.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Langista napisał:

Koła, są 4.

Wiem. Fazatory czy inaczej mówiąc nastawniki są po dwa na każdej głowicy i po złożeniu tej prawej głowicy i odpaleniu auta chodzil tragicznie tzn strasznie nie równo i coś cykalo tak jakby z kolektora ssącego no i był błąd coś od strony wydechu lecz nie pamiętam dokładnie jaki. Zdemontowalem jeszcze raz pokrywę i przełożyłem te fazatory miejscami czyli z wydechu na ssący i odwrotnie i zauważyłem różnice bo silnik zaczął ciszej chodzić no i nie było już tego cykania z kolektora. Po tej zmianie miejsc wywala teraz błąd na ssącym i na zimnym silniku potrafi nieraz strzelić tak jakby dolot a jak się zagrożenie to jest dużo lepiej. Fazatory zamówione i się zobaczy.

Link to comment
Share on other sites

Elektrozawory są z tyłu silnika i puszczają ci olej 0-1 tam nie ma technologi z nasa albo działa albo nie działa. 

Olej idzie przez wałki a z nich na koła w wielkim uproszczeniu. 

Siteczka radzę założyć ..... poważnie 

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.10.2021 o 06:19, DarekS4 napisał:

Elektrozawory są z tyłu silnika i puszczają ci olej 0-1 tam nie ma technologi z nasa albo działa albo nie działa. 

Olej idzie przez wałki a z nich na koła w wielkim uproszczeniu. 

Siteczka radzę założyć ..... poważnie 

 

 

We wtorek będę ściągał dekiel do wymiany fazatora to wrzucę tutaj zdjęcie i mi objasnisz lopatoligicznie gdzie te zaworki są

Link to comment
Share on other sites

Bez tytułu.jpg

Tu masz jeszcze filmik pomocniczy:

 

Edited by Langista
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Langista napisał:

Bez tytułu.jpg

Tu masz jeszcze filmik pomocniczy:

 

Dzięki wielki za schemat a powiedz mi jeszcze o które zawory Ci chodzi co puszczają ten olej 0-1 ??

Link to comment
Share on other sites

Mi chodzi o te zawory że jeden jest uszkodzony 

SAVE_20211031_133747.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zmieniłem ten zaworek i nic to nie dało bo dalej wypadają zapłony tylko że teraz na czwartym cylindrze. Na piątym teraz nie wypada i to jest dziwne. Mam jeszcze pytanie czy to ma tak wyglądać? 

IMG_20211105_214801.jpg

IMG_20211105_215233.jpg

IMG_20211105_215932.jpg

IMG_20211105_221524.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sondy leżą i kwiczą. Przeprowadź ich test.

Screenshot_2020-10-22-16-22-28-266_com.android.chrome.jpg

Edited by Langista
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Langista napisał:

Sondy leżą i kwiczą. Przeprowadź ich test.

Screenshot_2020-10-22-16-22-28-266_com.android.chrome.jpg

Dzieki a jak sprawdzić czy katy nie są zatkane przez vcdsa? Dziwne jest to że podobno silnik dobrze działał przed uszkodzeniem głowicy i teraz nagle sondy padły? Może kat zapchany?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...