Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z rozładowującym się akumulatorem


krystian.gawin

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam problem którego nie znalazłem na forum.
od pewnego czasu jak 2 dni nie jeżdżę autem to już nie opali (rozładowane aku)
kupiłem nowy akumulator 95ah ,miałem 110ah ,przekodowałem i dalej to samo
nie wiem czy to ma znaczenie ale wymieniłem także alternator bo w moim padł regulator(szczotki się skończyły)
oraz miałem zatarte łożyska na wałku,miałem taki sam od tiguana ,tylko koło pasowe zmieniłem
na ekranie mmi pokazjuje zawsze 1kreska stanu akumulatora ,po odpaleniu 100%
w stanie spoczynku auto pobiera ok 210mA,chyba powinno ok 50mA jak myślicie?
poniżej podaje logi:
7144 - Please Check DTC Memory in CAN Gateway (J533)
U1008 00 [047] - -
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 8
Mileage: 252312 km
Date: 2016.09.21
Time: 15:41:10
Address 19: CAN Gateway Labels: 8T0-907-468.clb
Control Module Part Number: 8T0 907 468 P HW: 8T0 907 468 K
Component and/or Version: GW-BEM 4CAN-M H09 0095
Software Coding: 000303
Work Shop Code: WSC 06325 000 00000
VCID: 4E9388B31922FE6E56F-801B
3 Faults Found:
02071 - Local Databus
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 37
Mileage: 253520 km
Time Indication: 0
Date: 2016.10.23
Time: 15:28:34
02252 - Generator
004 - No Signal/Communication
Mileage: 253520 km
Time Indication: 0
Date: 2016.10.23
Time: 15:29:34
00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 37
Mileage: 253520 km
Time Indication: 0
Date: 2016.10.23
Time: 15:29:34
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 253
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 GATEWAY ---> LongAdaptation ---> chanel 4

95ah 8K0915105E

miałem 110ah z końcówka F .teraz nie wiem czy aku miało winę bo po miesiącu po wymianie akumulatora stary oryginalny leżąc w garażu ma napięcie 12,5V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz bezpiecznik od sterownika akumulatora ( klema minus)

brak komunikacji

ok ,sprawdzę

w a5 pamiętam kiedyś mostkowałem kabelek z wtyczki z minusem bo nie odpalało

Edytowane przez krystian.gawin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezpiecznik pirotechniczny na klemie minusowej zmostkowałem,nie pomogło

jedynie po wyjęciu bezpiecznika od gateway pobór prądu zmalał z 200mA do 120mA,ale to i tak sporo za dużo

jeszcze muszę ten moduł komfortu sprawdzić bo po 9 godzinach ładowania aku jak przyszedłem odłączyć prostownik zauwarzyłem że świecą się wskazówki zegarów ,przycisk od recznego ,przycisk awaryjek i pokrętło świateł ale po 2 zamknięciu auta po chwili wszystko zgasło

Edytowane przez krystian.gawin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367)
004 - No Signal/Communication - Intermittent

sprawdz na klemie minusowej okablowanie ( wtyke tez)

bateriaminus.png

gateway widzi ci sterownik ???

AKU11.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

972cad93ecbf240becf72b0504c68e8c.jpg

Nie widzi sterownika. Czyli co,najlepiej kupić całą kleme nową czy gdzieś przerwa w obwodzie?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

nie mogę dojść do przyczyny problemu ,gateway nie widzi sterownika aku więc postanowiłem zamówić klemę minusową tylko teraz czy obojętnie jaką zamówię czy musi być konkretnie od a4 b8 2.0tdi? czy może inne silniki b8 albo a5?

chyba znalazłem przyczynę .kabel który idzie z alternatora do rozrusznika jest chyba przegrzany przy samym łączeniu z rozrusznikiem bo nie ma izolacji,same kable widać ,aż pod niebieski kolor podchodzą

63b52f546109f3284788291235deb437.jpgbe888ead489887dd44e60c9b293c391b.jpg

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten bezpiecznik sprawdziłeś ??? bo nadal brak komunikacji

tu masz rozpiske jakbys nie znalazł :)


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/246101-bezpieczniki-przekazniki-punkty-masy-kontrolki-umiejscowienie-sterownikow/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem tylko czy jest napięcie w kostce co wchodzi do tego sterownika w klemie minus i jest w jednym pinie,klemę kupiłem i czekam na nią teraz.

bezpieczniki w klemie plus są całe a reszty nie sprawdzałem.

napięcie na podszybiu po odpaleniu auta mam 13,1v ,na alternatorze 14,4 ,dla porównania podłączyłem miernik pod a6 c6 i na podszybiu było 14,2 v więc gdzieś ucieka prąd i właśnie zauważyłem przegrzany kabel plus i zaśniedziały styk masy koło rozrusznika .

potrzebowałbym teraz jakiegoś schematu tego kabla od alternatora do rozrusznika bo jest bardzo słabe dojście i nie widzę czy on się dzieli na dwie części czy w całości się go wymienia


sterownik wymieniłem, już widzi ale dalej bierze prąd ok 0.2A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam podobny problem z ładowaniem. Są spadki napięcia trzeba poprowadzić dodatkowy przewód alternator - podszybie zgodnie z postem http://a4-klub.pl/index.php?/topic/309918-niskie-napiecie-ladowania-regulator-napiecia-nowy-akumulator/page-2?hl=+napi%EAcie%20+%B3adowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...