Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Demontaż kolektora ssącego, przepustnicy i odmy


fcunited

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wstępie pragnę zaznaczyć, że swoje Audi staram się dopieszczać samemu, gdyż to przynosi wtedy prawdziwą radość. Choć mam Auto (pierwsze w życiu) od 2,5 roku to dalej mogę się nazwać amatorem mechaniki samochodowej.

Do czyszczenia układu odpowietrzenia zabieram się od dłuższego czasu i ciągle zbieram w tym temacie nowe informacje. Do tego za jedną robotą chciałbym wyczyścić kolektor i przepustnice. Wszystkie prace chce wykonać w związku, z niedawną, wymianą przepływomierza i zaworu N75. Cel chyba wiadomy.

Mianowicie wedle zebranych danych zabrać się trzeba do tego tak:

1) zebrać potrzebne części: tj kolanko nr 2 (06A103213F), oring nr 3(N90467301), śruba odpowietrzająca układ nr 6 (035103245A, + zmieniam zawór DV (06A145710)
2) narzędzia, nowe opaski zaciskowe, bremse reiniger , benzyna ektrakcyjna
3) demontaż kolektora ssącego (niestety nie posiadam dużych zdolności manualnych a do tego jestem troszkę nerwowy jak śrubki wylatują z rąk) ;)
- spuszczenie płynu chłodniczego- i tu pytanie, ile tego płynu chłodniczego spuścić ?
- odłączenie wtrysków (wystarczy odpiąć wtyczki, a same wtryski zostawić w kolektorze? , czy przy czyszczeniu mogą ulec zniszczeniu ?- potrzebuje nowe jakieś uszczelki do nich ?
- zdemontowanie rury układu chłodniczego
- odkręcenie wszystkich nakrętek i śrub mocujących kolektor, i bardzo ostrożne zdemontowanie całości (wymienić uszczelke kolektora od razu?)

4) demontaż przepustnicy (tutaj akurat sprawa łatwa będzie, gdy zdemontuję kolektor)
5) demontaż układu odpowietrzenia , później czyszczenie - tutaj już wiem co i jak
6) zmontowanie wszystkiego w odwrotnej kolejności (+wymiana zakupionych części)
7) Zalanie płynu chłodniczego do odpowiedniego poziomu,
*) odpowietrzenie układu chłodniczego ? -WAŻNE czy na pewno ? i jak najlepiej
8) Adaptacja przepustnicy (mam VAGa, jak by coś i instrukcje z neta), i sposób na kluczyk

Proszę o odpowiedź czy wszystko jest zgodne.

Niestety nie mam możliwość wykonania tego na kanale, bardziej tak: auto zostawiam na parkingu, tam wszystko demontuję (zastanawia mnie jak spuszczę ten płyn chłodniczy?- MOGĘ GO NA ZASADZIE STRZYKAWKI Z ZBIORNICZKA czy raczej to głupi pomysł???), zaniosę do domu - pobawię się w smarach - i potem zmontuje. Czy jest bardziej jest potrzebny kanał ?

Zgłaszający problem to: Audi A4 B6 1.8T 2001 AVJ 150KM. Zagubiona moc: około 42KM (wg. danych z hamowni), Logi dynamiczne robione jakiś czas temu.
Później zostaje sprawa Turbo. Nie proszę o negatywne komentarze, proszę o komentarze jeśli o czymś zapomniałem, o czymś czego nie napisałem, o wszystko co pomoże mi w rozebraniu a później poskładaniu tego bajzlu do kupy.
Tak by niczego nie sp***dolić. :)

Serdecznie dziękuję za poświęconą uwagę i wszystko komentarze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chcesz to zrobić pod blokiem :-)? samo czyszczenie układu odpowietrzenia spoko, kolektor + przepustnica ok, wymiana dv można wejść pod auto lub z góry (wyjmij obudowę filtra powietrza i jest troszkę miejsca, problem to tylko zdjęcie opasek). Co do płynu chłodniczego to ciężko tak pod blokiem rozlewać :-) chyba że masz szybkie ręce i zdejmuj rurkę i zatykasz korkiem od wina. Sam pojemnik wyczyścić się da i tyle :-)

Pracę bardziej czasochłonne niż wymagające jakiś studentów inżynierskich wszystko na spokojnie i będzie dobrze :-)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Ten niedobór mocy może być z różnych przyczyn :-)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chcesz to zrobić pod blokiem :-)? samo czyszczenie układu odpowietrzenia spoko, kolektor + przepustnica ok, wymiana dv można wejść pod auto lub z góry (wyjmij obudowę filtra powietrza i jest troszkę miejsca, problem to tylko zdjęcie opasek). Co do płynu chłodniczego to ciężko tak pod blokiem rozlewać :-) chyba że masz szybkie ręce i zdejmuj rurkę i zatykasz korkiem od wina. Sam pojemnik wyczyścić się da i tyle :-)

Pracę bardziej czasochłonne niż wymagające jakiś studentów inżynierskich wszystko na spokojnie i będzie dobrze :-)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Ten niedobór mocy może być z różnych przyczyn :-)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Dziękuje za odpowiedź.

​No niestety przebywam w DE i tutaj nie mam warunków podjechać na kanał, żeby spuścić ten płyn :( Miałem jechać do Polski dzisiaj, ale w zeszły weekend straciłem okulary a do tego troszke przeziębienie mnie łapie. :/

Ile go trzeba zlać ? cały albo wystarczy np. pół tylko ?

Kolejne pytanie czy moge to zrobić jak już pytałem strzykawką i wybierać go z pojemniczka ?

Mówisz o czyszczeniu pojemniczka płynu chłodniczego ? bremsereiniger bedzie dobry do tego tez ?

Wiem, że za dużo pytań. Liczę na dalsze wypowiedzi, zwłaszcza jak pozbyć się tego płynu bez możliwości spuszczania- brat ostatnio wymieniał w swoim BMW 3 samemu, i na autostradzie rozwaliło mu korek spustowy + termostat + pompe wody :/ Chciałbym uniknąć podobnej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są trzy wężyki tylko je odepnij i zaślep. Wyczyść zbiornik i tyle.

A płyn chcesz zmienić bo masz letni? Jeśli jest zimowy to go nie ruszaj dolej świeżego i tyle.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Klawisz-84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Uszczelka pod kolektor SSACY to 06B129717F (sprawdzone w CARPROG2 silnik/133-10)

tą co mi wysłałeś to wydechowa

CO do pomysłu spuszczenia płynu trzymam kciuki. NIe musisz sciągać całego, wystawrycz że sciągniesz tyle żeby odpiąc górny rórkę na kolektorem dolotowym (ssącym) i będzie oko,

Zacznij pracę od tego tzn otwórz zbiorniczek i duża "strzykawka" sciągaj płyn potem rozpnij np wąż idący do nagrzewnicy (lub w innym miejscu u góry) i tak samo. Powinno działać. NIe robiłem tak dlatego uważam to za pracę eksperymentalną gdzie trzeba zachować ostrożność zeby nie uziemić sobie 4 kółek :P. Reszte pracy znasz tzn masz dobrze opisane, pamiętaj przedmuchac okolic wtrysków żeby ci syf nie wpadł do cylindrów.

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy czy czyscic tez ten zbiorniczek plynu chlodzacego? Raczej bym sklanial sie ku opcji wyciagniecia plynu za pomoca strzykawki.

Jeszcze pytanie w sprawie wtryskiwaczy. Czy jak je zdemobtuje to potrzebuje do nich nowe uszczelki ? Czy zostawoc je w kolektorze. Jak to ugryz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uszczelki kolektora chybavta ma byc 058129717D

Ta wyzej jest do 1.9t a ja mam 1.8t :)

Skad to wziąłeś że do 1.9T (benzyna) takiego silnika nie ma.

ja wziałem to z carprog2 dla silnika BFB

dla silnika AVJ jest 058129717D

Twoje dane sa dla silinka AUM/AUQ 058129717D

czyli masz racje :)

kupują tą co znalazłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o AVJ/BFB to jest to samo

są dwie takie na dole i u góry kazdego wtryskiwacza

035906149A

wystarczy chyba dolną wymienić ale to juz kwestia uznania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaran sie kupic to co podales do tych wtryskow.

Chocnja sluszalem ze kazdy wtrysk ma gumowa jakas ? To ike tych dolnych kupic? Komplet?

kupiłem 4 te uszczelki gumowe wtryskiwaczy, dolne (po numerze który dostałem)

zastanawia mnie tylko dalej jak z tą wodą zrobić, najpierw z zbiorniczka całość wyciągnąc a potem z któregoś górnego przewodu ? (sztywny / miękki - obojetne?)

nawet jak sie troszke wyleje na ziemie to sie nic nie stanie, to Tylko Woda heh.

Edit 28.10:

rozebrałem dzisiaj to co chciałem:

- płyn chłodniczy ściągnięty z zbiornika + w warunkach spartańskich spuszczony przez odpowiedni kurek (o dziwo mało go wypłynęło ok. 3 litrów tylko- dużo w wężach zostało)

- kolektor wymontowany

- przepustnica wymontowana

- układ odpowietrzenia wymontowany (oprócz rurki która jest przykręcona z tyłu silnika, trudno dostęp do śruby sprawił, że znalazłem inny patent na wyczyszczenie tego).

Co wynikło w czasie akcji: troszke rozlanej wody pod samochodem, i uwaga uwaga:

kolanko nr 5 z układu odpowietrzenia (przy śrubie) TOTALNIE ROZERWANE, kolanko nr 2 o dziwo wyszło gładko i nie pękło, O-ringu nr 3 brak (??) przy demontażu.

Jednakże, najbardziej jestem rozczarowany i lekko zgubiony w temacie wtryskiwaczy:

w stronę od chłodnicy do kabiny, 1 i 2 wtryskiwacz miał uszczerbioną taką brązową podkładkę (patrząc od głowcy silnika, brązowa podkłada to nr 1 a gumowa które miałem wymienić nr 2,)

Przeglądałem etke, carprogra, byłem w serwisie Audi. Niestety nie da się kupić osobno ten brązowej podkładki na wtrysk.

Ktoś ma jakiś patent na to? Nie wsadzę do gniazda nie kompletnego wtrysku bo cała robota pójdzie w las. Pozostało mi kupić te dwa wtryski ?

Znalazłem na ebay oferte http://www.ebay.de/itm/4x-ORIGINAL-BOSCH-0280156065-EINSPRITZDUSE-EINSPRITZVENTIL-INJEKTOR-AUDI-1-8-T-/252255685769?hash=item3abb9c4c89:g:9qoAAOSwoydWqKoc

Co o tym wszystkim sądzicie ?

p.s teraz już wiem, że do rozbiórki są potrzebne lepsze i dłuższe kleszcze do tych dziwnych opasek z przewodów gumowych :D a tak to robota stanęła na pare godzin bez efektu.

p.s2: kupować te wtryski i wymienić (jakby nie było, układ moge poskładać, ) a potem zamontować wtryski czy jednak jakoś inaczej da się załagodzić sytuację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za relację z działania

wymień wtryski na używki i będize oko,

co do roingu nr 3 to cięzko go włożyć razem z nowym kolankiem nr 2 i pewnie ktoś tego nie zrobił

co do trójnika nr 5 to pewnie dlatego uciekało ci dużo powietrza na bok i straciłeś moc, szczelność układu odpowietrzania i dolotowego (są integrowane) jest obowązkowa do tego aby była fabryczna moc. poza tym nalepiej usunać :P powodzenia

Edytowane przez mroziu22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dalej czekam (już TYDZIEŃ !!) na nowe wtryski, kurier DHL gdzieś utknął choć termin doręczenia paczki był wyznaczony na dzisiaj.

Wszystko poskręcałem jak powinno być (włożenie Oringu nr 3 jest łatwe, najpierw trzeba wsadzić oring do środka a dopiero potem kolanko docisnąć i zaczepić oring zabezpieczający- po złożeniu rwałem za kolanko i nawet nie drgnęło- uznaje za zrobione dobrze), zostało włożenie wtrysków w listwe, przykręcenie jej, podpięcie wtyczki. Podpięcie wtyczki do przepustnicy zostawiam jak już całość zadania będę miał kompletny. Na początek zrobię adaptację przepustnicy (autoadaptacje), zaleje płyn chłodniczy i odpowietrze układ chłodzenia, i ponownie adaptacje przepustnicy tym razem za pomocą VAG.

I tutaj mam dwa pytania do Was, który sposób adaptacji VAG wybrać : http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=9??

Potrzebuję nową uszczelkę/ podkładkę pod śrubę odpowietrzającą układ chłodzenia czy nie ?
Zrobie to wg, tego sposobu: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/179443-b6-avj-jak-odpowietrzyc-uklad-chlodzenia/wypowiedź tomek20stencel5

Czy na te pare dni czekania na zakupione wtryski moge zamontować te zdupczone czy jednak jest ryzyko wycieku paliwa przez nie ?

Warto zaopatrzyć się we wszystkie małe opaski zaciskowe, seryjne jednorazowe, nowe dość tanie i lepsze


edit 9.11.2016

Dzisiaj skończyłem całą robotę związaną z tym tematem:

Założyłem nowe wtryski
Odpowietrzyłem układ chłodzenia
Zmieniłem zawór DV

Pojeździłem autem po mieście, i mogę rzec że rezultaty są pozytywne. Wszystko co rozbierałem, będę kontrolować czy nie ma jakiegoś wycieku wody bądź paliwa z wtrysków,- oby nie- wtedy do poprawki.

Adaptacja przepustnicy zrobiona na 'auto' i przez VAG, przy autoadaptacji obroty stanęły na 1tyś, po VAGu spadły na normalne 800, więc zabieg się udał. Troszkę się przeraziłem, tym że po odpowietrzeniu chłodzenia i zgaszeniu silnika dymiło spod maski, ale to zapewne dlatego że przez śrube odpowietrzającą wyciekło troszke chłodziwa.

Podsumowując: Robota nie trudna, troszkę trzeba tylko pogłówkować, kupić potrzebne części i płyny. Pobawić się i poskładać.

Mam nadzieję, że wszystko się udało i nie będę miał jakichś przykrych niespodzianek związanych z tą rozbiórką :)

Pozdrawiam wszystkim obserwujących, czytających i pomagających mi w tym temacie. Swoją pierwszą poważną robotę (samodzielną) oceniam na dobrą z plusikiem. :) !

Niech moc będzie z WAMI ~!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje

Zapewne wciągnąłeś lekcje z tego doświadczenia

Dodatkowo polecam zrobić logi - jaki wynik będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! Dziś chciałem dokładnie zobaczyć jak wyglądają gniazda wtryskiwaczy, bo mam lekkie zapocenia przy wszystkich... Po ściągnięciu górnej osłony okazało się że rok temu majster podczas wymiany kolanka odmy demontował kolektor ssący i wg mnie źle założył uszczelkę kolektora.... Widać między kanałami otwory na śruby właśnie od uszczelki kolektora....  Według mnie  założył ją na odwrót.. Czy może to mieć negatywny wpływ na szczelność dolotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...