hubipl9 Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Wymieniałem odbłyśniki w swoich poliftowych lampach i przy okazji postanowiłem zrobić krótką instrukcję demontażu soczewki tyłem bez rozklejania lamp ze zdjęciami bo nie znalazłem jeszcze na naszym formu. Potrzebne narzędzia: - śrubokręt torx lub grzechotka z przedłużką i końcówka torx do odkręcenia lamp - długi duży płaski śrubokręt - długi duży krzyżakowy śrubokręt - wydłużone szczypce A więc startujemy. Demontaż lampy z auta pomijam bo jest to banalna sprawa. Dwie śruby od góry i jedna schowana przy błotniku blisko żarówki kierunkowskazu (śrubki na torx), potem rozpinamy wtyczki i mamy lampę zdemontowaną. 1. Ściągamy dekiel od światła mijania i wyjmujemy żarówkę. 2. Płaskim śrubokrętem zsuwamy blaszki zaznaczone na czerwono na zdjęciu. Siedzą dosyć ciasno więc trzeba użyć trochę siły ale długim śrubokrętem schodzą łatwo. Następnie odkręcamy śrubki zaznaczone na żółto śrubki. 3. Wyciągamy odbłyśnik ustawiając go jak na zdjęciu, dolna krawędź zaczepia o rant otworu ale wystarczy lekko odgiąć obudowę i wychodzi bez jakiegokolwiek podcinania co było sugerowane w innych tematach 4. Wyciągamy przesłonę ustawiając ją na płasko i obracając.Dobrze zapamiętać albo zrobić zdjęcie jak była włożona żeby się potem nie zastanawiać. 5. Wyjmujemy koszyk z soczewką obracając go jak na zdjęciu Jak wyjąłem odbłyśnik to było widać zmatowienie i lekką chropowatość ale wydawało mi się, że nie ma tragedii. Do momentu aż położyłem stary i zregenerowany obok siebie . . . Regenerację robiłem u tego gościa - http://regeneracja-hc.com/i polecam. Wysyłka, płatność, kontakt wszystko bez zastrzeżeń. 6. Czyścimy soczewkę. Też wydawała mi się czysta do momentu aż ją przetarłem. Poniżej wszystko przygotowane do montażu. Na zdjęciu widać jak wyglądają te blaszane spinki. 7. Wkładamy koszyk z soczewką jak na zdjęciu. 8. Wkładamy przesłonę. Jej ustawienie może wydawać się wbrew logice ale pamiętamy, że soczewka wszystko odwraca. 9. Wkładamy odbłyśnik i teraz zaczynają się schody. Najtrudniejsza moim zdaniem i wymagająca dużej cierpliwości część programu a mianowicie założenie blaszanych spinek, które wcześniej tak szybko zdjęliśmy. Może jest jakiś łatwiejszy sposób ale ja zrobiłem to następująco. Jedna ze śrub łapie nam wszystko czyli kosz soczewki przesłonę i odbłyśnik. Przykręciłem ją. Wszystko wtedy trzyma się sztywno i jest dojście żeby założyć dwie blaszki w miejsce zaznaczone strzałkami. Ja przykładałem blaszki szczypcami w zaznaczone miejsca i wciskałem je płaskim długim śrubokrętem zapierając się o rant otworu. Nie jest to proste ale po kilku próbach się udaje. Dobrze mieć solidny gruby śrubokręt żeby się nie uginał. 10. Zostały jeszcze dwie blaszki. Jak soczewka jest przykręcona i siedzi na miejscu to nie ma dojścia żeby je założyć. Odkręcamy jeszcze raz śrubę, którą przykręciliśmy w poprzednim punkcie. Teraz dwie blaszki, które założyliśmy wcześniej trzymają już wszystko w kupie. Ustawiamy sobie soczewkę tak żeby było wygodne dojście do założenia dwóch ostatnich blaszek. Ich założenie jest trochę trudniejsze bo soczewka lata luźno po obudowie ale jest to do zrobienia. Sporo ułatwia też pomoc drugiej osoby, która przytrzyma całą lampę ale nie jest to niezbędne. Jedną lampę robiłem bez pomocnika i też się udało. 11. Jak już mamy założone 4 blaszki to przykręcamy wszystko trzema śrubami, montujemy żarówkę, dekiel potem lampę w samochodzie i po temacie. Powodzenia. Ja przy pierwszym podejściu jak zobaczyłem jak jest mało miejsca to odpuściłem ale dzisiaj miałem więcej czasu i się udało. Czas na wszystko to ok 3 godziny ale na pewno da się szybciej
booolek Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 da się bez problemu zrobić to w pół godziny.ale i tak graty za doskonały instruktaż. ja jak robiłem u siebie to nie zakładałem tych blaszek tylko zwyczajnie przykryciem całość na 3 wkręty z podkładka mi (1 góra, 2 dół)
hubipl9 Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Opublikowano 6 Listopada 2016 Przez chwilę też się zastanawiałem czy by tego podkładkami nie złapać ale jak już mi się udało jedną blaszkę założyć to się zawziąłem i założyłem wszystkie. Jak weźmiemy to na podkładki to rzeczywiście można zrobić to dużo szybciej.
hubipl9 Opublikowano 11 Listopada 2016 Autor Opublikowano 11 Listopada 2016 Efekt jest w 100% zadowalający, jazda w nocy stała się dużo bardziej komfortowa, dużo więcej widzę. Jest lepszy zasięg świateł i światło jest dużo jaśniejsze.Wcześniej było żółte. Teraz jest jasne niemalże białe. Wreszcie światła są porównywalne z innymi autami. Myślę, że dużo dało już samo wyczyszczenie soczewki.
Mysterio Opublikowano 12 Listopada 2016 Opublikowano 12 Listopada 2016 Nie chcę zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj. Czy taka regeneracja ma sens w reflektorach tyca? Problem mam typowy: bardzo słaba widoczność po zmroku, żółte światło
hubipl9 Opublikowano 13 Listopada 2016 Autor Opublikowano 13 Listopada 2016 (edytowane) Jeśli odbłyśniki są wypalone to ma sens. Pytanie tylko jak w lampach TYC wygląda demontaż odbłyśnika i soczewki. Wyjmij lampę pooglądaj czy da się wyjąć odbłyśnik i jak wyjmiesz odbłyśnik to będziesz widział czy jest zniszczony. Wiem, że w lampach DEPO odbłyśnik jest inaczej zamontowany do koszyka z soczewką. Są tam nakrętki. Jak jest w TYC'u to nie wiem. Jak wyjmiesz lampę to możesz zrobić zdjęcie odbłyśnika od tyłu i wrzucić tutaj. Możesz też sprawdzić napięcie na wtyku żarówki. Przy odpalonym silniku powinno być ok 13,5 - 14V Edytowane 13 Listopada 2016 przez hubipl9
Undisclosed Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Demontaż lampy z auta pomijam bo jest to banalna sprawa. Dwie śruby od góry i jedna schowana przy błotniku blisko żarówki kierunkowskazu (śrubki na torx), potem rozpinamy wtyczki i mamy lampę zdemontowaną. Jedna istotna rzecz: po wewnętrznej stronie każdą lampę trzyma u dołu bolec, więc lampę należy przesunąć do zewnątrz, aby wyszła z gniazda. Ja tego nie zauważyłem i takiego banalnego demontażu nie miałem, bo "coś trzymało"
robertjudi Opublikowano 24 Marca 2017 Opublikowano 24 Marca 2017 Odświeżę temat. Jakie masz żarniki po wymianie odbłyśnika?
Radek91 Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 (edytowane) Kurde człowieku, Od tygodnia szukam tak dokładnego manuala. Luks opis, foty. Bajka ????? Jakbyś mógł to edytuj tytuł, że chodzi o A4 b5 lampy polift itp. To przez to Google nie chce znaleźć tematu Dzięki za fajny opis. A próbował ktoś już założyć bi? Hella classic lub mini? Edytowane 5 Listopada 2017 przez Radek91
Maxero Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Już zamieniają ori odbłyśnik na helle 3 intemo lub nawet na bi-leda. Jak byś chciał więcej info uderzaj do użytkownika fafnasty .
Radek91 Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 5 godzin temu, Maxero napisał: Już zamieniają ori odbłyśnik na helle 3 intemo lub nawet na bi-leda. Jak byś chciał więcej info uderzaj do użytkownika fafnasty . Dzięki, ale już wszystko wiem. Jak rozklejanie pójdzie gładko biorę intemo.
kj01 Opublikowano 15 Listopada 2017 Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) W dniu 14.11.2017 o 07:46, Radek91 napisał: Dzięki, ale już wszystko wiem. Jak rozklejanie pójdzie gładko biorę intemo. Kolego a jak wygląda spasowanie Intemo w miejsce starych soczewek, Byłbym wdzięczny za opis jak to montowałeś bo tez myślę nad założeniem ich u siebie. Ewentualnie jeśli ktoś ma na zbycie stare odbłyśniki soczewek z wersji po lifcie które nadają sie do regeneracji to chętnie odkupie Edytowane 15 Listopada 2017 przez kj01
Radek91 Opublikowano 17 Listopada 2017 Opublikowano 17 Listopada 2017 W dniu 15.11.2017 o 09:03, kj01 napisał: Kolego a jak wygląda spasowanie Intemo w miejsce starych soczewek, Byłbym wdzięczny za opis jak to montowałeś bo tez myślę nad założeniem ich u siebie. Ewentualnie jeśli ktoś ma na zbycie stare odbłyśniki soczewek z wersji po lifcie które nadają sie do regeneracji to chętnie odkupie Sory, że dopiero odpisuje. Nie robię jedna bixów. Oddałem poliftowe do regeneracji. Co do intemo to dwa uchwyty pasują p&p, a dwa trzeba jakieś dystanse. Tak mi odpisał jeden ze sklepów na fejsie, który też zajmuje się przeróbką. Co do montażu wpisz na forum "rezanie bixenonu"
kj01 Opublikowano 22 Listopada 2017 Opublikowano 22 Listopada 2017 ok dzięki za odpowiedz, a czy jest jakaś różnica miedzy lewym a prawym odbłyśnikiem czy sa takie same
Radek91 Opublikowano 22 Listopada 2017 Opublikowano 22 Listopada 2017 1 godzinę temu, kj01 napisał: ok dzięki za odpowiedz, a czy jest jakaś różnica miedzy lewym a prawym odbłyśnikiem czy sa takie same Identyczne. Moje dzisiaj wróciły z regeneracji. Lustro normalnie ?
Radek91 Opublikowano 22 Listopada 2017 Opublikowano 22 Listopada 2017 1 minutę temu, kj01 napisał: a gdzie robiłes i jaki koszt W grupie na fejsie mamy ziomka co się tym zajmuje 100 zł szt.
kj01 Opublikowano 28 Listopada 2017 Opublikowano 28 Listopada 2017 (edytowane) A czy tego typu soczewki SOCZEWKI BI-XENON VALEO Q7 D1 D2 D3 D4 - średnica soczewki 3'' i wysokość ok 14,5 cm - dam rade upchnąć w moje lampy? a jeśli tak to czy muszę do nich koniecznie upchnąć żarniki d1s d2s itp czy jest możliwość podłączenia zestawu hid z żarnikiem h7 ??? Edytowane 28 Listopada 2017 przez kj01
Radek91 Opublikowano 29 Listopada 2017 Opublikowano 29 Listopada 2017 (edytowane) 6 godzin temu, kj01 napisał: A czy tego typu soczewki SOCZEWKI BI-XENON VALEO Q7 D1 D2 D3 D4 - średnica soczewki 3'' i wysokość ok 14,5 cm - dam rade upchnąć w moje lampy? a jeśli tak to czy muszę do nich koniecznie upchnąć żarniki d1s d2s itp czy jest możliwość podłączenia zestawu hid z żarnikiem h7 ??? Powinno wejść, Jak nie chcesz ksenonu to włóż żarówkę h7, coś tam się przerabia. A hidy to w domu zawieś. Te od q7 są średnie, szukaj tych soczewek jak wyżej w temacie. Edytowane 29 Listopada 2017 przez Radek91
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się