Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Analiza błędów VAG 1.8T AVJ


p!etrek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wczoraj po zmianie kompletu kół, naładowaniu akumulatora, wyrzuciło mi błąd:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 004 - No Signal/Communication

Wszystko działa jak zawsze, ale od pewnego czasu zauważyłem lekkie szarpnięcie podczas przyspieszania na gazie przy 2tyś. obr.

Poczytałem już podobne posty, ale diagnozy są bardzo różne. Od sondy lambda po nastawnik łańcucha.

Będę wdzięczny za propozycje, bo będę chciał jeszcze sprawdzić jednostkę czy jest zdrowa.

Pozdrawiam Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S1 B1 to sonda przed katalizatorem po stornie pasażera. Sprawdź jej prace na vagu sondy S1 B1, jeśli nie będziesz miał z nią komunikacji czyli pewnie zamiast napięcia będzie "-" odepnij kostkę przeczyść styki przy okazji sprawdź ciągłość obwodu.

EDIT: Jeśli komunikacji nadal nie będzie, a ciągłość jest i napięcie na kostkach to obstawiałbym sonde. Miernik i sprawdzaj ciągłość.

Edit2: Nie zauważyłem, że masz 1.8T, nie masz dwóch głowic i nie masz dwóch katów. Także do sprawdzenia masz jedną sondę przed katalizatorem. :grin:

Edytowane przez dziobu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak błąd po wykasowaniu wraca, po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów. Jutro/pojutrze sprawdzę obwód sondy w takim razie.

Dzięki


Dziś odpiąłem przewód, ale nie widziałem żadnych problemów ze stykami. Jaki jest rozkład pinów w sondzie 5 przewodowej ? Mierzyłem napięcie między czarnym i czerwonym i wychodziło 2,1V, między żółtym i czarnym również. Po stronie sondy, który obwód mam sprawdzić. Miernik nie zamyka obwodu między czerwonym i czarnym. Po za tym podłubałem trochę we wtyczce lekko postukałem w sondę poruszałem przewody i dziwna sprawa... Rano przejechałem 30km do pracy i kontrolka świeciła. Wracając po 8 godzinnym postoju kontrolki już nie było na desce. Po usunięciu starych błędów wychodzi na to że na razie komunikacja między sondą jest - pytanie tylko jak długo. Mam na VAG-u również

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Po zmianie rolki w alternatorze zaczęły się problemy z ładowaniem (tzn tak przypuszczam). Alternator sprawdzony pod względem sprawności. Po naładowaniu akumulatora przez 12 godzin ładowanie oscylowało między 14,2-14,6. Samochód postał przez weekend i ma teraz 13,5-13,8. Aku z rana miał 11,98V. Do tego spaliła mi się tylna żarówka drogowa i prawa niby też, ale jak postukałem w lampę to zaświeciła i świeci już normalnie. Zastanawiam się czy nie mam jakiegoś zwarcia w instalacji. Bo po podłączeniu akumulatora po ładowaniu właśnie spaliły się te żarówki oraz lambda wyskoczyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...